Gå til innhold

PT-utdanning i sommer


MartinNorum

Anbefalte innlegg

Hei,

Vil bare informere dere som er interessert i å bli PT om at AFPT holder intensivkurs til PT 15. juli i sommer. Det er en fin mulighet til å kunne bli PT iløpet av ferien når det ikke er andre studier ++ som krever tiden. Det er mye stoff på kort tid, men fordelen er at man kommer inn i en modus med andre studenter der man virkelig gir jernet i den 4 ukers perioden det varer. Senere har man anledning til å få 3 uker tid til å lese enda mer mot eksamen. Vi har hatt de beste resultatene på studentene som har tatt intensivkurset i fjor sommer, så kvaliteten er det ingen ting å si på. Det er like mange undervisningstimer som normalt.

Les om utdanningen her

Meld deg på her

Har dere noen spørsmål kan dere naturligvis stille de her.

God sommer,

Martin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg registrerer at det er flere aktører som utdanner personlig trenere. Er det noen felles læreplan for de ulike aktørene eller er dette noe individuelt? Hvordan kan man kvalitetskontrollere de enkelte PT-utdanningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det planer om å kjøre PT intensiv kurs i Bergen?

Hei, ikke umiddelbart! Så langt har vi kun utdanning i Bergen over 7 måneder.

Jeg registrerer at det er flere aktører som utdanner personlig trenere. Er det noen felles læreplan for de ulike aktørene eller er dette noe individuelt? Hvordan kan man kvalitetskontrollere de enkelte PT-utdanningene?

Det stemmer, det er etter hvert blitt en del. Det er helt forskjellige læringplaner og innhold i de forskjellige skolene så det kan være greit å sjekke opp innhold, samt krav for å bestå eksamen. Det enkle er ikke ofte det beste når det kommer til PT-utdanning.

Du kan kvalitetssikre det gjennom å se på kravene som stilles for å bli godkjent PT og se etter EHFA merking for eksempel. Her kan du lese om hva AFPT sin PT-utdanning inneholder! :) Håper det ga deg noen svar.

Høres ut som et bra opplegg!

Det er bra! Møtte forresten Vegard på SIB når vi hadde praktisk eksamen sammen med alexander der! Var busy og fikk dessverre ikke hilst, men planlegger flere turer til Bergen! Kult å se så mange kjøre gode øvelser på samme lille areal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Vil bare informere dere som er interessert i å bli PT om at AFPT holder intensivkurs til PT 15. juli i sommer. Det er en fin mulighet til å kunne bli PT iløpet av ferien når det ikke er andre studier ++ som krever tiden. Det er mye stoff på kort tid, men fordelen er at man kommer inn i en modus med andre studenter der man virkelig gir jernet i den 4 ukers perioden det varer. Senere har man anledning til å få 3 uker tid til å lese enda mer mot eksamen. Vi har hatt de beste resultatene på studentene som har tatt intensivkurset i fjor sommer, så kvaliteten er det ingen ting å si på. Det er like mange undervisningstimer som normalt.

Les om utdanningen her

Meld deg på her

Har dere noen spørsmål kan dere naturligvis stille de her.

God sommer,

Martin:)

Litt OT, men vet dere hvem som skal være forelesere på PT-kurset i Stavanger som begynner i september? Vet bare om Espen Arntzen så langt, men håper virkelig at Børge Fagerli kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
en til som hadde tatt det da:)

+1 hadde jeg vært i full jobb og ikke vært student! Satser på det blir intensiv senere (2-3år da) hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men vet dere hvem som skal være forelesere på PT-kurset i Stavanger som begynner i september? Vet bare om Espen Arntzen så langt, men håper virkelig at Børge Fagerli kommer!

Det er de samme foreleserne som vi vanligvis bruker. Kan nevne Espen Arntzen, Jørgen Norheim, Ian Houghton(som driver nyåpnede shp-dubai), Einar Svindland, Halvor Lauvstad, Seth Ronland(årets PT i sverige), Darren Treloar, Sigmund Aasen, Morten Bråten. +++.

Les lista her.

Børge skal være med nå i Oslo, godt mulig han kommer til Stavanger også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har eg meldt meg på PT intensiv kurs oslo 15 juli!

Har også invistert i ein del bøker:

Styrketrening - i teori og praksis

Strength Training Anatomy

The Strength Training Anatomy Workout

Anatomy of the Moving Body

Noen andre tips til ka eg kan lese meg opp på før kurset?

Eg e så klar for å komme igang! :D

Cool. Du kommer langt med de der. Styrketrening i teori og praksis er god! Den kan likevel være litt hardcore når du skal begynne å lese deg opp, så jeg ville ikke startet med den. Ses 15. juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cool. Du kommer langt med de der. Styrketrening i teori og praksis er god! Den kan likevel være litt hardcore når du skal begynne å lese deg opp, så jeg ville ikke startet med den. Ses 15. juli!

Is going to be Legend..... wait for it.. DAIRY!!

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg meldt meg på PT intensiv kurs oslo 15 juli!

Har også invistert i ein del bøker:

Styrketrening - i teori og praksis

Strength Training Anatomy

The Strength Training Anatomy Workout

Anatomy of the Moving Body

Noen andre tips til ka eg kan lese meg opp på før kurset?

Eg e så klar for å komme igang! :D

'Starting strenght -Basic barbell training' av Rippetoe og Kilgore liker jeg veldig godt. Kjøpte min på amazon hvis jeg ikke husker helt feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...