Gå til innhold

Hvor startet du og hvor er du nå? *SKRYTETRÅDEN*


katari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begynte å trene i januar 2012.

Usikker på hva jeg klarte da, makset ikke på noenting med engang..

Veier rundt 60 kg og er 165 høy.

Knebøy: Vet ikke hva jeg tok der, men begynte i det små. Begynte å trene med 35 kg tror jeg det var, og bygde meg oppover med 2.5 kg hver uke. Maska for 4 uker siden her også, tok da 82.5 kg. Burde klart mer, men all teknikk ble glemt, og da nytter det ikke.

Benk: Her sleit jeg med stanga(!!), og mandag tok jeg 2x50 ganske greit. Maksa her for 4 uker, og maksen var nettopp 50 kg.Man får ganske mange kg på å lære riktig teknikk tydeligvis :)

Markløft: Samme som bøy. Men begynte med 40 kg her. Dro 100 kg med enormt dårlig teknikk for 4 uker siden.

Mål på programmet er nå stilt til 90-60-100. Må ta 100 i mark med ordentlig teknikk først, og kiloene kommer uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en svekling påstand. Vi der deg ikke dokumentere løft på stevne. Vi spør om gymløftene dine, og de kan stipuleres utfra eks. 5RM :)

joa ser den, men siden tråden handlet litt om hvordan man startet og hvor man er nå så skrev jeg litt om det, jeg har innsett for lenge siden at noe styrkeløfter tall på baseøvelser får jeg nok ikke og dermed er ikke det noe fokus for meg;)

sålenge jeg bare holder meg på 3 sifret siden i baseøvelsene er det helt greit for meg, da er det liksom ikke helt flaut:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_
Kjempebra progresjon da! Hvor lang tid brukte du? Og hvilke program(er) har du fulgt?

Ja om jeg ikke er den sterkeste i dag, så er jeg i alle fall den svakeste da jeg starta ;)

Har vel brukt rundt 3 år, men gikk tregt i starten fordi jeg bygget i sneglefart da jeg bare spiste vedlikehold og har dåårlige gener for bygging (lang, smal ramme) Det siste 1,5 år har det meste skjedd egentlig :)

Dette er nøyaktig ett år siden og i dag, så du kan jo tenkte deg... På førbildet her hadde jeg allerede pumpa i 2 år :huh:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/556210_10151705385485075_650710074_24005526_691747951_n.jpg

Jeg har fulgt ulike typer fullkropp og 2-splitter. Veldig lite fancy greier, det enkle er det beste når grunnstyrken må på plass! Kan se i loggen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja om jeg ikke er den sterkeste i dag, så er jeg i alle fall den svakeste da jeg starta ;)

Har vel brukt rundt 3 år, men gikk tregt i starten fordi jeg bygget i sneglefart da jeg bare spiste vedlikehold og har dåårlige gener for bygging (lang, smal ramme) Det siste 1,5 år har det meste skjedd egentlig :)

Dette er nøyaktig ett år siden og i dag, så du kan jo tenkte deg... På førbildet her hadde jeg allerede pumpa i 2 år :huh:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/556210_10151705385485075_650710074_24005526_691747951_n.jpg

Jeg har fulgt ulike typer fullkropp og 2-splitter. Veldig lite fancy greier, det enkle er det beste når grunnstyrken må på plass! Kan se i loggen min :)

Hvor er loggen din? Finner ingen link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over progresjonen til alle her :)

Jeg har alltid vært aktiv i idrett, travsport o.l. og begynte å trene "styrke" i 16-årsalderen sånn halvseriøst. Trente da noen ganger i uka i 3-4 år. Tok meg et par års pause fra det til fordel for studier, reising og å bli mamma :p Holdt formen greit, uten å ha noe særlig med muskler. Etter at jeg ble mamma, ble jeg fort ganske tynn igjen, men synes jeg var slappere enn før, og kastet meg ut i skikkelig styrketrening med baseøvelser, frivekter og fokus på progresjon. Da tok jeg 30 kg markløft, 20 kg benk, 30 kg knebøy, 0 chins/pullups, 0 dips.

Aner ikke max i knebøy og markløft nå pga langvarig skade etter ankelbrudd + leddbånd, men hadde en max i høst på 2 RM 85 kg knebøy, 1RM 100 kg i markløft.

Benk med stang: 55 kg (lenge siden jeg har maxet her)

Benk manualer (per manual): 8RM 16,3 kg

Chins: 7

Dips: 25xbw og 6RM bw+12,5 kg

Litt for glad i diett til å ha voldsom fremgang, men merker at jeg stadig øker litt og litt, og taper iallefall ikke styrke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høst 2009 opptrening etter 4 kneoperasjoner.

Knebøy m/40 kilos avlastning..

Begynte sommer 2011 med ordentlig 40 kg markløft, 1/2 dips og 0 chins..

I dag...

1 RM på 100 kg i knebøy

1 RM på 420 kg i benpress

1 RM på 70 kg

2 RM på 107,5 kg i markløft

17 dips

9 chins

Hurra :)

Tror ikke jeg klarer å tyne så veldig mye mer i år, da jeg kjenner at styrken begynner å svinne litt hen på diett.

Men, neste år skal jeg bli stor og sterk :-D

420 i beinpress? HÆ? Jeg som anså meg selv som sterk etter å ta 190 i markløft, tar bare 370 på 1RM i beinpress :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg tok knebøy, tok jeg vel 30-35kg med en gang. Fikk problemer med hofta så måtte kutte ut beintreninga, dette var vel et halvt år seinere i 2009/2010. Holdt meg unna beintrening fram til høsten 2011 og da starta jeg rett på 40kg.

Dynamisk oppvarming ser du i noen av videoene her: Oppvarmingsøvelser - Fitnessbloggen

Jeg må tøye eller bruke massasjerulle for å komme dypt i knebøy. Varmer jeg bare opp med lette vekter blir det bare kvartbøy. Husker jeg prøvde det for en stund tilbake. Starta med stanga og jobba meg opp til 75kg, begynte å komme i ok dybde når jeg skulle ta noen droppsett fra 75kg og ned :p Så mye bedre med massasjerulle før knebøyen sånn at mobiliteten er bedre og jeg kommer dypt fra første sett.

Ååå.. jeg er selv en kvartbøyer med mindre jeg har lav vekt på stanga. Får ikke A2G på 40 kg engang:(

Hvilken masasjerull har du? Og hvor finner man sånn? Dyrt?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg er den som alltid klager over hvor svak jeg er, og hvor lite jeg får til og hvor urettferdig verden er:p

Men når jeg nå ser tilbake, så har det vel skjedd litt? Vet ikke hvor mye man kan regne med å øke på ett år, men vet at nybegynnere har sin "beste tid" når det kommer til økning. Veel.. Jeg startet da for ganske nøyaktig 1 år siden. Hadde aldri løftet en eneste manual ikke de 2 kg engang:p nå leker jeg så fint med 10:D men har forsåvidt ikke curlet og trent små- musklene så mye. Så merker at biceps curl er vel faktisk det jeg er svakest i:huh: uansett..

Starter med 20 kg på knebøy og er vel på godkjente 5 x 50, Strak mark ( aldri trent vanlig mark) startet på 20 og har 3 x 60

Benkpress startet med 10 kg:p og har 35 x 5 jeg er kanskje svak, men viljen er det ingen ting å si på. Har jeg satt meg ett mål så gir jeg meg ikke før jeg er der. Målet er å bli rett og slett, å bli drop- dead -G :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. jeg er selv en kvartbøyer med mindre jeg har lav vekt på stanga. Får ikke A2G på 40 kg engang:(

Hvilken masasjerull har du? Og hvor finner man sånn? Dyrt?:p

Er en tråd på massasjeruller her: Foam Roller | Side 2 | Fitnessbloggen Forum Jeg har en fra myrevolution, som er ganske dyr og vond, men den funker.

Problemet mitt er at musklene mine stivner fort, noe som ikke akkuratt er vanlig for alle. Hvis jeg var det ville jeg , før knebøy, kjørt: dynamisk oppvarming (video ligger under øvelser og under oppvarming), ankelmobilisering, squat to stand + tøying av bakside lår og hofteleddsbøyerne, muligens også innside lår. Prøv gjerne også et par sett med goblet squat før også. Da burde du få en bra oppvarming og vil kanskje finne ut hvilke muskler som begrenser dybden. Høres nok kanskje litt mye ut, men er verdt det når ikke knebøy lenger gjør vondt og man kan gå dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

420 i beinpress? HÆ? Jeg som anså meg selv som sterk etter å ta 190 i markløft, tar bare 370 på 1RM i beinpress :p

Woop :) Nå følte jeg meg plutselig sterk! :whistling:

Men ja, bootypower for the win. Beina er min sterkeste side! Det har det alltid vært :)

Det er dog coremuskulaturen som bremser meg i nye høyder på knebøy og markløft...

Mye vekt for en liten kropp.. So, I'm working on that one! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop :) Nå følte jeg meg plutselig sterk! :whistling:

Men ja, bootypower for the win. Beina er min sterkeste side! Det har det alltid vært :)

Det er dog coremuskulaturen som bremser meg i nye høyder på knebøy og markløft...

Mye vekt for en liten kropp.. So, I'm working on that one! :)

Hadde jeg ikke vært på PSMF nå, hadde jeg starten en egen loggbok "Marcus skal slå Liz i beinpress ._."

Men det der er faktisk damn impressive, kjør på, du har tydeligvis en del på din side her! :) Så skal jeg la deg få vite når og om jeg faktisk får til å ta deg igjen på beinpressinga x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke vært på PSMF nå, hadde jeg starten en egen loggbok "Marcus skal slå Liz i beinpress ._."

Men det der er faktisk damn impressive, kjør på, du har tydeligvis en del på din side her! :) Så skal jeg la deg få vite når og om jeg faktisk får til å ta deg igjen på beinpressinga x)

Men du vet... Frøken Liz er en dame med konkurranseinnstinkt til tusen! Så game on, you can't win :-D

Da må jeg bare øke persen da, når det finner seg nødvendig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du vet... Frøken Liz er en dame med konkurranseinnstinkt til tusen! Så game on, you can't win :-D

Da må jeg bare øke persen da, når det finner seg nødvendig :-D

Sjæl, "høyna" markløften min med 10kg fordi nabomannen trente på det samme som meg (fant ut senere at jeg bare faila i matte, og han hadde faktisk 10kg mindre). Kommer vel en loggbok til høsten, og be prepared, jeg skal slå deg (etter hvert, i allefall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se ..16 år, og begynte med styrketrening i begynnelsen av september. Den gang lot jeg markløften vente på seg frem til oktober (var litt usikker der). Tok vel rundt 25-30kg i benkpress, 40kg i knebøy og 50kg i markløft. Har i løpet av den gang hatt veldig bra fremgang styrkemessig. Nå ser statusen slik ut: 50kg i benkpress, 90kg i knebøy (100 er egentlig max, men med litt dårligere teknikk) og 105kg i markløft. Håper at kurven fortsetter å stige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjæl, "høyna" markløften min med 10kg fordi nabomannen trente på det samme som meg (fant ut senere at jeg bare faila i matte, og han hadde faktisk 10kg mindre). Kommer vel en loggbok til høsten, og be prepared, jeg skal slå deg (etter hvert, i allefall).

Ha ha :-)

Da fikk du i det minste ny pers!

Og hey, jeg har konkurranse i sept/okt.. Ikke tyvstart! I august har jeg jo no strength left.....

Men ja, det er da veldig realistisk at du slår meg.. Gruser meg faktisk.. Og jeg som jente må med mine teite hormoner trene fire ganger så mye som deg for å legge på meg muskler.. Så... Det er greit! (Jeg er alt for glad i kjolene mine og de høyhelte skoene til å bytte ut mine hormoner med noe mer mandig uansett..) Men jeg akter å kjempe, og dytte tidspunktet hvor jeg må se meg slått så langt som mulig! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motiverende å les om framgangen deres!

Meg selv, som en svakfeit bolle startet i april i fjor med kostholdsendring og styrketrening.

Gikk fra 90kg til 65 på 2 måneder. sprang (på meg løpekne) og syklet (på meg ende værre kne) trente styrke og tot.endret kosthold.

curl, den gang 2.5 kilo på vær side av ezstanga. nå, 15 på vær side.

benk, den gang, maks 40, nå maks 90

hangups, den gang. 0, nå 25

dips, den gang, 0, nå 35.

kan desverre ikke skryte på meg noen øvelser som inkluderer kneet. Men leste meg opp på løpekne og med 4 måneder aktiv hvile, balanseøvelser og etbens knebøy med egenvekt kom det såppas at jeg nå kan ta deadlifts (tror det heter det, altså når man løfter mark, men bare med stangen et par hakk opp i racken) og føler nå at bakre lår er sterkere og det er heldig mtp. løpekne.

Alt i alt er jeg storfornøyd med resultatet etter 14 måneder. Har nå begynt å sykkle igjen. dag1 bryst,skuldre,tri. dag2. rygg, biceps,core. dag 3.sykkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...