Gå til innhold

Hvordan kjører dere settene deres angående vektbelastning?


LindaP

Anbefalte innlegg

Hei=) En ting ej lurer på..fks vist ej skal ta knebøy 5x5 sett er det da best å ta settene tungt helt fra starten av eller bruker dere å starte lett og bygge oppover? fks,40,50,60,70,80?Typisk for meg er å starte med 60 og avslutte med 75,slik at det blir 60,65,70,70 og 75 fks.. Varmer opp før ej starter med 5x5 med 40x10 reps og så bruker jeg å tøye hofteleddsbøyer og ta 20 glutebridges helt i starten av beinprogrammet mitt. Er så usikker på dette så håper noen kan gi mej et bra svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei=) En ting ej lurer på..fks vist ej skal ta knebøy 5x5 sett er det da best å ta settene tungt helt fra starten av eller bruker dere å starte lett og bygge oppover? fks,40,50,60,70,80?Typisk for meg er å starte med 60 og avslutte med 75,slik at det blir 60,65,70,70 og 75 fks.. Varmer opp før ej starter med 5x5 med 40x10 reps og så bruker jeg å tøye hofteleddsbøyer og ta 20 glutebridges helt i starten av beinprogrammet mitt. Er så usikker på dette så håper noen kan gi mej et bra svar=)

Oppvarming:

Tøying av hofteleddsbøyer

Glute bridge for aktivering av setemusklatur (føttene så nær rumpa som mulig for å treffe ræva. glir du bakover, sett hodet mot en vegg)

Tøying av legger (viktig for ankelfleksibilitet)

Squat to stand (hoftemobilitet)

Progressiv oppvarming:

40x5

50x5

60x3

70x1

75 5x5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ej starta på 50 trur ej? begynte å trene i slutten av januar:) har hatt en del pauser underveis pga to ferier:) er nå oppe på 75 kg i knebøy:) Ej e høy da,175 cm og 64 kg:) det har jo også noe å si;)

Vi to er ganske lik da! :p MEN jeg sliter på 60.. De er fortsatt ikke godkjente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er du nok ikke langt nok nede

Hvor langt skal man ned da? Det er en PT som viste meg det med benken. Har benken på langs og rompa skal være nede på den før jeg går opp igjen. Det er for meg akkurat litt under knær om du skjønner,langlegget:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt skal man ned da? Det er en PT som viste meg det med benken. Har benken på langs og rompa skal være nede på den før jeg går opp igjen. Det er for meg akkurat litt under knær om du skjønner,langlegget:p

okey, kan jo hende benken er lavere enn hva jeg er vant til. "regelen" er at hofteleddet skal være lavere enn kneleddet i bunnposisjonen.

Ikke godkjent:

halfsquat-fuck.jpg

godkjent:

Parallel_Squat_Position.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet...:oops: men jeg synes det er flaut å ikke kunne ta 60 kg etter 1 år..

hehe, skjønner, men må legge egoet ved døra.. Hvis du går opp i belastning men med mindre bevegelsesutslag har du egentlig ikke progresjon, du bare lurer deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...