Gå til innhold

Mageruter på kvinner og konsekvensene ved lav fettprosent.


Imu

Anbefalte innlegg

Til vegard: jeg ler ikke bort noe som helst. Hvorfor tror du jeg startet denne diskusjonen? Det er jo fordi jeg bryr meg og det på en måte hvori jeg ønsker mer kunnskap og ikke minst bevisstgjøre andre, bringe temaet på bane så vi kan reflektere rundt hva det innebærer å nå idealet om lite fett men muskler på kvinnekroppen. Jeg ønsket også vite hva andre tenker og gjør omkring dette. Det er tydeligvis et sårbart tema. Desto viktigere at dette belyses fordi da har det ikke blitt diskutert nok.

Joda, intensjonen med tråden er veldig bra, men diskusjonen har sklidd litt ut til å handle om veldig mye annet, og da går det fort hett for seg. Jeg vil råde deg til å se på de svarene du har fått angående undervekt og tingene det kan føre med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar .Kanskje senene blir mer belastet uten nok muskelmasse som tar det meste av belastningen??? Litt utafor temaet, men jeg lurer..

Du sier gjentatte ganger at du har lite muskler eller er urolig for østrogenmangel, og at det derfor implisitt ikke er så farlig for akkurat deg dette med å være undervektig over lengre tid. Jeg kan skjønne at du gjerne vil at det skal være sånn, men akkurat som med folk som ikke gjør PSMF ordentlig og vil trene mer/spise mindre/feil, så er ikke akkurat du unik.

Du sier at det ikke blir tatt av musklene dine, well guess what, hjertet er en muskel... til ettertanke.

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor du spør om mensen, fettprosent og mageruter, når du tydeligvis er opptatt av ikke å ha noen av delene selv og avviser hva folk forteller deg... jeg mener ikke å være brysk, men det blir litt kleint.

Hvis det er noe som framkommer av denne tråden så er det vel at mange har opplevd problemer med mensen, mange har slitt med diverse ting (overvekt, undervekt, spiseforstyrrelser, bivirkninger av p-prep), og de aller fleste synes ikke det er verdt å la det gå på helsa løs okke som. Noe som er ganske fint å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

173 cm og 57-60 kg.

= Ingen mageruter og ingen menstrasjon.

Har ikke hatt den siden jeg var 16 år. Savner den veldig!!

Har slitt med anoreksi, og vekten har vært svært langt nede. Nå begynner kroppen å stabilisere seg og har ligget på ca. 60 kg i 2 år. Men mensen vil ikke komme.

Jeg stresser og bekymrer meg svært og tror dette en av årsakene til at kroppen ikke klarer ut med alle prosessene som skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg fikk mye tull med mensen etter at jeg begynte å trene, selv om jeg er langt unna mageruter... Kan det ha en sammenheng likevel, eller er det noe annet som spiller inn her?

spiste du lite da? ei på lavkarbo.no sa at noen "hopper ut av menssyklusen" når de spiser soya. Jeg har ikke hatt den på to år og drikker soyamelk dgl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg spiser ikke lite, og heller aldri soyamelk. Weird..

Det kan kanskje være treningen, men da "går det seg til". Stress for kroppen spiller inn for noen. Og trening, kan være stressende om kroppen ikke er vant til det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Tror man må tenke på at vi er forskjellig anlagt, og at lav fettprosent=mageruter ikke alltid er tilfellet. Det er nok mer arv enn miljø, men for all del ikke uoppnåelig! Mister man mensen bør man kanskje tenke på at dette er en reaksjon hos kroppen som helst bør unngås: Kluss i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...