Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jepps, som tråden sier. Har du lest, sagt eller hørt noe feil i det siste? Noe som gjør at setningen ikke gir noen mening i det hele tatt?

Jeg har nettopp hatt eksamen i samfunnsvitenskapelig forskningsmetode og leste stadig vekk prosentuering som prostituering... Og kunne ikke skjønne hvordan sammenhenger av variabler hadde med prostitusjon å gjøre...

Eller så ser jeg at det er et treningssenter som heter Spicheren... Og hver gang jeg leser det så skjønner jeg ikke hvorfor folk skriver sphincteren....

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9599-det-%C3%A5-lese-eller-h%C3%B8re-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en venninne som under et norskforedrag (bokanmeldelse) pratet om og om igjen om hovedpersonen som var så utrolig tilbakestående, og hun fikk ingen venner fordi hun var tilbakestående, og det var nok på grunn av den tøffe oppveksten hun hadde blitt så tilbakestående... (and it goes on and on).

Hun mente tilbaketrukken. Men jaja, samme sak og sånn :thumbsup:

Annonse

Tja, jeg leste helt utrolig feil en gang. Det var i norsktimen i 10 klasse tror jeg, hvis jeg ikke husker feil. Skulle lese et eller annet som startet med urin-something. Husker ikke hva ordet var, men det skulle jo uttales med ur og deretter resten av ordet. Gjennom hele teksten sa jeg urin og resten av ordet:p. Jeg skjønte ikke hva urin hadde med resten av teksten å gjøre eller hvorfor hele klassen fnisa.

Det var skikkelig pinlig for ei 15 år gammel jente som brukte all sin tid på å ikke "gi" flere grunner til de som mobba meg og mobbe meg for/med. :oops:

Øvde til frisøreksamen og leste derfor om hodebunnssykdommer. Var en liten tur ute med en veninne og begynte å snakke ivrig om gonore og hvilken hodebunnsykdom det var... Fant etterhvert ut at det var seborè det het! :rofl:

Tja, jeg leste helt utrolig feil en gang. Det var i norsktimen i 10 klasse tror jeg, hvis jeg ikke husker feil. Skulle lese et eller annet som startet med urin-something. Husker ikke hva ordet var, men det skulle jo uttales med ur og deretter resten av ordet. Gjennom hele teksten sa jeg urin og resten av ordet:p. Jeg skjønte ikke hva urin hadde med resten av teksten å gjøre eller hvorfor hele klassen fnisa.

Det var skikkelig pinlig for ei 15 år gammel jente som brukte all sin tid på å ikke "gi" flere grunner til de som mobba meg og mobbe meg for/med. :oops:

Sikkert "urinnvåner" eller noe sånn :p.

Det minner meg om en norsktime hvor den mest beskjedne jenta i klassen bare hadde bare skrevet de fire første bokstavene i overskriften "analyse". Det måtte selvfølgelig læreren påpeke så resten av klassen hørte det :D

Da jeg var i militæret var det ei i troppen som skulle beskrive landskapet vi befant oss i. Det var småkupert, men hun presterte å si at det var små okkupert... Fikk oss en liten latter da...

Personlig så sliter jeg ofte med setninger. Typ jeg blander stavelser. F.eks sa jeg til mamma en gang at jeg ikke ville ha pjuskefidding til middag...

En god stund siden, men husker det godt fortsatt.

Gikk i banken for å høre hvor mye penger jeg hadde på kontoen (ja, jeg sa jo det var lenge siden. Før nettbank var et begrep) jeg kom frem til skranken og der satt det selvfølgelig en nydelig dame som fikk meg - uvisst av hvilken grunn - til å forveksle begrep, så i steden for å referere til saldo på konto, så sa jeg noe sånt som "jeg skulle bare sjekket dildoen, jeg..."

Uhhh...

En gang var en filmstudent å hadde foredrag for klassen vår på skolen. Han snakket om utløsende handlinger på film og skulle derfor skrive det på tavla. Ordet han skrev var utløsning.. Trodde jeg skulle daue:rofl:

Ellers sier jeg alltid pølser istedenfor pauser. Slår aldri feil. "Jeg trenger bare en liten pølse"

Annonse

Sikkert "urinnvåner" eller noe sånn :p.

Det minner meg om en norsktime hvor den mest beskjedne jenta i klassen bare hadde bare skrevet de fire første bokstavene i overskriften "analyse". Det måtte selvfølgelig læreren påpeke så resten av klassen hørte det :D

Ja, det var det ordet jeg skulle lese! Som du skjønner så forstod jeg aldri sammenhengen med ur og resten av teksten..hvorfor i hel**** kunne ikke læreren bare ha sagt "Rebecca, du må si urinnvåner og ikke urin***" istedenfor å la meg lese sånn i 20 minutt med samme feilen.

Og bare for å ha det sagt, jeg var en av de beste på skolen på det tidspunktet, så det var skikkelig flaut.

Og nei, jeg vet ikke hva som har skjedd, plutselig er jeg bare skikkelig dårlig til rettskriving, grammatikk og alt annet. For å ikke nevne hvor dårlig jeg har blitt i engelsk:eek:

En god stund siden, men husker det godt fortsatt.

Gikk i banken for å høre hvor mye penger jeg hadde på kontoen (ja, jeg sa jo det var lenge siden. Før nettbank var et begrep) jeg kom frem til skranken og der satt det selvfølgelig en nydelig dame som fikk meg - uvisst av hvilken grunn - til å forveksle begrep, så i steden for å referere til saldo på konto, så sa jeg noe sånt som "jeg skulle bare sjekket dildoen, jeg..."

Uhhh...

Freudian slip:p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...