Gå til innhold

Kreatin ved vektnedgang?


Sara

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg noen bokser kreatin nå, og lurer på å starte med det. Men så ble jeg litt skeptisk etter å ha lest at mange har gått opp flere kilo av dette, da kreatinen binder vann i musklene.

Så mitt spørsmål blir da, om kreatin er ideelt også når man bare skal gå ned et par kilo, og ikke har "råd" til å gå for mye opp i vekt? kanskje et dumt spørsmål, da en del bare går opp sånn et halvt kilo, men jeg lurer likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kjøpt meg noen bokser kreatin nå, og lurer på å starte med det. Men så ble jeg litt skeptisk etter å ha lest at mange har gått opp flere kilo av dette, da kreatinen binder vann i musklene.

Så mitt spørsmål blir da, om kreatin er ideelt også når man bare skal gå ned et par kilo, og ikke har "råd" til å gå for mye opp i vekt? kanskje et dumt spørsmål, da en del bare går opp sånn et halvt kilo, men jeg lurer likevel:)

Kreatin drar vann inn i musklene, akkurat som karbohydrater samler med seg vann. Det øker styrken din litt, så du kan løfte tyngre, etterhvert skaffe mer muskelmasse og ergo forbrenne mer, fortere. Det vannet er jo ikke overvekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Anya nevnte, men du må også huske at om du løfter tyngre vil du miste mindre muskler - så kreatin på diett er nesten viktigere enn ellers, spør du meg. Har du en vektklasse du skal inn i kan det være lurt å droppe det, men da bare før innveiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Anya nevnte, men du må også huske at om du løfter tyngre vil du miste mindre muskler - så kreatin på diett er nesten viktigere enn ellers, spør du meg. Har du en vektklasse du skal inn i kan det være lurt å droppe det, men da bare før innveiing.

Kre-Alkalyn funker finfint syns jeg, ingen loading, litt piff i styrken og fint lite væskeansamling :)

(var en som skrev at kreatin faktisk anbefales av Olympiatoppen, uten at jeg har faktasjekket det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo forskjellige kreatin-typer og du kan reagere forskjellig fra de. Kre-alkalyn ble ikke så vannete på meg iallefall, monohydrat kan ha en tendens til å bli noe mer vannete.

At du går opp i vekt av kreatin er jo som nevnt ikke noe farlig, og gjør det ikke noe vanskligere å gå ned i fett% om det er målet ditt. Det hjelper deg jo heller og holde på styrken mens du er i kcal underskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du går opp i vekt av kreatin er jo som nevnt ikke noe farlig, og gjør det ikke noe vanskligere å gå ned i fett% om det er målet ditt. Det hjelper deg jo heller og holde på styrken mens du er i kcal underskudd :)

Faktisk vil fettprosenten gå noe ned ved å ta kreatin siden andelen fettfri masse øker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Som Anya nevnte, men du må også huske at om du løfter tyngre vil du miste mindre muskler - så kreatin på diett er nesten viktigere enn ellers, spør du meg. Har du en vektklasse du skal inn i kan det være lurt å droppe det, men da bare før innveiing.

Faktisk vil fettprosenten gå noe ned ved å ta kreatin siden andelen fettfri masse øker :D

Skal SÅÅÅ sluke i meg kreatin mono boksen jeg har nå som jeg begynner på "Halvveis" psmf og skikkelig vektnedgang:D haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Bruk en halv boks om dagen, lover at du blir shredded as fuark

awesomeness?:D Nei fra spøk til alvor(?) ! Så kreatin: egen erfaring fra kreatin mono fra PF: awesome, mer energi og mer styrke(mye psykisk føler jeg, men men! Det funker jo)! Og hvis det stemmer dette med at man faktisk KAN se mer "shredded" ut osv! Så why not på diett? Om jeg veier 80kg med fett på kroppen eller 83-85 men ser mer shredded ut OG løfter mer!?!?!?! Why not?:D Kreatin, walk beyond ur imagination! huh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når man slutter, si etter f.eks. to måneder, hva vil man da ha oppnådd? :huh: Har litt vanskeligheter med å forstå dette...

Og mener dere altså at kreatin er bra mens man er på diett? Jeg tenkte nemlig å først gå ned litt, og så begynne på kreatin, sånn at jeg kan konsentrere meg fult om muskelbygging, og mindre om dietten og fettforbrenning. Men hvis det hjelper for å bevare muskelmassen under diett, høres jo det ut som det jeg leter etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...