Gå til innhold

Er Skyr sunt?


DdBb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er litt mye sukker i det, ca 15 gram per boks tror jeg. Greit ikke å spise for mye, men uten tvil bra i forhold til mye annet. Spiser ofte skyr selv om jeg har dårlig tid/ikke tilgang på kvalitetsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt mye sukker i det, ca 15 gram per boks tror jeg. Greit ikke å spise for mye, men uten tvil bra i forhold til mye annet. Spiser ofte skyr selv om jeg har dårlig tid/ikke tilgang på kvalitetsmat.

Det er ikke tilsatt sukker i de 160-grams begrene uten frukt/müsli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tilsatt sukker i de 160-grams begrene uten frukt/müsli

Tilsatt sukker? Haha, hva har det med saken å gjøre? Er fortsatt 15g sukker per boks :p

Veldig ofte bruker produsenter "Intet TILSATT sukker" label for å lure kundene litt. Selv om det ikke er tilsatt sukker så betyr ikke det at det er mye sukker i det. Tror heller ikke at det er noen regulering rundt å bruke "intet tilsatt sukker" label.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsinnhold per 100 g

Energi 249 kJ

(59 g)

Protein 10 g

Karboydrat 4 g

- hvorav sukkerarter 4 g

Fett 0,2 g

- hvorav mettede fettsyrer 0,1 g

Kostfiber 0,1 g

Natrium 0,04 g

Kalsium 97 mg

Mango Skyr. Jeg tar max 2 beger i løpet av en dag om jeg spiser det, men det er ikke så ille sett i forhold til andre yogurter som er "sunne" - Om man kan stole på oppgitt næringsinnhold da. I noen andre land har de jo lov til å oppgi innholdet med en feilmargin på inntil 10 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsinnhold per 100 g

Energi 249 kJ

(59 g)

Protein 10 g

Karboydrat 4 g

- hvorav sukkerarter 4 g

Fett 0,2 g

- hvorav mettede fettsyrer 0,1 g

Kostfiber 0,1 g

Natrium 0,04 g

Kalsium 97 mg

Mango Skyr. Jeg tar max 2 beger i løpet av en dag om jeg spiser det, men det er ikke så ille sett i forhold til andre yogurter som er "sunne" - Om man kan stole på oppgitt næringsinnhold da. I noen andre land har de jo lov til å oppgi innholdet med en feilmargin på inntil 10 %

Tror denne inneholder søtningsmiddel? For Skyr Frukt har ca 8g per 100g.

4g er jo uansett ganske bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite karbohydrater (stort sett melkesukker) i Q skyr (3,9 gr) og Q skyr naturell (3,3 gr) litt mer i Q skyr frukt (8 gr) og mye mer i Q skyr musli (15 gr).

De to første er fine proteinkilder med lite sukker.

Morsomt at Q skyr ikke er nøkkelhullmerket mens den med musli er det :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsatt sukker? Haha, hva har det med saken å gjøre? Er fortsatt 15g sukker per boks :p

Veldig ofte bruker produsenter "Intet TILSATT sukker" label for å lure kundene litt. Selv om det ikke er tilsatt sukker så betyr ikke det at det er mye sukker i det. Tror heller ikke at det er noen regulering rundt å bruke "intet tilsatt sukker" label.

Blingset på innlegget ditt, trodde du skrev tilsatt :p Sukker er det ja, som i fruktose fra bærene og laktose fra melken, men forstår jeg deg rett mener du sukrose..? Skjønner ikke helt hvordan du kommer opp i 15 g per beger. "1 porsjon gir ca: ... hvorav sukkerarter 5,8 g."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja aspartam /acesulfam K.. :) men det er ikke oppgitt mengdene av det, og det får jeg vel i meg fra Pepsi MAx også :whistling:

Fysj ;P

Blingset på innlegget ditt, trodde du skrev tilsatt :p Sukker er det ja, som i fruktose fra bærene og laktose fra melken, men forstår jeg deg rett mener du sukrose..? Skjønner ikke helt hvordan du kommer opp i 15 g per beger. "1 porsjon gir ca: ... hvorav sukkerarter 5,8 g."

På skyr frukt er det ca 8g per 100, og 175netto per boks, dvs ca 15g. Enig? :D

Forholdet mellom fruktosen og laktosen er jeg usikker på :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj ;P

På skyr frukt er det ca 8g per 100, og 175netto per boks, dvs ca 15g. Enig? :D

Forholdet mellom fruktosen og laktosen er jeg usikker på :/

Den er jeg enig, ja! Hehe. Har en boks med skogsbær på 160 g som ikke er skyr frukt jeg sitter og leser på, mindre sukkerarter i de :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men er det bare jeg som ikke klarer å spise skyr? Klarer ikke å se hva som er så fantastisk med disse boksene da jeg synes de smaker høgg og er ekkel i konsistensen :whistling:

Men det er jo bra de har et sunt alternativ til yoghurt lett tilgjengelig i butikken da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...