Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde meg på en oppkarbing i går, og spiste det jeg hadde for hånden - et lyst rundstykke, en pakke lyse tortillalefser med agurk, paprika, skinke og sukkerfritt syltetøy, samt et halvt kilo poteter med litt sukkerfri ketchup på. Dette etter en god styrkeøkt hvor jeg hadde spist litt riskaker i forkant. Gikk riktignok på en smell med tortillalefsene da jeg ikke innså hvor mye kalorier de inneholdt før etter de var inntatt :p Oppkarbingen sammen med psmfmåltidene endte vel på 2700 kcal - 350 karb - 180 prot og ikke over 50 gram fett. Dette er vel strengt talt en god del i overkant..? Er det forresten bare jeg som våkner utslitt etter en oppkarbing..? Vært helt i komatøse i dag, håpte det skulle være stikk motsatt! Og til tross for at jeg la meg stappmett våknet jeg med en brølende sulten mage :p Nå blir det syv dager til på en litt strengere psmf, skal bli godt å få det unnagjort!

Fortsetter under...

Det er ikke inkludert omega3, nei.

Jeg spiser en boks cottage cheese om dagen, så bør kanskje kutte ned på det? (13g fett pr boks) :unsure:

Hva om du forsøker halv boks mage kesam/CC og 20g proteinpulver, mixa i litt vann til du får den konsistensen du ønsker? Smaker deilig..spesiellt myoprotein med jordbær smak :)

Jeg prøvde meg på en oppkarbing i går, og spiste det jeg hadde for hånden - et lyst rundstykke, en pakke lyse tortillalefser med agurk, paprika, skinke og sukkerfritt syltetøy, samt et halvt kilo poteter med litt sukkerfri ketchup på. Dette etter en god styrkeøkt hvor jeg hadde spist litt riskaker i forkant. Gikk riktignok på en smell med tortillalefsene da jeg ikke innså hvor mye kalorier de inneholdt før etter de var inntatt :p Oppkarbingen sammen med psmfmåltidene endte vel på 2700 kcal - 350 karb - 180 prot og ikke over 50 gram fett. Dette er vel strengt talt en god del i overkant..? Er det forresten bare jeg som våkner utslitt etter en oppkarbing..? Vært helt i komatøse i dag, håpte det skulle være stikk motsatt! Og til tross for at jeg la meg stappmett våknet jeg med en brølende sulten mage :p Nå blir det syv dager til på en litt strengere psmf, skal bli godt å få det unnagjort!

Tenk ikke kalorier på oppkarbing,spis bra karbs og prøv å få i deg så mye du klarer innen de timene,hold fett inntaket på det minimalet,proteiner er det ikke såå farlig med under oppkarbingen. Hva om du spiser et stort målltid med f.eks masse ukokt ris med litt kylling f.eks,riskaker er perfekt også . Pass på å få i deg rikelig med væske også under oppkarbingen :) Kan være det som gjorde deg "sliten"

Annonse

Hehe.. Asså.. trodde enn ville forstå at jeg mente at man måler opp endel UKOKT ris som man KOKER når man har målt ferdig, dertter spiser man den KOKTE risen ;)

Hahahha, det var ikke helt åpenlyst for meg, men får skylde på at jeg er rimelig trøtt :p

Som caped sier, så prøv å kutt på fettet. CC er et fint sted å starte.

Når det gjelder helkroppsprogrammer ligger det mange på nett fra før, så ta en av dem.

Hva om du forsøker halv boks mage kesam/CC og 20g proteinpulver, mixa i litt vann til du får den konsistensen du ønsker? Smaker deilig..spesiellt myoprotein med jordbær smak :)

Takker for innspill :D tenker jeg prøver et par dager uten melkeprodukter først, så får jeg avgjøre om det blir for tøft eller ikke.

Må si den oppskrifta der hørtes veldig fristende ut, TidyBoy!

Forresten, når jeg først er igang.. Hva er bra å spise på oppkarbing? Sjokolade, boller, is, pizza.. hva er ok og hva er fyfy?

Takker for innspill :D tenker jeg prøver et par dager uten melkeprodukter først, så får jeg avgjøre om det blir for tøft eller ikke.

Forresten, når jeg først er igang.. Hva er bra å spise på oppkarbing? Sjokolade, boller, is, pizza.. hva er ok og hva er fyfy?

det lurer jeg også litt på ja ?

det lurer jeg også litt på ja ?

Min favoritt er en hel brioche. Jeg deler *ikke*. Så lenge det er simple karbohydrater, mange av dem osv, så er det det viktigste.

"Generelt ville jeg prioritert rotfrukter som potet, søtpotet, kålrot og sånn til oppkarbing. Disse inneholder mye stivelse, som er ren glukose. Dette er den karbohydratformen som enklest finner veien til glykogenlagrene dine."

Fra Vegard Lysne her på forumet. http://forum.fitnessbloggen.no/threads/optimal-oppkarbing.3437/

http://fitnessbloggen.no/oppkarbing-abc/ Her er det også er par forslag.

Søtpotet og gulrotstappe, havregrøt eller risengrynsgrøt + frukt er klassikere i mitt hjem.

Hvis du vil ha noe søtt kan du for eksempel gå for en sorbet av Kulinaris. De fleste av dem er tilnærmet fettfrie og har kun rundt 70kcal pr. 100g.

"Generelt ville jeg prioritert rotfrukter som potet, søtpotet, kålrot og sånn til oppkarbing. Disse inneholder mye stivelse, som er ren glukose. Dette er den karbohydratformen som enklest finner veien til glykogenlagrene dine."

Fra Vegard Lysne her på forumet. http://forum.fitnessbloggen.no/threads/optimal-oppkarbing.3437/

http://fitnessbloggen.no/oppkarbing-abc/ Her er det også er par forslag.

Søtpotet og gulrotstappe, havregrøt eller risengrynsgrøt + frukt er klassikere i mitt hjem.

Hvis du vil ha noe søtt kan du for eksempel gå for en sorbet av Kulinaris. De fleste av dem er tilnærmet fettfrie og har kun rundt 70kcal pr. 100g.

Hvaaa??? DET skal jeg lett sjekke ut, er det mindre i den enn lett -isen?

Annonse

Gjest SooSHOWoff
Pepsi Max inneholder ingen kalorier. Drikk i vei!

Det der ville jeg vært litt varsom med å si.

Kalorimessig har du rett. Men det finnes bivirkninger av kunstig søtning. Og folk reagerer veldig forskjellig på det.

http://www.diabetesinfo.no/website/content/living-with-diabetes/living-with-type-2/soetningstof.aspx

Det der ville jeg vært litt varsom med å si.

Kalorimessig har du rett. Men det finnes bivirkninger av kunstig søtning. Og folk reagerer veldig forskjellig på det.

http://www.diabetesinfo.no/website/content/living-with-diabetes/living-with-type-2/soetningstof.aspx

Ja, jeg er klar over at noen kan reagere på kunstig søtning med for eksempel søtsug eller blodsukkerstigning. Men jeg kjøper ikke heksejegernes påstander om langtidsvirkninger før noen kan vise meg forskning som påviser at inntak av kunstig søtning over et visst nivå gir negative helseeffekter på lang sikt hos mennesker.

Gjest SooSHOWoff
Ja, jeg er klar over at noen kan reagere på kunstig søtning med for eksempel søtsug eller blodsukkerstigning. Men jeg kjøper ikke heksejegernes påstander om langtidsvirkninger før noen kan vise meg forskning som påviser at inntak av kunstig søtning over et visst nivå gir negative helseeffekter på lang sikt hos mennesker.

Er gjort endel matforandringsvaner på forskjellig barn. Som viser effekt. Men jeg skal være enig i at dette kan blandes med andre matintoleranser.

Som jeg har diskutert med andre her før så er treningsforskning og matforskning ofte for dårlig dokumentert. Da det går over for liten tid. Lager man studie over 1 år har man større grunnlag for å hevde noe.

Men tilbake til kunstig søtstoffer. Det er skrevet veldig mye om dette temaet. Lest flere hvor matvareindustrien hevder at det ikke er BEVIST noen tilfeller og andre artikler hvor leger sier at dette er absolutt ikke bra for enkelte. Putter du det midt imellom så bør du være varsom på hva du putter i deg. Treningsfolk er generelt ganske kritiske til hva de får i seg ellers ? Så rart at man mister all skepsis til kunstig søtning...???

For min del så tåler jeg det dårlig. Brukt- fjerne matvarer/produkter i kostholdet over en liten periode for å se hva som skjer.

Med en gang jeg begynte på proteintilskudd med aspartam i ble jeg snørrete og får litt astmatiske trekk. Men overlever. Og drikker jeg mere en 1 0,5 med Pepsi Max får jeg litt halvskjelven. Men det er meg. Så for meg er det ikke bra.

Andre reagerer sikkert ikke. Det er veldig individuelt. Derfor er det ikke helt bra å si hell nedpå.

Her har du litt info til du blir blank i øynene: Hehe

http://www.wnho.net/the_ecologist_aspartame_report.htm

Gjest SooSHOWoff
Jeg har kjørt det 2-3 ganger selv, og satt venner på det. Stor fan av PSMF for alle som har OG har hatt stabil psyke. Ville ikke satt 16-17 år gamle jenter, eller folk som drikker 2 ganger i uka på det, men ellers tror jeg ikke det er så vanvittig uheldig for kroppen.

Jeg er for tiden på det nå og har klart 10kg på en mnd uten nevneverdig tap av masse, og da har jeg ikke kjørt helt strikt eller fulgt det absolutt alle dager.

De fordelene jeg ser med det fremfor en mer moderat diett

• Enkel å følge, man vet akkurat hva man skal gjøre, og man slipper å spise halvkjip mat og telle kalorier i et halvt år.
  • Mister sultfølelsen. Individuelt.
  • Kraftig økt fokus og ofte mer energi. Dvs det er enklere å jobbe effektivt. Det gjelder neppe de med tungt fysisk arbeid.
  • Fort ferdig, så man kan komme tilbake til en av de viktige tingene i livet, nemlig å bygge masse

Bakdeler

• Svimmel hvis jeg går for lenge uten cheatmeals/oppcarbing
  • Noia for å miste muskler, og til dels kjedelig å trene når prestasjonene er lavere

For de som ikke har sjekket artikkelen på en stund, så er det oppdatert med endel nye matbilder nederst.

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Har du noe erfaring med å ligge på psmf(aktig) treningsfri dager og ligge på 500 kcal pluss på treningsdager ?

Vil ikke dette virke byggende på styrke og reduserende på fett

Hvis ca 2700 er balansepunktet, hvor mye under kan du ligge på psmf før muskler går tapt ? Ligger på absolutt minimum 3g protein /kg uansett diett eller ikke. Glad i kjøtt daaaaaaa :))

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...