Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har tips til lite mettende karbohydrater?

Brød ville jo vært ideelt men eg har gluten intoleranse og melkeprotein intolleranse, Og eg ønsker å unngå gainer ettersom de eg har forsøkt gir meg bare magebesvær :)

Eg sliter med å få i meg nok karbohydrater, Og eg ønsker ikke å starte en diskusjon om å kompensere med fett ;)

Takk på forhånd.

Mvh Enwyn

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12145-lite-mettende-karbohydrater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som glir lettest ned for meg er nok havregryn som har ligget i bløt (jeg bruker melk, men fungerer sikkert med vann). Lar det ligge over natta, tar ut av kjøleskapet sånn at det er rett under romtemperatur når jeg skal spise. Da er det ikke noe problem å innta 200-350gram gryn i et kjør (hhv 126 og 221gram karbo).

Hvit ris fungerer vel også greit selv om det smaker veldig kjedelig.

Annonse

Annonse

Fordi du må spise 3 pakker riskaker før det begynner å bli noe kalorimengde som er verdt å snakke om.

En pakke riskaker (100g) gir mellom 350-380 kalorier og 80-85g karbohydrat. Ikke store greiene å bli mett av og bra med både kalorier og karbohydrat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...