Gå til innhold

Kreatin ved vektnedgang?


Sara

Anbefalte innlegg

Men når man slutter, si etter f.eks. to måneder, hva vil man da ha oppnådd? :huh: Har litt vanskeligheter med å forstå dette...

Og mener dere altså at kreatin er bra mens man er på diett? Jeg tenkte nemlig å først gå ned litt, og så begynne på kreatin, sånn at jeg kan konsentrere meg fult om muskelbygging, og mindre om dietten og fettforbrenning. Men hvis det hjelper for å bevare muskelmassen under diett, høres jo det ut som det jeg leter etter:)

haha helt enig! forvirrende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men når man slutter, si etter f.eks. to måneder, hva vil man da ha oppnådd? :huh: Har litt vanskeligheter med å forstå dette...

Og mener dere altså at kreatin er bra mens man er på diett? Jeg tenkte nemlig å først gå ned litt, og så begynne på kreatin, sånn at jeg kan konsentrere meg fult om muskelbygging, og mindre om dietten og fettforbrenning. Men hvis det hjelper for å bevare muskelmassen under diett, høres jo det ut som det jeg leter etter:)

Kreatin fører til høyere intramuskulært trykk. Det i seg selv er litt anabolt. I tillegg er kreatin en kilde til ATP som er muskelenergi. Det gjør at man klarer å trene litt tyngre og litt lengre. Det gjør at det er lettere å bygge muskler når man spiser nok og det hjelper å beholde muskler når man skal ned i vekt.

Kreatin står definitivt på top5-listen min. Kanskje på top3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke type kreatin bør en nybegynner starte med? I pilleform?

Er det noen med garantert uten bivirkninger?

Er det noen forskjell på effekt mellom kreatin i pilleform og i pulverform?

Er det noe forskjell på type kreatin til gutter og jenter? Hørt at jenter bør gå på "jentekreatin"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det jeg lurte på hehe, tester kreatin monohyderat for første gang nå, og håper jeg kan bruke det som jente ;)

Jenter er fra Venus og menn er fra Mars. Klart deres fysiologi krever eget protein og kreatin. Sikkert karbohydrater også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S

Snart må vi vel hente vår egen øl også :rofl:

Hvordan i all verden skal du få til det? Du har vel bare to hender, og når du henter to øl til gubben får du vel ikke med flere?? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreatin Monohydrat.

Hvilke bivirkninger?

Pille er pulver i en kapsel.

Hva. Er. Jentekreatin.

Bivirkninger som vondt i mage, søvproblemer, uren hud, uvel osv.

Vet ikke hva såkalte "jentekreatin" er jeg, bare flere jeg har spurt (gutter) har svart at jeg burde gå på det. Vet ikke om det er noe som heter "jentekreatin".

Bare spør jeg, har ikke gått på dette før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bivirkninger som vondt i mage, søvproblemer, uren hud, uvel osv.

Vet ikke hva såkalte "jentekreatin" er jeg, bare flere jeg har spurt (gutter) har svart at jeg burde gå på det. Vet ikke om det er noe som heter "jentekreatin".

Bare spør jeg, har ikke gått på dette før :)

Vi er pattedyr av typen menneske. Gutter/menn og jenter/damer har forskjellige hormonelle miljøer, men bortsett fra det er vi skremmende like. Vi er faktisk så like at testikler og livmor kommer fra samme organ som foster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er pattedyr av typen menneske. Gutter/menn og jenter/damer har forskjellige hormonelle miljøer, men bortsett fra det er vi skremmende like. Vi er faktisk så like at testikler og livmor kommer fra samme organ som foster :)

Med andre ord så er det ikke noe som heter jentekreatin? :) Bivirkninger og sånn da? Kan noen linke til en bra type kreatin i pilleform for nybegynnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord så er det ikke noe som heter jentekreatin? :) Bivirkninger og sånn da? Kan noen linke til en bra type kreatin i pilleform for nybegynnere?

Kreatin er kreatin. Det kreatinet du får i deg ved å spise hestepølse eller hamsterbiff er samme kreatin som i kroppen din. Men ikke kast bort penger på å kjøpe i pulverform. Det er helt uten smak, så du kan skylle det ned med hva som helst. Bare kjøp kreatin monohydrat i hvilken som helst butikk. Det koster ca 150-200 for en halvkilo. Om det er nogen lunde rent kreatin skal du ikke få noen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreatin er kreatin. Det kreatinet du får i deg ved å spise hestepølse eller hamsterbiff er samme kreatin som i kroppen din. Men ikke kast bort penger på å kjøpe i pulverform. Det er helt uten smak, så du kan skylle det ned med hva som helst. Bare kjøp kreatin monohydrat i hvilken som helst butikk. Det koster ca 150-200 for en halvkilo. Om det er nogen lunde rent kreatin skal du ikke få noen bivirkninger.

hamsterbiff? haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han mente ikke kast bort penger på å kjøpe i PILLEform.. :p

Ja. Sent på kvelden. Ikke kast bort penger på å kjøpe i dyre former (f.eks. piller eller suspendert i morsomme løsninger) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på boksen min nå, og der står det at jeg kan ta det før og etter trening. Betyr det at jeg ikke skal ta noe på treningsfrie dager? Kanskje vanskelig for dere å vite siden dere ikke vet hvilken jeg bruker, men det er vanlig kreatin monohydrat i pilleform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på boksen min nå, og der står det at jeg kan ta det før og etter trening. Betyr det at jeg ikke skal ta noe på treningsfrie dager? Kanskje vanskelig for dere å vite siden dere ikke vet hvilken jeg bruker, men det er vanlig kreatin monohydrat i pilleform.

Ta 5g om dagen og følg det som står på boksen om oppstart. Ta dem gjerne med karbohydrater, og ta dem på treningsfrie dager også. Hold nivået oppe. Før trening/etter trening har nok mindre å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...