Gå til innhold

Hvor sunt er det å bytte ut måltider med barer?


AdelH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Problemet er at folk tror den har en slankende effekt.

Var ute på byen, og traff en venninne som hadde med seg to nutrilett-barer i vesken.

Dem skulle hun nemlig ha til nattmat. Hun skal slanke seg 15kilo, og kunne derfor ikke spise junk til nattmat.

Jeg spør henne hvorfor hun ikke bare kunne droppe nattmaten, for man er jo egentlig ikke sulten.

Da svarer hun "Jo men eg dropper jo nattmaten, disse er jo sunne og gjør at jeg forbrenner mer"

"What the fuck? De er på over 200kcal per stykk, og vips så har du 400kalorier i trynet. Det var jo de 400kaloriene du skulle vært i underskudd for å gå ned i vekt. "(Jeg gadd ikke å gå innpå alkoholinntaket)

Fikk ett frekt svar tilbake om at dette visste jeg ingenting om.

Fint tenkte jeg. Det er ikke jeg som skal ned 15kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Har du et ark og kutter over et hjørne for å komme raskere frem, har du bare laget 2 nye hjørner"

Er sant som man sier Nutrilettbarer og annet "BB-snacks" er nettopp ment som en liten belønning. Dem er ikke en måltidserstattning og dem er ikke bra i store kvanta.Mye kjappe carbohydrater som lagres og blir fett. Folk henger seg alt for mye opp i og blir påvirket av reklame. Hadde kroppsbygging / slanking vært enkelt ville jo alle gjort det.

You have to work hard, you have to play hard B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at folk tror den har en slankende effekt.

Var ute på byen, og traff en venninne som hadde med seg to nutrilett-barer i vesken.

Dem skulle hun nemlig ha til nattmat. Hun skal slanke seg 15kilo, og kunne derfor ikke spise junk til nattmat.

Jeg spør henne hvorfor hun ikke bare kunne droppe nattmaten, for man er jo egentlig ikke sulten.

Da svarer hun "Jo men eg dropper jo nattmaten, disse er jo sunne og gjør at jeg forbrenner mer"

"What the fuck? De er på over 200kcal per stykk, og vips så har du 400kalorier i trynet. Det var jo de 400kaloriene du skulle vært i underskudd for å gå ned i vekt. "(Jeg gadd ikke å gå innpå alkoholinntaket)

Fikk ett frekt svar tilbake om at dette visste jeg ingenting om.

Fint tenkte jeg. Det er ikke jeg som skal ned 15kilo.

Hahaha! Just made my day xD Alkohol også ville vedkommende ned 15 kg? jaja da kan du nå fint glemme å drikke alkohol de neste 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man overvektig er det sunt å gå ned i vekt. Så lenge man får i seg nok proteiner samt vitaminer og mineraler har ikke resten så fryktelig mye å si. En måltidserstatter bar er sunnere enn mye av det store deler av norges befolkning dytter i seg i løpet av en dag.

Men selv synes jeg en slik bar metter mye mindre enn et skikkelig måltid, og man må gjerne ha 2 stk også for å ønsket proteinmengde. Så det blir kun en lettvint løsning, ikke noen bedre løsning på noen som helst slags måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at folk tror den har en slankende effekt.

Var ute på byen, og traff en venninne som hadde med seg to nutrilett-barer i vesken.

Dem skulle hun nemlig ha til nattmat. Hun skal slanke seg 15kilo, og kunne derfor ikke spise junk til nattmat.

Jeg spør henne hvorfor hun ikke bare kunne droppe nattmaten, for man er jo egentlig ikke sulten.

Da svarer hun "Jo men eg dropper jo nattmaten, disse er jo sunne og gjør at jeg forbrenner mer"

"What the fuck? De er på over 200kcal per stykk, og vips så har du 400kalorier i trynet. Det var jo de 400kaloriene du skulle vært i underskudd for å gå ned i vekt. "(Jeg gadd ikke å gå innpå alkoholinntaket)

Fikk ett frekt svar tilbake om at dette visste jeg ingenting om.

Fint tenkte jeg. Det er ikke jeg som skal ned 15kilo.

Apropo... Denne stod lenge på Coop'en der jeg handler:

post-549-14440838370485_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke snakk om meg selv, for jeg vil opp istede for ned..

Men nå leste jeg nettopp at ei bruke hvertfall 1 bar pr dag for å bytte ut ett måltid, også har hun bare middagen som ett "vanlig" måltid.

Kan da ikke være sunt?

Ser for meg at det blir en ganske kjip sukker til protein ratio på kostholdet. Så gjerne ikke sunt men som Oddis sier det er sunt å gå ned i vekt, både lavkarbo og høykarbo gir bra tester. Så om hun har funnet noe som fungerer for seg og faktisk går ned i vekt så er dette gjerne en fin inngang til en større kostholds interesse.

Personlig gikk jeg mye ned i vekt på å bytte frokost med 4 tørre knekkebrød, et eple til lunch og så middag. Antagligvis ikke sunneste alternativet og jeg hadde ikke peiling, men veldig glad for at jeg gjorde det, gikk raskt ned i vekt og ble motivert, som ettervert fikk meg til å starte med styrketrening.

Dum slanking forran overvektig any day

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å kutte ned på kalori inntaket nå for å bli kvitt litt av dvasket rundt magen samtidig som jeg trener, Bruker da gjerne en bar, enten protein eller nutrilett variant, sammen da med en banan eller 2...

Er dette en grei måte? eller er det andre tips folk har som er bedre blir jeg meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å kutte ned på kalori inntaket nå for å bli kvitt litt av dvasket rundt magen samtidig som jeg trener, Bruker da gjerne en bar, enten protein eller nutrilett variant, sammen da med en banan eller 2...

Er dette en grei måte? eller er det andre tips folk har som er bedre blir jeg meget fornøyd.

Nutrilett og proteinbarer inneholder som regel en god del sukker, kombinert med en banan syns jeg ikke det høres helt optimalt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...