Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk:) Men du hadde greid det her du også, føles egentlig ikke som jeg er på diett!

Greien er at jeg hater blandingsprodukter som kjøttdeig og karbonadedeig, får noia- fikser ikke å spise det bare. så da må det bli noe dyrere opplegg:( Og middag eller salat/kjøtt uten saus eller dressing:eek: Jeg får bare sånn utrolig sug etter godteri på kvelden at jeg snoker i alle skaper og finner jeg ikke noe, baker jeg noe, ellers blir det sjokade eller nugatti... usj.

Men de grammene avhenger av personens vekt og høyde ikke sant? hvordan regner dere?

Fortsetter under...

Gjest xxxxxx
Greien er at jeg hater blandingsprodukter som kjøttdeig og karbonadedeig, får noia- fikser ikke å spise det bare. så da må det bli noe dyrere opplegg:( Og middag eller salat/kjøtt uten saus eller dressing:eek: Jeg får bare sånn utrolig sug etter godteri på kvelden at jeg snoker i alle skaper og finner jeg ikke noe, baker jeg noe, ellers blir det sjokade eller nugatti... usj.

Men de grammene avhenger av personens vekt og høyde ikke sant? hvordan regner dere?

Du kan greie deg uten kjøttdeig/karbonadedeig:) Saus og dressing blir et kortvarig offer, for en langvarig glede? :D

På kvelden når du får lyst på noe så kan du f.eks spise mager kesam med sjokoladeproteinpulver oppi. Min kveldsmat smaker noe lignende sjokoladeglasur takket være den. I challenge u;)

Har kjørt samme matveien i snart en måned, og er enda ikke lei.

Frokost:

1. Trener tidlig = 30-50g Havegryn, 1 dl skummet melk, 30-40g 100% Whey Protein. + Omega 3 kapsler

2. Seint, treningfri = Salat med 2-3 egg, skinke, paprika, agurk, tomat, fetaost og dressing (Idun Fransk dressing og Balsamico), 30-40g 100% Whey Protein. (Eventuelt noen mandler) + Omega 3 kapsler

Etter Trening:

1. 40-60g 100 Whey Protein + 50g Rosiner

Middag:

1. Ca 300 grønnsaker, brokkoli, gulrot og kålrot, løk, 180-230g kyllingfilet, salat med paprika, agurk, tomat og dressing (Idun Fransk dressing og Balsamico). En kalorifattig saus over grønnsakene og kyllingen. Digger denne kobinasjonen, blir god og mett lenge, slår aldri feil.

Kvelds:

Alt fra CC med litt bjørnebær, sjokoladeprotein, mandler og sukrin, havregrøt m/sukkerfri jordbærsyltetøy og 30-40g 100% Whey Protein, eller en enkel salat.

+ daglig 2-3 kopper kaffe med 3 dl skummet melk.

Ligger daglig på ca 2000 kcal.

Og ja...FRES, 1 tablet før og under trening. Gives me the ultimate energy kick!

Hva jeg egentlig skal spise iht kostplan:

M1: havregrøt + proteinshake

M2: cottage cheese med frukt

M3: kylling og grønnsaker

M4: omelett

MM1: proteinbar

MM2: måltidsbar

Etter trening: proteinshake

Hva jeg har levd på siste uka:

M1: brødskiver og juice

M2: brødskiver med sjokoladepålegg og litago

M3: pølser med lompe

M4: masse smågodt

M5: en potetgullpose

Godt ferien er over!

Du kan greie deg uten kjøttdeig/karbonadedeig:) Saus og dressing blir et kortvarig offer, for en langvarig glede? :D

På kvelden når du får lyst på noe så kan du f.eks spise mager kesam med sjokoladeproteinpulver oppi. Min kveldsmat smaker noe lignende sjokoladeglasur takket være den. I challenge u;)

Hvor kan jeg lese mer da? Jeg elsker en god challenge- men hvordan går man veien videre etter diett? Innfører sakte meg sikkert mer karbo?

Har kjørt samme matveien i snart en måned, og er enda ikke lei.

Frokost:

1. Trener tidlig = 30-50g Havegryn, 1 dl skummet melk, 30-40g 100% Whey Protein. + Omega 3 kapsler

2. Seint, treningfri = Salat med 2-3 egg, skinke, paprika, agurk, tomat, fetaost og dressing (Idun Fransk dressing og Balsamico), 30-40g 100% Whey Protein. (Eventuelt noen mandler) + Omega 3 kapsler

Etter Trening:

1. 40-60g 100 Whey Protein + 50g Rosiner

Middag:

1. Ca 300 grønnsaker, brokkoli, gulrot og kålrot, løk, 180-230g kyllingfilet, salat med paprika, agurk, tomat og dressing (Idun Fransk dressing og Balsamico). En kalorifattig saus over grønnsakene og kyllingen. Digger denne kobinasjonen, blir god og mett lenge, slår aldri feil.

Kvelds:

Alt fra CC med litt bjørnebær, sjokoladeprotein, mandler og sukrin, havregrøt m/sukkerfri jordbærsyltetøy og 30-40g 100% Whey Protein, eller en enkel salat.

+ daglig 2-3 kopper kaffe med 3 dl skummet melk.

Ligger daglig på ca 2000 kcal.

Og ja...FRES, 1 tablet før og under trening. Gives me the ultimate energy kick!

Hva er FRES? Kunne trengt litt energi utenfor treningen oxo:) Haha

Godt ferien er over!

Godt ferien er over!

Digger ærligheten. Jeg la seff ut hva jeg pleier og spise, men det blir jo en is her og der, en del mørk sjokolade...og pottis i helgene:)

Annonse

Gjest xxxxxx
Hvor kan jeg lese mer da? Jeg elsker en god challenge- men hvordan går man veien videre etter diett? Innfører sakte meg sikkert mer karbo?

Hva er FRES? Kunne trengt litt energi utenfor treningen oxo:) Haha

Du kan lese mer på myrevolution.no, og FRES kan du lese om på tn.no;)

I dag har jeg spist dette:

M1: 150 g skinke + salat + 1/3 mager kesam + proteinkaffe

Protein + creatin

(trening)

BCAA

M2: 250 g kyllingfile, stekt sellerirotfrites + 1/3 mager kesam

M3: 300 g bær + 1/3 mager kesam + protein og ca 1 dl skummamelk

Og ser med det at dette var jo litt i underkant.. Kjekt å skrive ned innimellom ;)

Dagens matinntak:

Frokost: Vafler og en halv banan! Oppskriften så slik ut: 1 dl havregryn, 1 dl 100% fullkornmel, 2 ss mager kesam, litt melk, 2 eggehvitter, kardemomme, 1 ss sukrin melis. som pålegg hadde jeg sukkerfri jordbærsylte og lett prim (4% fett) med kanel! Kan tørre å påstå at dette har vært en av de beste frokostene mine på lenge!

Mellommåltid: Eple med kanel

Middag: Coop fiskepudding i grov hvitsaus med kokte gulrøtter og poteter. Hvitsausen 4 porsjoner: 4 ss vita hjertegod lett smør, 6 ss 100% fullkornmel, 10 dl melk, 1 ts salt, muskat, pepper.

Dessert: Hjemmelavet soya is med Dedication Kristine sin sunne cookiedough ved siden av.

Oppskrift på isen finner dere her:PROTEIN ISKREM (Discipline Your Dedication)

Oppskrift på cookiedougn finner dere her: COOKIE DOUGH (Discipline Your Dedication)

Mat etter trening/kveldsmat: En og en halv grov skive, 1 kokt maktralsert egg med kaviar, 1 knekkebrød med skinke og norveiga lett ost + 1 banan

Nattmat: 2 ss mager vaniljekesam blandet med litt Tine Ja vanilje yoghurt, blåbær og et halvt eple

En typisk matdag for meg ser vel igrunn slik ut:

Frokost: stekt egg og 1 grov brødskive med en frukt og vann

Mellommåltid: Eple med kanel eller Tine JA vanilje yoghurt med blåbær og eple

Middag: Bor jo hjemme hos pappa, så det går mye i fiskegrateng, sunne pannekaker, hjemmelavet pizza, taco, pølsegrateng, kylling med ris og salat osv..

Måltid etter trening: banan, grov brødskive med egg, 1 glass ekstra lett melk, kaviar, 1 knekkebrød med skinke og norvegia lett ost

Kveldsmat: 1 dl havregryn, 1 dl puffet havre, 1 dl ekstra lett melk toppet med litt sukkerfri sylte.

De dagene jeg står for middagen, som er ganske ofte, går det mye i brokkoli, gulerøtter, salat og hvitt kjøtt

Dette spiser jeg typisk man-tors. Neida jeg er ikke lite kreativ eller kjedelig :D

Frokost:

Proteinshake

Lunsj:

2 rugbrødskiver med kylling salatkjøtt, soltørkede tomater, agurk, pesto og ruccola.

Middag:

1 ovnsbakt laksefilet med potetmos.

Måltid etter trening:

Proteinshake

Snacks:

Noe frukt som f.eks moreller, persimon, nektarin ol.

Dette gir ca. 1200-1300 kalorier og jeg ligger lavt fordi jeg er på en minidiett.

Annonse

Det er jammen meg mye rart, men jeg prøver å spise dette:

Frokost:

• Havregrøt av 1,5 dl havregryn, 4 dl melk og litt salt. Koker i kjele og har oppi vaniljeprotein etter jeg har tatt av en porsjon til lillegutt (han spiser med most banan, noe som også er veldig godt!)
  • Kesam med Fun Light og 4-korn/musli.
  • 2 Rugsprø med skinke og ost eller makrell i tomat.
  • Proteinshake
  • Cottage Cheese med bær eller fun light eple/pære og kanel.

Drikker alltid et glass skummet melk inntil.

Lunsj:

• 3 kokte egg og lavkarbobrødskiver og kaviar og et glass melk.
  • Omelett
  • Kjøtt eller fisk med salat inntil.
  • Rugsprø med tunfisk, majones, sitronpepper og agurk.

Middag:

• Wok

• Kjøttstykke med salat eller stekte/dampede grønnsaker.

• Fisk med salat eller dampede grønnsaker

• Alt i ett fiskeform. De grønnsakene jeg har som passer i form med fiskestykker over.

• Hjemmelaget pizza.

• HVER fredag har vi taco.

• En skjelden gang har vi pølse og hjemmelaget potetstappe, men det er veldig skjeldent!

Mellommåltider/snacks/kveldsmat:

• Frukt

• Proteinshake

• Proteinpannekaker

• Proteinvafler

Brunsj:

Salat av 2 egg, 1 avokado, spinat, tomat, paprika, CC, kalkun/kylling/tunfisk, blomkål & brokkoli

Etter trening:

Proteinshake + banan. Lager meg en stor salat når jeg kommer hjem

Middag:

Kylling/fisk med masse grønnsaker + gratinert ost/kesam/kremost

Kvelds:

Cottage cheese med bær

Diettmenyen

Frokost: 100g havregryn, 1 eple, 1 shake og 10g cashew.

Middag: 150g kylling/fisk/kjøtt, 75g basmatiris, 10g cashew - 4 ganger daglig

Etter trening: 1 shake, 1 banan og 3 riskaker.

Haha, jeg tenkte "er det alt han spiser?

Og så så jeg 4 ganger daglig.

Spiser omtrent alltid det samme, er ett vanedyr:D

M1 egg, tunfisk og grønt

Før trening, et eple

Etter trening, protein og riskaker

M2 400 kylling og enorme mengder grønnsaker, og ketsjup

M3 100g havregrøt med proteinpulver

Dessert: fluff

Spiser etter biorytme og Pf! Passer meg utmerket:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...