Gå til innhold

Jenter og kreatin. Hva er pluss og hva er minuset med det? Og er det vits? Jeg ble tipset..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kreatin skal gi positiv effekt på både styrke og utholdenhet. Det er bortimot ingen bivirkninger av det, men mange opplever en vektøkning pga mer vann i musklene ( det er mange som ser på dette som noe negativt). Om du trener styrke eller utholdenhet, ville jeg prøvd det en periode. Gå til innkjøp av det som heter Kreatin Monohydrat, det er den billigste typen og også den som har flest studier som beviser at det funker. 20 gram 4 ganger om dagen i en uke, så 5 gram dagen resten av perioden.

Utholdenhet har det vist seg å ha liten effekt. Det vil jo faktisk være negativt, ettersom utøverens vekt er kritisk i de fleste utholdenhetsidretter.

Styrke derimot...jeg elsker kreatin!

Men det er ikke alle som responderer så mye som jeg gjør.

Kreatin skal gi positiv effekt på både styrke og utholdenhet. Det er bortimot ingen bivirkninger av det, men mange opplever en vektøkning pga mer vann i musklene ( det er mange som ser på dette som noe negativt). Om du trener styrke eller utholdenhet, ville jeg prøvd det en periode. Gå til innkjøp av det som heter Kreatin Monohydrat, det er den billigste typen og også den som har flest studier som beviser at det funker. 20 gram 4 ganger om dagen i en uke, så 5 gram dagen resten av perioden.

En slik loading fase har blitt bevist ved studier at bare er tull. Studier viser at ca 5g hver dag holder i massevis, og er det som gir best resultat (spesielt på kroner ut/resultat ratioen). I tillegg trenger man ikke opphold fra å bruke kreatin.

Annonse

Mellom 20 og 30 % av oss er såkalte non-responders. Teorien er at vi allerede har mye kreatin i muskulaturen vår fra før. For øvrig er kreatin først og fremst effektivt ved høy intensitet av kort varighet. Dette inkludere alt fra tung benkpress til korte sprinter med høy mobilisering.

Mellom 20 og 30 % av oss er såkalte non-responders. Teorien er at vi allerede har mye kreatin i muskulaturen vår fra før. For øvrig er kreatin først og fremst effektivt ved høy intensitet av kort varighet. Dette inkludere alt fra tung benkpress til korte sprinter med høy mobilisering.

Hva har det seg at noen har mer kreatin i muskulaturen enn andre da?

• 9 måneder senere...

Eg bruke kreatin monohydrat og har kjempe go virkning! Eg eeeelske d :) tok pause en liten periode å då følte eg meg som en tomme sekk. Har ikje lagt på meg av d hellår.. Har gått ner i vekt, men nå styre eg d den veien me kostholde åg då:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...