Gå til innhold

Questbar - Favoritt?


FEA

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde den, og ble dessverre skuffa. Jeg synes den var alt for søt og kunstig. Det smakte mye kanel, men følelsen av å spise noe syntetisk var så stor at jeg faktisk kasta hele baren etter to biter. Jeg tenkte jeg måtte gi den én sjanse til (etter den første biten), men nei.

Det er veldig individuelt hva man foretrekker, men jeg synes double chocolate chunk og brownie er dødsgode. Mange som ikke liker disse foretrekker cinnamon roll. Smaken er som baken. Du kan forøvrig sende en mail til Questnutrition og be om en prøvepakke, så refunderer de det pakka koster. Du betaler altså bare porto på snaut 100 kroner for ei pakke med 12 questbarer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde double choc elns for en stund siden, smakte ikke digg. Prøvde strawberry cheesecake her om dagen, smakte helt forferderlig. Prøvde i dag Lemon cream cake elns, var bedre på smak enn de andre, men fortsatt ikke godt. Er alle barene lik på konsistens? Og smaker noen av dem noe i nærheten av en vanlig sjokkis?

Alle jeg har smakt er like på konsistens og det er vel 6 ulike.

Questbar er oppskrytt crap, ref. mine tidligere innlegg i tråden. Godt å se at jeg ikke lenger er alene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterte faktisk fenomenet med hun jeg kjøpte en OhYeah bar av på helsekost her i Oslo. Hun heller skjønte ikke greia og sa, sitat: "Det er et fenomen som har tatt helt av, særlig hos unge jenter."

:)

Smak og behag. Jeg er enig i at alle ikke er like gode, men de beste questbarene er etter min mening et veldig godt alternativ for en sjokoholiker som meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOL

Hvis dere questbar-hatere vil betale 150 kroner mer for mer sukker og dobbelt så mye kalorier (ja, den derre oh yeah baren er større, men man spiser vel strengt tatt ikke en halv bar), så skal dere få lov til det. Dessuten er vel det en "gainerbar", det er ikke questbar. Forskjellige mål krever forskjellig kosthold.

Hvis kalorier og proteiner ikke hadde vært en viktig faktor hadde kostholdet mitt bestått av melkesjokolade og potetgull. Eller hvis målet var å spise så mye kalorier som mulig hadde jeg sikkert valgt en gainerbar.

Jeg velger å bruke kaloriene mine på pasta, brød og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ for noen, ja, men det er sannelig ingen snickers.

Prøv Atkins-baren jeg har nevnt tidligere i tråden. Veldig god og omtrent samme næringsprofil som Quest. Forskjellen er så marginal at det neppe er signifikant. Faktisk har den mindre karbohydrater enn Quest også.

LOL

Hvis dere questbar-hatere vil betale 150 kroner mer for mer sukker og dobbelt så mye kalorier (ja, den derre oh yeah baren er større, men man spiser vel strengt tatt ikke en halv bar), så skal dere få lov til det. Dessuten er vel det en "gainerbar", det er ikke questbar. Forskjellige mål krever forskjellig kosthold.

Hvis kalorier og proteiner ikke hadde vært en viktig faktor hadde kostholdet mitt bestått av melkesjokolade og potetgull. Eller hvis målet var å spise så mye kalorier som mulig hadde jeg sikkert valgt en gainerbar.

Jeg velger å bruke kaloriene mine på pasta, brød og slike ting.

Du er igjen ute og sykler, frøken.

Ingen har sammenlignet OhYeah bar med Quest her vel? Jeg nevnte bare hva hun på helsekost sa når jeg spurte hva hun mente om Quest. Kjøpte OhYeah kun som en nødløsning fordi jeg hadde dårlig tid og dårlig matlyst og trengte kalorier. Synes ikke OhYeah er spesielt god heller forøvrig.

Foretrekker vanlig mat, selv når jeg er på farten, men jeg har tidligere i tråden lansert et reelt alternativ til Quest som smaker langt bedre og har like bra næringsprofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Atkins-baren jeg har nevnt tidligere i tråden. Veldig god og omtrent samme næringsprofil som Quest. Forskjellen er så marginal at det neppe er signifikant. Faktisk har den mindre karbohydrater enn Quest også.

Du er igjen ute og sykler, frøken.

Ingen har sammenlignet OhYeah bar med Quest her vel? Jeg nevnte bare hva hun på helsekost sa når jeg spurte hva hun mente om Quest. Kjøpte OhYeah kun som en nødløsning fordi jeg hadde dårlig tid og dårlig matlyst og trengte kalorier. Synes ikke OhYeah er spesielt god heller forøvrig.

Foretrekker vanlig mat, selv når jeg er på farten, men jeg har tidligere i tråden lansert et reelt alternativ til Quest som smaker langt bedre og har like bra næringsprofil.

Jeg er ikke ute og sykler.

Nei, Atkins er ikke et alternativ for meg da det er sinnsykt dårlig utvalg i smaker for dem som ikke liker nøtter og sånne tørre greier. De gode smakene inneholder nesten ikke proteiner. Det ER en grunn til at jeg har valgt quest, jeg er ikke hjernevasket. Du har tydeligvis utrolig vanskelig for å forstå at vi "quest-spisere" har andre preferanser enn deg og nettopp derfor har valgt quest.

Har du glemt alt jeg skrev sist? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute og sykler.

Nei, Atkins er ikke et alternativ for meg da det er sinnsykt dårlig utvalg i smaker for dem som ikke liker nøtter og sånne tørre greier. De gode smakene inneholder nesten ikke proteiner. Det ER en grunn til at jeg har valgt quest, jeg er ikke hjernevasket. Du har tydeligvis utrolig vanskelig for å forstå at vi "quest-spisere" har andre preferanser enn deg og nettopp derfor har valgt quest.

Har du glemt alt jeg skrev sist? :p

Atkinsbaren jeg anbefaler har 1 g protein mindre enn Quest. Tror du dette er signifikant? I tillegg har den mindre karbohydrater. Tørr er den heller ikke og den ødelegger heller ikke kjeven.

Jeg anbefaler naturligvis ikke de fra Atkins som har 5 g protein som en proteinbar.

Men du har rett i en ting. Jeg HAR utrolig vanskelig for å forstå begeistringen for Quest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atkinsbaren jeg anbefaler har 1 g protein mindre enn Quest. Tror du dette er signifikant? I tillegg har den mindre karbohydrater. Tørr er den heller ikke og den ødelegger heller ikke kjeven.

Jeg anbefaler naturligvis ikke de fra Atkins som har 5 g protein som en proteinbar.

Men du har rett i en ting. Jeg HAR utrolig vanskelig for å forstå begeistringen for Quest. :)

Du gir deg ikke, du. Vis meg en butikk som selger Atkins som matcher pris, proteiner og som har sjokolade eller karamellsmak (uten nøtter og bær), gjerne litt flere alternativer slik at jeg ikke går lei. De argumentene du prøver å overbevise meg med passer ikke det jeg er ute etter i en proteinbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir deg ikke, du. Vis meg en butikk som selger Atkins som matcher pris, proteiner og som har sjokolade eller karamellsmak (uten nøtter og bær), gjerne litt flere alternativer slik at jeg ikke går lei. De argumentene du prøver å overbevise meg med passer ikke det jeg er ute etter i en proteinbar.

Hvis problemet er at du går lei smaken, så spiser du for mye proteinbarer. Med variert og sunt kosthold menes ikke å variere mellom 10 ulike Quest-barer. :D

Spis skikkelig mat, jenta mi! :)

Er litt på farta nå, men skal se om jeg finner en butikk litt senere. Har forøvrig aldri spist Atkins med bær eller nøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis problemet er at du går lei smaken, så spiser du for mye proteinbarer. Med variert og sunt kosthold menes ikke å variere mellom 10 ulike Quest-barer. :D

Spis skikkelig mat, jenta mi! :)

Er litt på farta nå, men skal se om jeg finner en butikk litt senere. Har forøvrig aldri spist Atkins med bær eller nøtter.

Syns den første setningen der blir litt avsporing fra den egentlig saken. Hva om jeg foretrekker forskjellige smaker? :p Du prøver mange rare argumenter for å forandre på ting her altså. Du kan dessverre ikke påstå at jeg spiser for mye proteinerbarer, for det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis problemet er at du går lei smaken, så spiser du for mye proteinbarer. Med variert og sunt kosthold menes ikke å variere mellom 10 ulike Quest-barer. :D

Spis skikkelig mat, jenta mi! :)

Er litt på farta nå, men skal se om jeg finner en butikk litt senere. Har forøvrig aldri spist Atkins med bær eller nøtter.

Dette er en tråd for å diskutere de ulike variantene som finnes innen Quest, og hvem man liker best. Altså for de som liker dem. Gjør du ikke det, så kan du opprette en Atkins-tråd da vettu(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en tråd for å diskutere de ulike variantene som finnes innen Quest, og hvem man liker best. Altså for de som liker dem. Gjør du ikke det, så kan du opprette en Atkins-tråd da vettu(y)

Jeg vet. Vurderte å lage en egen tråd, men skulle i utgangspunktet bare skyte inn en liten kommentar så gjorde det slik.

Normalt legger jeg meg ikke bort i folks preferanser når de avviker fra min, men når avviket er så stort som dette så greidde jeg ikke dy meg. Men jeg resignerer nå. Lover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Et siste spørsmål, går ut til alle på denne tråden. Bruker dere questbar som en substitutt for tradisjonelle sjokolader eller er det bare for å få i seg mer proteiner?

Sjokoladeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...