Gå til innhold

Push-ups!


Benedicte

Anbefalte innlegg

Håper jeg rekker å lese den før trening på torsdag, for da skal jeg implementere en pushup-variant i programmet. :)

Har du forresten forslag til hvilken pushups-variant som vil være den beste erstatteren til flies/pec-dek?

Hvis det har noe å si, så involverer økta også skråbenk + en del skulder- og triceps-isolasjonsøvelser

Slynge Bryst Flie , direkte avkom, ikke akkurat en ren pushup men ligger i varianten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs jo litt på hvor sterk du er, men pushups med elastiske bånd (med ulik styrke), kjettinger eller triangelpushups er gode alternativ til tradisjonelle pushups. Da vil du i høy grad ivareta kravene om nevromuskulær kontroll(koordinasjon) og stabilitetskravet.

Nesten vel så viktig som hvilken variant man velger, er at man har riktig teknikk. Når det gjelder pushups har jeg sett mye rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo litt på hvor sterk du er, men pushups med elastiske bånd (med ulik styrke), kjettinger eller triangelpushups er gode alternativ til tradisjonelle pushups. Da vil du i høy grad ivareta kravene om nevromuskulær kontroll(koordinasjon) og stabilitetskravet.

Nesten vel så viktig som hvilken variant man velger, er at man har riktig teknikk. Når det gjelder pushups har jeg sett mye rart

Hengebru pushups vs 'ble kjørt over av en dumper' pushup. Hvilken er best for.. ehh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt på hvor sterk du er, men pushups med elastiske bånd (med ulik styrke), kjettinger eller triangelpushups er gode alternativ til tradisjonelle pushups. Da vil du i høy grad ivareta kravene om nevromuskulær kontroll(koordinasjon) og stabilitetskravet.

Nesten vel så viktig som hvilken variant man velger, er at man har riktig teknikk. Når det gjelder pushups har jeg sett mye rart

Er vel sikkert god for rundt 30 vanlig pushups.

Jeg tenkte mer på om det hadde noe å si med f.eks. bredden på grepet osv, ettersom det skal erstatte flies/pec-dek hvor man jobber veldig breit ut med armene. Men det var vel kanskje ikke så mye å si så lenge det aktiverer brystet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha nei.

Om ingen finner det ut poster jeg video i morgen en gang

Pushups i nedoverbakke? Men må det være med begge hender planta i underlaget, som kan være helt horisontalt?

Evt med underarmene i underlaget med håndflaten oppover? Her må jeg vel være inne på noe?? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pushups i nedoverbakke? Men må det være med begge hender planta i underlaget, som kan være helt horisontalt?

Evt med underarmene i underlaget med håndflaten oppover? Her må jeg vel være inne på noe?? :p

Skjønte ikke bæret av det, men er ikke så komplisert ;) Du kan fint gjøre det i f.eks slynge.

Damn nå røpte jeg meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...