Gå til innhold

Video: Markløft. Hva gjør jeg feil?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Hvis du mener progresjonen din i markløft skal styres av progresjonen i greps styrken din så lykke til (y):lol:

Forsto ikke helt hva du mente med den kommentaren men.

Jeg vil ikke bruke reimer for jeg liker følelsen av at det er JEG, som gjør det helt av meg selv og ikke noe andre hjelpemiddler om du forstår?

Men jeg tror ikke magnesium vil hjelpe på at stangen blir mindre glatt pga jeg er klam. eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg noe teknikk-nazi akkurat, men jeg klarer ikke å se så mye galt når du løfter 80x5 der. Du har for øvrig mye mer inne enn 80 også.

Jeg tør ikke øke mer enn 5kg uken pga jeg fortsatt får litt smerter etter markløft.

Vet ikke hva det kan komme av hvis teknikken min er bra. kanskje en tur til fysioterapeut ville vært bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnesium vil hjelpe deg. ryggen er mye sterkere enn gripstyrken din. Du bruker underarmer til en haug med øvelser, sett og reps. Grip styrken vil ikke bli dårligere for det om du bruker reimer på de settene du ikke klarer uten reimer. Ergo både styrken i mark vil øke samtidig som grip styrken din.

Blir litt forvirret her nå, er teknikken min bra? skal jeg jobbe med hoftemobiliteten å fortsette med vanlig mark? eller kjøre sumo?

Og burde jeg kjøpe reimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det smerte-smerte, eller er det stølhet/doms?

Da jeg heiv på mer vekter (fra 80 til 110 kilo på en gang) så merka jeg stølhet i korsryggen noen dager etterpå.

God-vondt :p

Det er smerter i midten av ryggen/ned mot korsryggen når jeg bøyer meg framover.

er bare under oppvarmingssettene, av og til etter noen tunge set.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det å sette av rundt en halvtime/time til å forbedre hoftemobilitet 2-3 ganger i uken vil hjelpe meg? isåfall så begynner jeg imorgen :)

Ja, så absolutt. Jeg har hatt gode resultater med det.. begynte med det pga marken, og har fått det veldig igjen i bøyen nå.

Iforhold til grepsstyrke kommer kim med gode tips synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får høre med senteret jeg trener på om magnesium er tillat.

Vil reimer fortsatt være lurt?

Skulle du være i tvil, så drar du de setta du klarer uten reimer, og fortsetter med reimer derifra... det vil du ikke tape noe på.

Dro 140kg med overhåndsgrep i mark i helga uten problemer, og kunne sikkert tatt mer også :p Og jeg trener "alltid" med reimer på det meste over 120-130kg, så for min del virker det som om denne idèen om at reimer er død og fordervelse og nesten tar livet av grepsstyrken til folk er laga av hyklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du være i tvil, så drar du de setta du klarer uten reimer, og fortsetter med reimer derifra... det vil du ikke tape noe på.

Dro 140kg med overhåndsgrep i mark i helga uten problemer, og kunne sikkert tatt mer også :p Og jeg trener "alltid" med reimer på det meste over 120-130kg, så for min del virker det som om denne idèen om at reimer er død og fordervelse og nesten tar livet av grepsstyrken til folk er laga av hyklere.

Noen reimer du anbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan bare bruke papir for grepet hvis du sklir, funker som bare det, evt skaff deg reimer som du bruker på de tyngste løftene. med tanke på kroppsbygningen din ville jeg anbefalt deg å gå for sumo som nevnt her tidligere, det fungerer ihvertfall langt bedre enn klassisk for meg - som også har lange lårbein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...