Gå til innhold

Er Skyr sunt?


DdBb

Anbefalte innlegg

Litt off topic, men er det bare jeg som ikke klarer å spise skyr? Klarer ikke å se hva som er så fantastisk med disse boksene da jeg synes de smaker høgg og er ekkel i konsistensen :whistling:

Men det er jo bra de har et sunt alternativ til yoghurt lett tilgjengelig i butikken da :)

Det fantastiske er at det er tilgjengelig, kjapt å spise, og ikke minst proteinrikt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tilsatt sukker betyr nettopp det, at det ikke er tilsatt sukker til produktet. Alle sukkerartene som er i produktet finnes naturlig i matvarene.

Det er først og fremst det tilsatte sukkeret det er et poeng å fokusere på. Vanlig yoghurt har mye tilsatt sukker, som da kommer i tillegg til det naturlige sukkeret.

Skyr er et helt kurrant alternativ til mellommåltid. Vanlig naturellyoghurt eller kesam/mager kesam med oppkuttet frukt/bær er et annet godt alternativ, men det krever litt mer innsats og er ikke like lett å fikse når man er på farten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men er det bare jeg som ikke klarer å spise skyr? Klarer ikke å se hva som er så fantastisk med disse boksene da jeg synes de smaker høgg og er ekkel i konsistensen :whistling:

Men det er jo bra de har et sunt alternativ til yoghurt lett tilgjengelig i butikken da :)

Har du prøvd ulike smaksvarianter? Selv er jeg blitt noe så utrolig hekta på bringebærskyr. Synes den smaker bedre enn den mektigste fløtebaserte dessert eller pudding, rett og slett himmelsk godt!! :) Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg elsker bringebærskyr:D :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det? :)

Om man vil redusere inntaket av sukker så er det det sukkeret som er tilsatt som er mest naturlig å fokusere på, er du ikke enig i det? Eller syns du det er bedre å spise like mye tilsatt sukker og heller redusere på matvarer med naturlig sukkerinnhold som frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men er det bare jeg som ikke klarer å spise skyr? Klarer ikke å se hva som er så fantastisk med disse boksene da jeg synes de smaker høgg og er ekkel i konsistensen :whistling:

x2

Hvordan folk ikke liker skyr men sitter å eter det djevelens verk som er Cottage Cheese er meg et under!

Hvordan? I en skål sammens med jordbær/skogsbær.

Om man vil redusere inntaket av sukker så er det det sukkeret som er tilsatt som er mest naturlig å fokusere på, er du ikke enig i det? Eller syns du det er bedre å spise like mye tilsatt sukker og heller redusere på matvarer med naturlig sukkerinnhold som frukt?

B&J >>>>> Bananer.

Come at me brah :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
x2

Hvordan? I en skål sammens med jordbær/skogsbær.

B&J >>>>> Bananer.

Come at me brah :D

Noen lause bær her og der kamuflerer hverken smak eller konsistens. Try again sir....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...