Gå til innhold

siljes87

Medlemmer
  • Innholdsteller

    136
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om siljes87

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 28. juni 1987

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Vanskelig for meg å svare på uten å ha undersøkt deg. Har du fortsatt vondt nå som det har gått nesten to uker så hadde jeg anbefalt å gå til behandling hos en kiropraktor, naprapat eller muskelterapeut
  2. På generelt grunnlag: ja. Men har du plager som gjør at du tilpasser teknikken din pga smerter så bør du vurdere om det øker skaderisikoen din for deg. Men vi har alle litt muskelknuter her og der, så trening går som oftest helt fint..
  3. Erfaring Er kiropraktor og dette er det jeg vil anbefale på et generelt grunnlag om vedkommende ikke vil gå til behandling. Alle er forskjellige, men å rulle og selvmassere opp til flere ganger om dagen på irriterte muskelknuter har en lei tendens til å gjøre vevet mer irritert.
  4. Så ikke svaret ditt før nå. Jeg ville sagt egenmassasje ca 3 ganger i uken. MAsser over området og når du finner et ømt punkt (gjerne som stråler nedover/oppover) så ligger du med fast trykk over det til det begynner å gi seg før du masserer videre i området. Ikke mer enn 5 minutter totalt. Rulle, tøye og evt ise ned lokalt med ispose (ikke direkte på huden) i 20 minutter etterpå
  5. Om du ruller så mange ganger om dagen er det sannsynlig at du bare vil forverre problemet da vevet blir voldsomt irritert av å bli stimulert så mange ganger om dagen. Ofte kommer triggerpunkter for en grunn: feilfunksjon i rygg/bekken/hofter/etc. Om du har prøvd over lengre tid uten å bli kvitt det ville jeg anbefalt deg å se en profesjonell om det.. enten fysio eller kiropraktor.
  6. Jeg ville oppsøkt en kiropraktor eller mauellterapeut. Det høres ut som om du kan ha litt trange forhold i lyske/hofteområdet som kniper litt på en nerve i det den skal passere igjennom det området. Det medisinske ordet er Meralgia Parasthetica om du vil google det for å se om du kjenner deg igjen Er en ganske vanlig problemstilling som er helt ufarlig, men veldig irriterende og vond. Det kan også være fra korsryggen, men slik du beskriver det tror jeg heller det er det jeg nevnte først. Dette korrigeres ved å løse opp der det trengs (ofte bekken, korsrygg, hofte) samt muskulære spenninger (
  7. Ja.. Enten bruk knebøystativet og sett støttene ned rett under knehøyde eller den høyden du er komfortabel med så løfter du fra denne høyden. Ligner litt på rumenske, men at du kan sette fra deg vekten mellom hver rep. Se video her: Rumenske markløft - Fitnessbloggen Så jobber du videre med mobilitet og forhåpentligvis vil du kunne ta fulle markløft etter en liten stund (husk da at du nok må gå ned på vektene litt fra det du tok mindre i øvelsen forklart over). Kjøp deg rumbleroller/foam roller og jobb med hams, legger, setemusklatur, adduktorer samt tøy hofteleddsbøyere, tren planke, etc
  8. Rygghev, nordic hamstrings, roøvelser, tåhev, hip thrusts, knebøy, good mornings, etc Er bare flere øvelser som må til for å erstatte èn øvelse.. tar litt mer tid Prøvd deg på mark fra boks mens du jobber videre med mobilitet?
  9. Er enig med at fornuften må råde og at ikke enhver antydning til plager nødvendigvis trenger behandling. Vi behandlere vil jo også litt fri Er bare at når jeg har sett hvor lenge folk går med plager som (ofte) enkelt kan løses så syns jeg det er dumt på deres vegne og gå med dette. Generell stivhet kan også behandles.. eventuelt foam rolling av brystryggen som steg èn. Om alle hadde brukt foam roller regelmessig så hadde jeg hatt mye mindre å gjøre på jobb.. det er i allefall helt sikkert! Veldig godt vertøy som de fleste burde bruke
  10. Her er jeg uenig.. Som behandler ser vi ofte at jo lengre plagene har satt i, jo lengre tid tar det å løse problemet. Når man får en skade/låsninger begynner kroppen å kompensere som bare forverrer problemet. F.eks med nakkelåsninger ser vi at øvre thorakalområdet/nærliggende cervicalområdet overkompenserer noe som kan påvirke det skapulære bevegelighetsmønsteret, som igjen påvirker skulderleddet. Er mye bedre å få 1-3 behandlinger tidlig og kvittes med problemet samt forebygge videre skade, enn å vente og risikere mange flere behandlinger og man gjerne da ikke har forståelse for hva som gik
  11. Haha! Ja, jeg har den fra myrevolution med pigger. Men jeg jobber som kiropraktor og anbefaler den jeg linket til til pasienter.. Tror de kanskje blir litt skremt av den med pigger
  12. Jeg spiser frokost på treningsdager og skipper frokost på hviledager. Dette er fordi jeg skal ha et respektabelt underskudd på hviledager og det er eneste måten jeg får i meg nok til å bli mett-ish når jeg først spiser. Er godt sulten rett før lunch, men det får jeg bare tåle. Er enig med Nitram om at det er mye lettere om man først er innkjørt i et PFmønster og ikke hopper frem og tilbake. Menmen.. hva gjør man ikke for sommerformen?
  13. Er enig med at du/dere bør få behandling. Kom dere til en kiropraktor, fysio, manuellterapeut. Er triggerpunkbehandling og leddkorrigering (spesielt bekken/lumbalt) som gjelder samt råd/tips for forebygging
  14. Jeg har snakka med Helsebutikken AS i Valkendorfsgate (Bergen) og de har begynt å ta de inn nå. Er denne typen: SISSEL® Pilates Roller Pro 90 cm
  15. Du kommer også som oftest til hos kiropraktor på dagen. Trenger ikke henvisning og koster ca 450-500 kr første gang og 350-400 kr etterfølgende behandlinger. Lykke til
×
×
  • Opprett ny...