Gå til innhold

Video: Markløft. Hva gjør jeg feil?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er da ikke så vanskelig.

Tenk på foten i lengderetningen, alså fra helen til stortåa. Midt mellom dem er midten av foten din. Stanga skal være rett over der. Det kan faktisk ikke bli så mye enklere enn dette.

Hvis det da er 4-6cm mellom leggene og stanga er det på tide å ta av klovneskoa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke så vanskelig.

Tenk på foten i lengderetningen, alså fra helen til stortåa. Midt mellom dem er midten av foten din. Stanga skal være rett over der. Det kan faktisk ikke bli så mye enklere enn dette.

Hvis det da er 4-6cm mellom leggene og stanga er det på tide å ta av klovneskoa.

Jeg gjør nok dette vanskeligere enn det er. Men tror jeg forstår nå :) Takk (y)

What? :p Nei. Den skal jo være inntil. Det er en grunn til at du ser flere bilder med folk som har blåmerker etter markløft.

Jeg mente liksom før jeg bøyde knærne, når jeg står oppreist å ser ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør nok dette vanskeligere enn det er. Men tror jeg forstår nå :) Takk (y)

Jeg mente liksom før jeg bøyde knærne, når jeg står oppreist å ser ned. :)

Når du står oppreist og vektstangen står over foten når du ser ned. Bøy deg ned, før du løfter så justerer du slikk at leggbeinet fremdeles står rett og da presser du rompa/hoftene ut, i det du løfter spenner du ryggen - funker for meg iallefall!

det er det jeg gjør og har fått godkjent så regner med at jeg gjør riktig. (jeg håper ikke jeg forvirrer deg mer nå---håper at det var mer til hjelp!! ) btw synes det er bra at du tar tak i det å lærer teknikk skikkelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.youtube.com/watch?v=HtAZi8GW7xw

Ny formsjekk video.

Denne gangen gikk det veldig fort, ser også ut som jeg krummer ryggen nederst. Er det ikke noen spesifikke øvelser jeg kan gjøre for å greie å være svai i ryggen?

Det er mulig at du mangler litt mobilitet for å ungå å krumme ryggen, men du har uansett veldig mye å hente på å spenne kroppen for hver reps– opp med brystet, fleks triceps, rygg rumpa bakover for å få strekk i hamstring, press stanga mot leggene med latsa og stram mage og rumpe. Før du gjør dette skikkelig er det vanskelig å gi noen videre tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hølde stanga helt inntil legger og lår, dra den langs deg. Lenger ned med rumpa( spørs hvilke type mark du skal ta).

Bare for å kaste ut en tanke helt utav ingenting;

Siden trådstarter sliter med å komme langt nok ned utenå krumme ryggen, vil kanskje sumo-mark være gunstigere med tanke på at beina får mindre vandring og rumpa kommer lengre ned? Eller blir det helt bakfrem?

var ikke ment bare som et svar til deg kim, men bare en tanke :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å kaste ut en tanke helt utav ingenting;

Siden trådstarter sliter med å komme langt nok ned utenå krumme ryggen, vil kanskje sumo-mark være gunstigere med tanke på at beina får mindre vandring og rumpa kommer lengre ned? Eller blir det helt bakfrem?

var ikke ment bare som et svar til deg kim, men bare en tanke :p

Vektstengene di har på senteret suger, umulig å kjøre sumo pga henda sklir sånn.

Prøvde faktisk sumo idag, liker det egentlig bedre enn vanlig mark men henda sklir sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...