Gå til innhold

Ned i vekt? Hva nå?


Gjest aaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan skrive om vann vekt, om viktigheten av å bruke speilet i forhold til badevekten, viktigheten av å ikke overdrive kardio, kanskje anbefale noen enkle treningsprogrammer.. men alt i alt en veldig grei og oversiktlig artikkel.

Understreke viktigheten av en livsstilsendring og ikke bare å endre en liten faktor kan og være greit å komme innpå..

Kanskje vise til noen alternative måter å spise på, annet enn PSMF, også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skrive om vann vekt, om viktigheten av å bruke speilet i forhold til badevekten, viktigheten av å ikke overdrive kardio, kanskje anbefale noen enkle treningsprogrammer.. men alt i alt en veldig grei og oversiktlig artikkel.

Understreke viktigheten av en livsstilsendring og ikke bare å endre en liten faktor kan og være greit å komme innpå..

Kanskje vise til noen alternative måter å spise på, annet enn PSMF, også?

Takk for tilbakemeldingen. Skal prøve å få noe inn om det, men det med vannvekt tok jeg med i innlegget til Lyle.

Det med treningsprogram må jeg få med! Det har vi en egen tråd på også :) Jeg lette etter sticky-tråder til andre dietter, men fant ikke noe...Tenkte det ble litt langt og gikk over grensen for hva folk klarte å svelge på en leserunde om jeg skulle presentere alle alternativene ;)

Men verdifull tilbakemelding! Slike trenger jeg flere av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta med børge sin nyeste artikkel:

http://myrevolution.no/s/holder-du-vann/

og:

http://myrevolution.no/blade/2011/11/02/the-perfect-program/

Ettersom trening er bare en brøkdel av vektnedgang, men fremdeles en viktig del av ligningen så er det veldig viktig at folk for forståelse for at 3 timer spinning uken ikke vil gi kroppen de fleste er ute etter. Ei heller 15 reps x 2 sett 1 gang i uken på tilfeldige maskiner.

Fint initiativ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Målebåndet er undervurdert i " hvordan ser man framgang " kapittelet, etter min mening.

Alt i alt; meget bra FAQ til noobs vil jeg hevde !

Forsåvidt enig. Målebånd gir en veldig god indikasjon på fremgang om man måler på rett sted. Problemet er at veldig få vet hvor "rett sted" er. Poenget var uansett at den skulle være så kort som mulig og nogen lunde konsis, og da må man generalisere litt. I hodet mitt var den ca 20 sider lenger :p

Men takk - håper "ferskingene" faktisk leser den, og at den blir lenket til når folk har generelle spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du ikke at diett.no ga en grei oversikt over hva du spiste - likte du ikke brukergrensesnittet eller mener du at kaloriene man får oppgitt er unøyaktige? Selv synes jeg det er ganske lett å regne ut hvor mye man har fått i seg.

Jeg synes det er uoversiktelig, vanskelig å få alle makroene frem på et sted, og jeg har ikke funnet noen mobilklient. I tillegg er det tregt og bruker gammel teknologi som sender full postback i stedet for å bruke ajax...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra artikkel! Har du prøvd ut mylog.no for logging av måltider? Selv jeg har prøvd den kun i kort tid, men er sålangt fornøyd. Riktigheten og nøyaktigheten kan ikke jeg (som har relativt liten erfaring innen dette) si noe om, men kanskje verdt å sjekke ut.

Ikke prøvd den. Kan ta en titt og eventuelt legge den til i listen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Gjest Ukjent

Takk for god og oversiktlig tråd! Den ga meg svar på mange spørsmål, og ga meg motivasjon til å fortsette! Tusen takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Synes de fleste kalkulatorne er så sinnsykt unøyaktige...

De forteller meg at jeg skal ligge på 2000kcal mens jeg nå ligger på ca 3500 + 2 oppkarbinger som tilsvarer 4000kcal + på de dagene.

Ser også igjen og igjen at det fokuseres på å kutte kalorier på dietten istede for å øke kaloriene etterhvert som formen blir bedre. Lavere fettprosent og vekt betyr absolutt ikke at man trenger mindre kalorier heller det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de fleste kalkulatorne er så sinnsykt unøyaktige...

De forteller meg at jeg skal ligge på 2000kcal mens jeg nå ligger på ca 3500 + 2 oppkarbinger som tilsvarer 4000kcal + på de dagene.

Ser også igjen og igjen at det fokuseres på å kutte kalorier på dietten istede for å øke kaloriene etterhvert som formen blir bedre. Lavere fettprosent og vekt betyr absolutt ikke at man trenger mindre kalorier heller det motsatte.

Om en justerer på treningsmengder, intensitet og på det generelle aktivitetsnivået ellers i livet, så har du helt rett, Frexer.

For dem som går ned i vekt for å gå ned i vekt - så er kalkulatorene kanskje ikke så dumme, men for dem som har gjennomgått en reell livstilsendring så blir de gjerne litt feil, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...