Gå til innhold

Når vekten stopper..


MalinN

Anbefalte innlegg

I tilegg er det viktig å tenke på samlet aktivitetsnivå. Nå aner ikke jeg hvordan det er i militæret da! Men f.eks forbrennes det mer ved en aktiv dag ved f.eks gåing osv, i forhold til en stillesittende dag med en joggetur! Selvfølgelig kommer dette helt ann på hva en aktiv dag tilsier.

Eks:

Mann, kontorjobb. Kjører til jobb, tar heis, satt hele dagen: 2300 kcal

Samme mann, kontorjobb, tar TRAPP, SYKLER til jobb og butikk, LEKER med ungene, GÅR med hunden, STÅR eller GÅR i lunsj: 2900 kcal.

/aktivtrening.no/

Uansett er jeg veldig enig i det som blir sagt over, vektnedgang tar tid!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tilegg er det viktig å tenke på samlet aktivitetsnivå. Nå aner ikke jeg hvordan det er i militæret da! Men f.eks forbrennes det mer ved en aktiv dag ved f.eks gåing osv, i forhold til en stillesittende dag med en joggetur! Selvfølgelig kommer dette helt ann på hva en aktiv dag tilsier.

Eks:

Mann, kontorjobb. Kjører til jobb, tar heis, satt hele dagen: 2300 kcal

Samme mann, kontorjobb, tar TRAPP, SYKLER til jobb og butikk, LEKER med ungene, GÅR med hunden, STÅR eller GÅR i lunsj: 2900 kcal.

/aktivtrening.no/

Uansett er jeg veldig enig i det som blir sagt over, vektnedgang tar tid!

Lykke til :)

Mener du da at "mann og samme mann" er aktiviteter eller at du er en mann?

Om det er førstnevnte kan du jo svi av litt ekstra kalorier på mannen, win/win :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg har litt problemer med kosthold.. Er det noen som har noen forslag til hva/hvordan jeg kan sette opp en daglig rutine på hva jeg skal spise til hvert måltid for å få ned fett% en DEL, som inkluderer NORMAL mat, og ikke alt dette med cottage cheese osv. Jeg har ikke så mange alternativer når jeg fortsatt er i militæret og får maten servert.

Det hjelper ikke så mye å trene og trene så lenge ikke maten er ordentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut ett måltid?

Litt mer utfyllende:

Slutt å spis frokost eller kveldsmat, det som er lettest for deg å droppe.

Gjør dette 3-7 dager i uken.

De resterende måltidene må da være like store som normalt.

Et annet alternativ er å ta en 24 timers faste en gang i uken. Da skaper du et ganske stort energiunderskudd som ikke er så lett å fylle opp. Brad Pilon har skrevet en fin bok om dette, kalt Eat-Stop-Eat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut ett måltid?

Litt mer utfyllende:

Slutt å spis frokost eller kveldsmat, det som er lettest for deg å droppe.

Gjør dette 3-7 dager i uken.

De resterende måltidene må da være like store som normalt.

Et annet alternativ er å ta en 24 timers faste en gang i uken. Da skaper du et ganske stort energiunderskudd som ikke er så lett å fylle opp. Brad Pilon har skrevet en fin bok om dette, kalt Eat-Stop-Eat.

Ja, jeg har kuttet ut et par frokoster i uken.

Men det som menes med den fasten, er at man ikke skal spise noe som helst på 24 timer? Bare drikke masse vann?

Det kan jeg klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at du verken går opp eller ned hvis du spiser 2000 kcal pr. dag. Og at i forsvaret får du eksakt 2000 kcal pr. dag.

Du spiser tre måltider pr. dag, frokost, middag og kvelds. Hvis du da faster etter frokost, til middag neste dag vil det bli "24 timers faste". Og har da skapt deg et underskudd på 2000kcal.

For at 24 timers faste skal fungere er det viktig at du ikke spiser mer enn normalt etter du har fastet. Et tips er å bryte fasten med frukt eller grønnsaker, hvis ikke kan porsjonen fort bli stor.

Merk deg at for å gå ned 1 kg med fett må du ha et underskudd på 9000 kcal (husker ikke eksakt). Dvs at ting ikke vil gå fort med 24t faste alene. Men sammen med en mild diett kan det utgjøre underverker.

Du kan drikke så mye vann, kaffe og fun light du bare orker :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 kg fett = 7500 kcal.

Har selv vært på internat og vet hvor vanskelig det kan være å skulle spise sunt når maten blir servert.

Jeg kjøpte inn egen frukt, som jeg spiste. Til middager tok jeg så mye som mulig av grønnsaker, og lite eller ingenting saus. Valgte alltid det sunneste alternativet som ble satt frem.

Mitt største problem var alle kakene vi fikk servert, noe jeg enkelt og greit måtte bestemme meg for å kutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi gjerne tilbakemeldinger på hvordan eat, stop, eat fungerer for deg om du tester det ut. Småinteressant sak :)

Det skal jeg gjøre! Har aldri vært no stor fan av fasting, men synes den saken der høres både logisk og fornuftig ut.. Så er vel ikke noe vondt i å prøve det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...