Gå til innhold

Kunnskap er makt


Ratking

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen, første posten her som ny bruker.

Jeg har lest en del og skapt meg et inntrykk av forumet og dets brukere.

Det er uten tvil fylt opp med åpne kvikke mennesker som har et ønske om å forbedre kroppen sin og oppnå sine drømmer, det liker jeg.

En ting jeg derimot synes er trist, og som jeg håpet ikke var tilfelle her er hvordan forum(mis)brukere uten kunnskap skal gi råd og tips i form av broscience. Man blir uten tvil påvirket av råd fra en som har en bra kropp, men man bør se bort ifra kroppen når man skal ta imot råd. Dette er temmelig logisk da en del mennesker bruker store doser steroider, stimulanter og vanndrivende for å få den kroppen de har. Ikke la deg lure av utseende, se heller på rådene du får. Ser desverre at en del av idolene her på forumet er helt klare misbrukere av steroider, ikke la disse bli normen så enda flere faller for fristelsen av å bruke steroider for å oppnå det målet som ellers ikke er oppnåelig.

Håper ikke jeg har tråkket i noe vepsebol, ønsker egentlig bare at alle som leser her skal få gode solide råd, ikke svada fra dophuer som vokser så lenge de putter ting inni kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorte får finnes vel overalt i samfunnet, også her på fb. Men vil tro majoriteten her er reine og treningsglade mennesker. Det finnes ihvertfall mange aktive og kunnskapsrike personer på forumet her som gledelig hjelper til om du skulle lure på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å på noen måte støtte bruk av steroider eller lignende så må jeg få sagt at et råd er like godt uavhengig av om kilden har brukt noe eller ikke. Som tittelen på tråden sier så er kunnskap makt, og denne blir ikke noe dårligere avhengig av om personen løfter 250kg i markløft eller sliter med å løfte 40kg fra gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir uten tvil påvirket av råd fra en som har en bra kropp, men man bør se bort ifra kroppen når man skal ta imot råd. Dette er temmelig logisk da en del mennesker bruker store doser steroider, stimulanter og vanndrivende for å få den kroppen de har. Ikke la deg lure av utseende, se heller på rådene du får. .

Nr 30 http://www.soheeleefitness.com/2012/04/07/50-signs-youre-a-fitness-buff/

Er selv imot og vet at det skjer.. Men vil være forsiktig med å dømme folk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser desverre at en del av idolene her på forumet er helt klare misbrukere av steroider...

Må ha skaffet seg noen helt spesielle briller denne rottekongen.

Utrolig hva han kan "se" av idoler og misbrukere og krig og fred og sånn.

Snakker vi om Åndenes Makt, Snåsamannen på Elixia eller er det regelrett en tastatur-zyzz som har stukket innom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er ikke trening er hard vitenskap i den form at det alltid er et riktig svar slik som det er i matematikken. Trening kommer i alle former, det er et mangfold av øvelser, program og treningsfilosofier der ute som medlemmene deler seg imellom. Dette er ikke "broscience" men heller erfaringsutvekslig. Ingen her på forumet anbefaler noen å gjøre noe dumt.

Angående bruken av steroider og andre preparater så er ikke å komme utenom at det er noen som bruker dette på forumet spesielt med tanken på alle de tusen medlemmene som er her. Skjønner ikke hvorfor du liksom skal prøve å trekke frem slike ting å lage kvalm og dårlig stemning. Hadde man latt vær å ta treningstips ang sykkel fra Contador fordi ha var dopet? Betyr det at han ikke lengre kan hjelpe andre?

Det kommer ikke noe godt ut av en slik diskusjon på forumet rett og slett fordi det er umulig å bevise sin uskyld over nettet. I tillegg så har du ingen empiri til å støtte hypotesen din ang hvem som er dopa her på forumet. Du kan sikkert sitte å prøve å koke sammen konspirasjoner om at han tar mer benk enn deg da er han dopa, men det kommer du ikke langt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskap er makt right back at ya'. Tittel på tråden og innlegget du starter med... FAIL! Det var ikke dette jeg forventet å lese når jeg kom inn her.

Ser desverre at en del av idolene her på forumet er helt klare misbrukere av steroider, ikke la disse bli normen så enda flere faller for fristelsen av å bruke steroider for å oppnå det målet som ellers ikke er oppnåelig.

Håper ikke jeg har tråkket i noe vepsebol, ønsker egentlig bare at alle som leser her skal få gode solide råd, ikke svada fra dophuer som vokser så lenge de putter ting inni kjeften.

:rofl:

Noen bruker nok steorider. De om det - deres valg. Proteiner er proteiner, kylling er kylling enten det anbefales av en som bruker steorider eller ikke. Jeg støtter på ingen måte bruk av steorider eller andre supplement som faller under samme kategori, men dette blir bare for drøyt. WARNING: "Jeg SER idolet ditt bruker steorider. Step away from the chicken!"

Jeg har veldig vanskelig for å tro at du har sett noen anbefale bruk av steorider her på forumet?

EGENTLIG så mistenker jeg deg for å være en av de som kommenterer "STEORIDER, FAKE, UMULIG, etc, etc." på slike bilder:

post-7714-14440852343443_thumb.jpg

Fortell meg gjerne hva det er du ser her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som styrkeløfter dopingtestes man jevnlig. Derfor kan dere fortsatt trygt ta mot diett- og poseringstips fra meg :D

Jeg synes styrkeløftere er trivelige folk. Flinke til å hjelpe til og gi råd. Er noen sykt sterke styrkeløftere her i norge og, som jeg er veldig stolt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bruker nok steorider. De om det - deres valg. Proteiner er proteiner, kylling er kylling enten det anbefales av en som bruker steorider eller ikke. Jeg støtter på ingen måte bruk av steorider eller andre supplement som faller under samme kategori, men dette blir bare for drøyt. WARNING: "Jeg SER idolet ditt bruker steorider. Step away from the chicken!"

Du misforstår veldig. Det er mange grunner til at det kan være problematisk at folk som bruker steroider gir "råd" til rene utøvere på erfaringer de har fått gjennom å bruke doping.

De kan blant annet (mer deg KAN, jeg sier ikke at de GJØR)

  1. Trene hardere (svært mange "kroppsbyggersplitter" er overtrening og skader på 1-2-3)
  2. Trene dummere (systematikk? Fuck that shit, one more rep, hvert sett til failure og makse hver trening på diett!)
  3. Trene sjeldnere (jeg trener bare brystet en gang i uken, og det er optimalt!)
  4. Spise mer uten å legge på seg fett (Du legger ikke på deg så lenge du bare spiser torsk og brokkoli)
  5. Spise mindre på diett (Klart du kan spise 1500 kcals om dagen som 90 kg tung uten å miste muskelmasse, lett og fint!)

og sist men kanskje ikke minst, gi helt feilaktige bilder av hva en kan forvente både av dietter, trening og liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ignorerer at du hopper med begge beina opp i salaten og danser Zumba med den første posten din.

Jeg er enig i budskapet ditt om at rådene må stå for seg selv, og at det er lett å falle for fristelsen å høre på den største mest rippede broen på gymmet. Det er nettopp derfor Fitnessbloggen og forumet finnes, slik at en kan ta selvstendige, informerte vurderinger om det som blir presentert på bakgrunn av solid basiskunnskap rundt fysiologi, ernæring og trening.

Heisann, jeg har prøvd å forstå hvor jeg dreiv med dansinga, der må du nok hjelpe meg litt.

Mitt poeng er at man automatisk får en autoritet over seg når man har en bra kropp, det er ikke til å unngå. Men om dette stemmer;

" Det er nettopp derfor Fitnessbloggen og forumet finnes, slik at en kan ta selvstendige, informerte vurderinger om det som blir presentert på bakgrunn av solid basiskunnskap rundt fysiologi, ernæring og trening"

får jeg bare innrømme at jeg tar feil, men jeg har lest flere uttalelser som står i strid med det. Det er i den ideele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorte får finnes vel overalt i samfunnet, også her på fb. Men vil tro majoriteten her er reine og treningsglade mennesker. Det finnes ihvertfall mange aktive og kunnskapsrike personer på forumet her som gledelig hjelper til om du skulle lure på noe.

Absolutt, det er jeg veldig glad for. Det er det som gir forumet verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å på noen måte støtte bruk av steroider eller lignende så må jeg få sagt at et råd er like godt uavhengig av om kilden har brukt noe eller ikke. Som tittelen på tråden sier så er kunnskap makt, og denne blir ikke noe dårligere avhengig av om personen løfter 250kg i markløft eller sliter med å løfte 40kg fra gulvet.

Det er jeg helt enig i, jeg vet om mange som har kunnskap som bruker aas, det er ingen motsettning der. Men man må være kritisk og kunnskapsøkende når man får råd fra en som baserer sin erfaring på trening med steroider. De rådene man får da er ikke nødvendigvis gjeldende for deg eller meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha skaffet seg noen helt spesielle briller denne rottekongen.

Utrolig hva han kan "se" av idoler og misbrukere og krig og fred og sånn.

Snakker vi om Åndenes Makt, Snåsamannen på Elixia eller er det regelrett en tastatur-zyzz som har stukket innom?

Hei linjemannen, du som veit alt mellom himmel og jord. Finnes det noe som dine enkle øyne ikke kan se, eller er verden begrenset av dine sanser?

Uansett, om du tror at man kan være 175cm høy, veie 90 kg og være rippa så får du bare leve i troen og lukke øya. Som linjedommer egner du deg ihvertfall ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår veldig. Det er mange grunner til at det kan være problematisk at folk som bruker steroider gir "råd" til rene utøvere på erfaringer de har fått gjennom å bruke doping.

De kan blant annet (mer deg KAN, jeg sier ikke at de GJØR)

  1. Trene hardere (svært mange "kroppsbyggersplitter" er overtrening og skader på 1-2-3)
  2. Trene dummere (systematikk? Fuck that shit, one more rep, hvert sett til failure og makse hver trening på diett!)
  3. Trene sjeldnere (jeg trener bare brystet en gang i uken, og det er optimalt!)
  4. Spise mer uten å legge på seg fett (Du legger ikke på deg så lenge du bare spiser torsk og brokkoli)
  5. Spise mindre på diett (Klart du kan spise 1500 kcals om dagen som 90 kg tung uten å miste muskelmasse, lett og fint!)

og sist men kanskje ikke minst, gi helt feilaktige bilder av hva en kan forvente både av dietter, trening og liknende.

Greit nok og jeg ser helt klart hva du mener. Nå tok ikke jeg meg tid til noen inngående forklaring av hva jeg mente og fokuserte kjapt på et eksempel innen kosthold. Burde kanskje utdype, men det jeg mener er at om noen anbefaler 2-2,5g proteiner per kilo kroppsvekt for å bygge muskler eller bevare muskler på diett er ikke dette mindre riktig fra en som bruker steorider kontra en som er ren.

Disse eksemplene du kommer med kan like gjerne komme fra en som IKKE bruker sterorider, men som rett og slett ikke har tilstrekkelig kunnskap. Det jeg reagerer på i innlegget til trådstarter er nettopp hvordan han fremstiller at store deler av brukerne på forumet misbruker det ene og det andre og videre konstaterer at han SER det. Så da stiller jeg meg selvsagt tvilende til hvem han er til å dømme det?

Han kunne lagt frem sitt budskap om å "ikke ta alt for god fisk" uten å ta frem at folk bruker steorider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er ikke trening er hard vitenskap i den form at det alltid er et riktig svar slik som det er i matematikken. Trening kommer i alle former, det er et mangfold av øvelser, program og treningsfilosofier der ute som medlemmene deler seg imellom. Dette er ikke "broscience" men heller erfaringsutvekslig. Ingen her på forumet anbefaler noen å gjøre noe dumt.

Angående bruken av steroider og andre preparater så er ikke å komme utenom at det er noen som bruker dette på forumet spesielt med tanken på alle de tusen medlemmene som er her. Skjønner ikke hvorfor du liksom skal prøve å trekke frem slike ting å lage kvalm og dårlig stemning. Hadde man latt vær å ta treningstips ang sykkel fra Contador fordi ha var dopet? Betyr det at han ikke lengre kan hjelpe andre?

Det kommer ikke noe godt ut av en slik diskusjon på forumet rett og slett fordi det er umulig å bevise sin uskyld over nettet. I tillegg så har du ingen empiri til å støtte hypotesen din ang hvem som er dopa her på forumet. Du kan sikkert sitte å prøve å koke sammen konspirasjoner om at han tar mer benk enn deg da er han dopa, men det kommer du ikke langt med.

Først av alt, jeg tror du bommer grovt med den brosciensetankegangen. Alt kan forklares med vitenskap, det er bare mange variabler. Tror du kanskje at det finnes forskjellige fysiske regler for forskjellige mennesker? Forskjellige forutsettninger og nivåer ja, men de fysiske lovene er de samme, hormonene og kroppene fungerer likt selv om det er noe variasjoner hos mennensken.

Derfor skapes det så mye myter, fordi alle lager det så mystisk.

Det ser ut til at poenget mitt enten ikke kom fram eller ble ignorert. Jeg prøvde å gjøre det klart og tydelig, men jeg kan ha bomma. Det ene var: pass på så ikke drømmekroppen kommer på et nivå som kun kan oppnås ved bruk av steroider og vær kritisk til hjelp du får som ikke har grobunn i vitenskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskap er makt right back at ya'. Tittel på tråden og innlegget du starter med... FAIL! Det var ikke dette jeg forventet å lese når jeg kom inn her.

:rofl:

Noen bruker nok steorider. De om det - deres valg. Proteiner er proteiner, kylling er kylling enten det anbefales av en som bruker steorider eller ikke. Jeg støtter på ingen måte bruk av steorider eller andre supplement som faller under samme kategori, men dette blir bare for drøyt. WARNING: "Jeg SER idolet ditt bruker steorider. Step away from the chicken!"

Jeg har veldig vanskelig for å tro at du har sett noen anbefale bruk av steorider her på forumet?

EGENTLIG så mistenker jeg deg for å være en av de som kommenterer "STEORIDER, FAKE, UMULIG, etc, etc." på slike bilder:

[ATTACH=full]27262[/ATTACH]

Fortell meg gjerne hva det er du ser her:)

Jeg ser et av mine idoler som har kunnskap og driv til å få en optimal kropp. Et menneske som backer opp all fakta med vitenskap og forklarer hvorfor ting er sånn det er. I samme gate som Lyle McDonald, Alan Aragon og andre mennesker som gir meg tro på menneskeheten

Trist posten ikke sto til forventningene, skal prøve hardere neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei linjemannen, du som veit alt mellom himmel og jord.

Må nok skuffe deg der, ratking.

Av slikt jeg ikke vet er foreksempel at det er "idoler" på fitnessbloggen som misbruker steorider. Men det kan du "se"? Du burde tilby dine "evner" overfor dem som strever med å bygge et godt regime for dopingkontroller her til lands. Du kan jo nøye deg med å reise rundt å "se" på folk og utøvere.

Fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...