Gå til innhold

Blodige skinnlegger, etter markløft?


Siggis

Anbefalte innlegg

Hei,

Sliter litt med blodige skinnlegger etter markløft...

Klarer ikke unngå å dra stanga oppetter dem, og da drar jeg skinnet av, mer og mer utover i settene.

Jeg vet at noen vil si dette er hardcore og tøft :) men er ikke noe tøft ved å gå rundt som en skabbete bikkje...

Så, har noen et godt tips, eller må jeg kjøpe meg sånne skinner de bruker i fotball? :)

Takker for alle mulige innspill :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Noen bruker fotballstrømper, alternativet er jo selvfølgelig å endre litt på teknikken så du slipper å bli skinnløs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm...jeg har lange bein og kort rygg, så når jeg nærmer meg 200 kg, ja da går det litt automatikk i å holde den nærmest mulig leggene for å komme klar av knærne på vei opp :p:)

Men om du har noen forslag til hvordan jeg endrer min blodige teknikk, så er jeg med på å prøve det! :)

Noen bruker fotballstrømper, alternativet er jo selvfølgelig å endre litt på teknikken så du slipper å bli skinnløs ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Mmm...jeg har lange bein og kort rygg, så når jeg nærmer meg 200 kg, ja da går det litt automatikk i å holde den nærmest mulig leggene for å komme klar av knærne på vei opp :p:)

Men om du har noen forslag til hvordan jeg endrer min blodige teknikk, så er jeg med på å prøve det! :)

Ikke sånn i farta, har aldri vært borti leggene selv så ser ikke helt hvordan det går til, men kanskje noen andre har bedre tips :) Ellers ville det hjulpet med en video av et sett for å kunne si noe mer, men som sagt, mange bruker fotballstrømper så håper det hjelper! Kjedelig å måtte gro ny hud etter hver ryggøkt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sånn i farta, har aldri vært borti leggene selv så ser ikke helt hvordan det går til, men kanskje noen andre har bedre tips :) Ellers ville det hjulpet med en video av et sett for å kunne si noe mer, men som sagt, mange bruker fotballstrømper så håper det hjelper! Kjedelig å måtte gro ny hud etter hver ryggøkt ;)

Mhm! ...sånn som det går nå, så rekker det ikke gro før neste runde, så her må noe skje...kjapt! :o Men da blir det fotballsokker i morra;)

Skal se om jeg kan få noen til å filme meg...uten at det blir kleint ;)

Så kan jeg jo få en sjekk av resten av teknikken også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer på hvordan det går ann å lure på hvordan man får stanga inntil leggene.....:D

Har "slitt" med mørbanka legger til tider selv, og da gjerne spesielt et sår som blir dratt opp igjen gang på gang. Men stort sett så går det alikavel greit, uten å dra stanga hardt inn i leggene. En løsning kan være å friske opp teknikken ved å starte på et nytt treningsprogram med lette vekter og sørge for å holde alt perfekt ved start.

En feil jeg vet selv jeg fort kan gjøre er å løfte rumpa litt for fort, slippe spennet øverst i ryggen og nærmest "svinge" stanga inn i leggen. Tror faktisk det var noe sånt jeg gjorde på NM nå sist. Aldri kløna så mye med markløft på et stevne før som jeg gjorde da. Jeg kan synse videre om at jeg tror det har noe med at jeg fikk trent litt lite markløft i perioden før NM på grunn av en opprevet finger. Men minst like mye hadde det kanskje å si at jeg brant veldig mye krutt ved å gjøre et bomløft i knebøy som sleit veldig mye på nervesystemet. Slitent nervesystem = ufokusert og klønete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja Baliba, jeg har jo alltid hørt at start pos er å rulle stanga inntil leggene, og det skal være utgangspunktet for hver rep:) Samt optimal bane er å holde stangen så nært som mulig under hele løftet, men klart, da må man gjøre det perfekt for å unngå å skrape borti...:meh: ...lurer på om jeg ikke vil prøve å fikse sårdannelsen, før jeg fikser teknikken til det perfekte:rolleyes:

Men skal få orden på det også..etterhvert!:)

Og jeg lurer på hvordan det går ann å lure på hvordan man får stanga inntil leggene.....:D

Har "slitt" med mørbanka legger til tider selv, og da gjerne spesielt et sår som blir dratt opp igjen gang på gang. Men stort sett så går det alikavel greit, uten å dra stanga hardt inn i leggene. En løsning kan være å friske opp teknikken ved å starte på et nytt treningsprogram med lette vekter og sørge for å holde alt perfekt ved start.

En feil jeg vet selv jeg fort kan gjøre er å løfte rumpa litt for fort, slippe spennet øverst i ryggen og nærmest "svinge" stanga inn i leggen. Tror faktisk det var noe sånt jeg gjorde på NM nå sist. Aldri kløna så mye med markløft på et stevne før som jeg gjorde da. Jeg kan synse videre om at jeg tror det har noe med at jeg fikk trent litt lite markløft i perioden før NM på grunn av en opprevet finger. Men minst like mye hadde det kanskje å si at jeg brant veldig mye krutt ved å gjøre et bomløft i knebøy som sleit veldig mye på nervesystemet. Slitent nervesystem = ufokusert og klønete.

Så når jeg har lange bein, som DukeNukem, da er det liten klaring der før jeg kommer over knærne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker reimer da, men ikke markløftsokker (bare flate sko)

Er markløftsokker ekstra "polstret" på fremsiden?

Vanskelig å unngå for noen med over/underhåndsgrep. Stangen blir dradd mer inn på hånden som er fravendt. Bruker reimer selv, men skal en konkurrere er det klart at å bruke over/under eller tommellås er nødvendig. Finnes markløftsokker nettopp av den grunn - hjelper veldig for meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! Akkurat sånn er det jeg har det!

...men jeg må finne en vei rundt dette...:meh:

Jeg sliter med det samme selv, og har egentlig bare funnet ut at jeg må leve med det. Jeg har veldig lange bein så jeg må nesten starte løftet med stanga intil leggane.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...