Gå til innhold

Hva spiste du til frokost i dag-tråden


Marita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lenge vært på googlejakt etter den perfekte oppskrift på sunne vafler. Endelig fant jeg den som funker for meg! Min frokost i dag ble supergode vafler ala Yngvar Andersen. Disse gikk ned på høykant med Lerums sukkerfrie syltetøy (lagde de tykke! :D) Nå er energilageret fyllt opp, og er klar til å møte dagen :thumbsup:

post-1830-14440836624244_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge vært på googlejakt etter den perfekte oppskrift på sunne vafler. Endelig fant jeg den som funker for meg! Min frokost i dag ble supergode vafler ala Yngvar Andersen. Disse gikk ned på høykant med Lerums sukkerfrie syltetøy (lagde de tykke! :D) Nå er energilageret fyllt opp, og er klar til å møte dagen :thumbsup:

[ATTACH=full]14265[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er oppskriften? :)

Siterer mitt google funn :)

3 dl havregryn

3 dl «sur melk» (kulturmelk, kefir, yoghurt, kesam eller cultura eller en blanding av det du måtte ha)Jeg brukte skyr naturell :)

3 dl lett- eller skummet melk

3 egg

3 ss rapsolje

4–5 dl grovbakstmel Kan sikkert bruke andre sorter også.

1 toppet ts natron

1 toppet ts bakepulver Jeg brukte ikke bakepulver, bare natron og de hevet fint under steking:thumbsup:

1/2 ts salt

Bland alt, la svelle i 30 minutter eller over natten. Alt du trenger å gjøre neste morgen, er å varme opp vaffeljernet og steke så mange du klarer å spise. Det går superfort! Er vaffeljernet gammelt, er det lurt å smøre det med litt smør eller olje før du steker, men det slipper du med de fleste nye teflonjern. Nyt vaflene med syltetøy, meierismør og brunost. Resten av røren kan stå i kjøleskapet til neste morgen – eller kanskje til kvelds? Vaflene er uten sukker, derfor kan du også servere dem med for eksempel kremost, skinke og paprika.

Tips: For søtere vafler, ha i 3 ss sukker, (her ville jeg valgt sukrin eller tilsvarende i stedet) 1 ts vaniljesukker og 1 ts malt kardemomme. Da kan de også stekes som lapper i en stekepanne med smør. Tilsett da et ekstra egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokoladegrøt av:

Havregryn, kruskakli, fibrex og sjokoladeprotein (http://www.iherb.com/HealthSmart-Foods-Inc-ChocoRite-Protein-Shake-Mix-Chocolate-Fudge-Brownie-14-7-oz-418-g/29972?at=0)

Toppet med CC, kanel og sjokoladesirup

post-2093-14440836688095_thumb.jpg

Siden jeg var så godt i gang så tok jeg like godt en fast og god pære som "prikken over i'en" ;)

MMMmmm... Det var godt etter en 1times morgencardio i skikkelig regnvær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må komme med et tips på en genial nyhet jeg fant på butikken etter trening i dag. 200 g strimlet kylling skinke fra gilde for 12 kr, genial til lunsh i salat. Spiser det atm, med ketchup, mm :D skal hamstre inn av de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...