Gå til innhold

Fettprosent 8,9 % null six pack


Anbefalte innlegg

Jeg har tatt en inbody 720-test, og fått vite hva kroppen min består av.

39 kg muskelmasse og 6,8 kg kroppsfett. Veier 75,5 kg og har da en fettprosent på 8,9 %.

Er veldig fornøyd med resultatet. Spesielt med tanke på at jeg veide 120 kg, og da var svært overvektig da jeg var 17 år. Over 9 år har jeg, med større og mindre innsats, gått fra å være en tjukkas til en ganske velsammensatt person.

Jeg lurer bare på en ting. Føler at jeg har en del fett på magen. Det er en klype fett der som skjuler sixpack-en. Er det noen som har forslag til endringer for å få den frem? Skal jeg gå lenger ned i fettprosent? Øke muskemasse? Begge deler? Hvorfor synes ikke musklene på magen når jeg har såpass lav fettprosent? Fettfordelingen min er kanskje uheldig?

Er litt gira på å se bra ut når jeg er ferdig med eksamen om 5 uker.

Håper noen har tid til å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke stol for mye på inbody btw:)

Er litt opp til deg hva du ønsker egentlig. Du må jo kjøre på diett hvis du vil få bort det siste av fettet.

MEN desto større/mer muskler man har jo lettere vises de også.. Så vurderingssak for deg.. For å legge på seg muskler må man ligge i overskudd, men det betyr ikke at man trenger å legge på seg masse fett fordet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjetil: Jeg kjenner musklene tydlig, og kan "nesten" se de i noen vinkler.

Vegar: Jeg tenkte å gå litt mer ned i vekt for deretter å bygge med kalorioverskudd. Er bare litt redd for å få for lav prosent, men det trenger jeg kanskje ikke være?

Bain: mistenker at den er litt lav ja.

Siljes87: Det står 39,0 kg muskelmasse, men 13,6 kg proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, da har du nok mye løs hud pga tidligere overvekt. Jeg var litt feit før mens jeg var i forhold, og fortsatt så sliter jeg med nederste del av magen, den blir aldri tight virker det som. Om det finnes noe annet enn operasjonsfiks på dette tviler jeg på, men kanskje noen her har et svar på det.

En ting du kan gjøre, som funker, er å få meget store magemuskler. Tar riktig nok tid, og du må trene magen med mange rep/sett og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent mage over lang tid nå; på slutten av økten etter øvelser som markløft, knebøy og chins.

Jeg tror nok det kan stemme det med løs hud, men har lest så mye her om at det skal trekke seg tilbake, og at det mest er at jeg ikke har lav nok fettprosent som er problemet. Har hud som kan dras ut litt, men ikke noe som henger. (jeg var tross alt veldig ung da jeg var overvektig.)

Skal fortsettte å kjøre på med øvelser som tar magen! Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Tamadeus.

Kjører du mark og knebøy tungt, så får du nok der..

+ Chins, Dips, nedtrekk, militærpress, stående isolasjonsøvelser for armer, skuldre, lats - ingenting av dette blir det økning i uten at du har med kjernemuskulatur - buk og mage - whatever you call it.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Mye hardt arbeid viser seg å gi resultater. Har hatt lange perioder med halveis styrketrening og kondisjon. Hovedfokus på styrke det siste året er det som definitivt har funket best for meg.

Jeg har hatt planer om å gå opp i vekt etterhvert, men hadde en "tynn/ trent"-plan for sommern. Er mulig den kroppstypen ikke ser så bra ut på noen som har hatt mye kroppsfett tidligere, og at mer muskeler uansett burde være målet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

39 kg muskelmasse og 6,8 kg kroppsfett. Veier 75,5 kg og har da en fettprosent på 8,9 %.. det kan ikke stemme.

tok en sånn test for noen år siden da. hadde jeg 81kg muskler og en fett% på 13. og veide 98kg

Jeg sier ikke at det heller stemmer, jeg lurer bare på hva de 30kgene du har på kroppen som ikke er noe? hehe. bein og sånnt veier ikke mange kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 kg muskelmasse og 6,8 kg kroppsfett. Veier 75,5 kg og har da en fettprosent på 8,9 %.. det kan ikke stemme.

tok en sånn test for noen år siden da. hadde jeg 81kg muskler og en fett% på 13. og veide 98kg

Jeg sier ikke at det heller stemmer, jeg lurer bare på hva de 30kgene du har på kroppen som ikke er noe? hehe. bein og sånnt veier ikke mange kg

Du tok sannsynligvis testen på en Tanita vekt som oppgir muskelmasse litt anderledes. Kroppen holder mye vann, så 39 kg kan stemme ganske bra. Men Inbody er ikke 100% korrekt så om fettprosenten faktisk er 8,9 eller 11 er umulig å si basert på vekta.

Forøvrig veldig bra jobba Lars K. Thosen (y) Kjenner veldig igjen den siste biten der på magen selv. Har ganske likt utgangspunkt som deg med toppvekt på ca 120 kg, 186 høy og var nede i 75 kg i vår uten å få fram sixpacken. Da var fettklypemål ellers på kroppen lavere enn mange som ser fullstendig rippet ut, men var allikevel igjen en liten pølse på magen. Var veldig rund i magen når jeg var overvektig så har nok en tendens til å lagre lettere på magen enn andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok sannsynligvis testen på en Tanita vekt som oppgir muskelmasse litt anderledes. Kroppen holder mye vann, så 39 kg kan stemme ganske bra. Men Inbody er ikke 100% korrekt så om fettprosenten faktisk er 8,9 eller 11 er umulig å si basert på vekta.

Forøvrig veldig bra jobba Lars K. Thosen (y) Kjenner veldig igjen den siste biten der på magen selv. Har ganske likt utgangspunkt som deg med toppvekt på ca 120 kg, 186 høy og var nede i 75 kg i vår uten å få fram sixpacken. Da var fettklypemål ellers på kroppen lavere enn mange som ser fullstendig rippet ut, men var allikevel igjen en liten pølse på magen. Var veldig rund i magen når jeg var overvektig så har nok en tendens til å lagre lettere på magen enn andre steder.

det er mye sannsynlig, men dette var mer enn bare litt annerledes. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...