Gå til innhold

Ned i vekt? Hva nå?


Gjest aaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flott innlegg med masse god info, tusen takk!

Jeg har et spørsmål ang. dette med å måle fettprosent. Jeg bor ikke så langt fra Drammen så tenkte å teste ut det. Man kan fint ringe å bestille time, si man fikk informasjon via fitnessbloggen så blir prisen 500? Er det noen annen info man får (muskelmasse f.eks) eller kun fettprosent? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke gidder å bla gjennom må jo jeg gjøre det. Jeg har jo ingen enklere måte å finne ting i loggen min enn andre har...

1

2

Brukte endel tid på å finne den for er ikke så rutinert og prøvde å bla gjennom uten å finne noe, så tenkte kanskje du hadde det for hånden. Var ikke meningen å være værken lat eller plage deg ;) Men takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke jeg deler...

Når du har gått ned i vekt og har lykkes med å nå dine mål i forhold til vektreduksjonen, så er det lett å gli inn i et vakuum. En er rusa på egen suksess og skal bare opprettholde og vedlikeholde resultat, form og livsstil. Da er det viktig å ta hensyn til at du inntil nå har jobbet målbevisst og systematisk i forhold til konkrete mål. Dermed er det et godt tips å sette seg nye mål som ligner på dem du allerede har lykkes med, men med den forskjell at vektnedgang ikke lenger er et siktemål. Da kan det være gull verdt å være medlem på fitnessbloggen!

Selv har jeg valgt styrketrening og er blitt skikkelig gira på å bli sterk. Å løfte gir samme målbarhet som vektnedgang. Opp noen kilo på vektstanga og du vet at du har blitt sterkere. Hold på lenger, bli enda sterkere! Utgangspunktet er veldig bra all den tid du nå er godt vant til å jobbe mot målbare resultat med kroppen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man reduserer kalorier

Kalorier kan reduseres på en av tre måter:

1. Øke mengden trening/bevegelse

2. Spise mindre

3. En kombinasjon av de to over

Alternativ 2 er sjelden et godt valg. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at det aldri er et godt valg.

Når det gjelder 1 og 3, så er 3 det definitivt beste alternativet. Det skal utrolig mye til for å trene og bevege seg nok til at man går nevneverdig ned i vekt uten å endre kostholdet sitt. For de fleste av oss er det relativt små sjanser for å forbrenne 500kcal ekstra hver dag og klare å holde seg til det. Det er faktisk utrolig lite mat som skal fjernes for å komme seg ned 500kcal, og så trener man litt i tillegg for å ikke miste muskler.

Eh, skrivefeil? :)

Ellers er jo denne artikkelen full av relevant info som du kan inkludere.

General Philosophies of Muscle Mass Gain | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

F. eks. "Males should be ~10-12% body fat before even considering going on any kind of ‘bulk’" og "It would be ideal, if, after dieting, the trainee took two weeks at maintenance to stabilize at the new body fat level."

Artikkelen handler riktig nok mest om vektoppgang, men det er greit å vite at man bør komme seg ned til en bra fettprosent først, og ikke hoppe rett i et stort overskudd når man er ferdig med dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, jeg regnte med at det var skrevet til leserne her inne som trente styrke fra før av. Men da så...

Det er ikke alle her inne som er like erfarne når det gjelder mat og trening.. Noen av oss har så vidt begynt å snuse på styrketrening (etter stort sett å bare ha vært på saltimer), og har også mye å lære om mat og vektnedgang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...