Gå til innhold

Helden

Medlemmer
  • Innholdsteller

    150
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Helden

  1. Hva hadde du og hva kom du ut med da?
  2. Takker for svar fra dere, får vel bare si: God or man made, i love em both :cool:
  3. Da kommer idioti spm nr 2, kan man ikke da fylle på mere litt siden ? og er det ikke en håndtverkslov som kommer inn i bildet om kunden er missfornøyd utilfreds etc ??
  4. Etter å ha lest litt flere av de postene her inne virker det som ca 90% er blitt fornøyde med resultatene, mens 10% ikke er. Hva er grunnen til at dere ikke ble fornøyde da? er det eventuelt noen restriksjoner kirurgene har lagt inn/ etiske lover og regler som jeg som mann ikke har fått med meg ? (ja spør i nysjerrighetens navn)
  5. Så dette i en dokumentar på TV2 der dem gikk via navelen, men det er saltvannsballonger og ikke silikon. Dem tar de tomme ballongene via en slange og opp for så å fylle dem med saltvannsløsninga når dem er plassert i brystet. Ganske fascinerende om jeg skal si det
  6. Ja om du har muligheten til å studere der du bor, jeg ble pendlende til og fra Trondheim fordi dem ikke hadde kurs her oppe og da kan du få legge på en del. At man får 1000 kr pr time jaja da må du vise meg den PT, som nevnt i tråden her sitter man kanskje igjen med 220-240 pr kunde. :cool:
  7. Tja hantlene gjør jo at du ikke klarer å løfte så tungt som du ellers gjør i en tradisjonell benk. På en annen side trener hantlene mere støttemuskler og på sikt blir du sterkere i flere muskler samtidig da :cool:
  8. Godt å høre at du fikk bort litt kramper og får gode økter. hehehe ja folk er alt for redd mineraler og tror at salt dreper. Litt farris og litt salt i maten så er du på topp igjen
  9. Dere som har tatt silikon evt. planleggre å gjøre det, velger dere da å legge implantatet under eller over muskelen og hvilket sted ønsker dere at inngrepet skal gjøres på ? Leste dem kan gå inn via armhuler med silikon, mens med saltvannsproteser kan dem gå via navelen, noe fakta i dette ?
  10. Tja det kan nå diskuteres, Innen de fleste "rene" kampsporter er det nå Kina og Japan som har dominert frem til mot nyere tid. Kan ikke huske at så alt for mange av Shaolin-munkene trente BB, men dem trente Ironbody og med mye kroppsvekt. :cool: Dem starter jo selvsagt treningen tidlig så dem får jo både go teknikk, smidighet og styrke fordi dem driver med dette ca 30 timer i uka.
  11. Nå trener jeg for det første ikke så tungt, men jeg tenker mere utifra et helhetlig perspektiv, være det seg om du kjører dype knebøy eller 90º bøy. Har sett på flere stk som kjører godt over 250 i bøy og markløft uten noe på seg og dem har teknikken på plass :cool:
  12. Hva med å lære seg å skape skikkelig buktrykk og innøve korrekt teknikk istedenfor å bruke et løftebelte? :cool:
  13. Hahahaha! unnskyld stygt å le av dem som er småskadet og slik, men klarte ikke holde meg Men akkurat som Krembolle har sagt, tren opp ryggen din, anbefaler sterkt at du vedlikeholder fronten en stund og trener tung men kontrollert rygg. En arms hantelroing, klassisk markløft, sittende lav kabelroing / Ståene roing med stang, facepulls etc. Om ting ikke bedrer seg ta deg en tur til en massør eller fysioterapeut/ sportsterapeut og få dem til å "overhale" ryggen din litt :cool:
  14. Ja det koster litt, men samtidig tror jeg ikke det koster så mye å spørre noen om litt veiledning. Med tanke på hva det koster å bli en PT idag, forstår jeg jo at man ønsker å få litt penger ut av utdannelsen. Desverre så er ikke PT eller TV en beskyttet tittel og man finner mange aktører som er userriøse. Norge er litt treig, men vi skal se om at en 3-4 års tid er PT veldig in. Noe må man selvsagt påberegne å betale, men prisene kommer til å gå litt ned
  15. Tråden virker til å spinne litt ut, men sånn som jeg har lest dette så virker det til at de fleste har fått med seg spørsmålet og legger seg på ca 14-16 års alderen. Når det er sagt så må man for all del se på hva barnet/ ungdomen selv også ønsker bedrive av idrett på fritiden. All trening er bedre enn 0 trening
  16. 1.Det er mulig jeg leste litt feil i en tidligere post og utalte meg for raskt om det med fremngangsmåte på overvektige barn, så da beklager jeg. 2.Jeg tenker dette med kroppsvekt først og fremst fordi det er innlæring av grunnmotorikk og den nevrale tilpassning som må komme før den yttre belastning skal være så ekstremt stor. Teknikk og mestring først så yttre belasting. De fleste barn som trener flere ting samtidig. (ja kan selv se tilbake på både styrke og kampsport) har man også sett en del tendenser på overtrening, men det er foreldre sin skyld som ikke setter ned foten. Jeg er jo ik
  17. 1. Først og fremst bør barn trene mest mulig sammensatte og store muskelgrupper med egen kroppsvekt lenge før en yttre motstand skal inn på dem. Derfor ville jeg personlig sagt at lenge før man skulle kjøre benk eller nedtrekk, så burde dem beherske armhevinger og klatring. Du sier om dem er for overvektige, ja da ville jeg heller sett på kostholdet og Cardio lenge før jeg tenkte på at dem skulle trene ren styrketrening. 2. Når det gjelder om det er fordel å trene med kroppsvekt før du trener med vekter så har du nok rett i at der er mangelfull eller ikke eksisterer mye/ noe dokumentasjon
  18. Vel ja det koster litt å leie en PT, ser at det kan for noen være litt vel dyrt. Forstår også at du ikke liker et slikt argument som du selv har skrevet. Personlig ville jeg sett på det i det lange løpt da og tenkt hva er f.eks. 4000kr invistert i egen kropp, kontra å gå 4 hælger ut på byen på fylla. Det går også an å faktisk kjøre øvelser i Apparater i en startfase, da disse ofte har en låst bane og er beregnet for å treffe den muskelen du ønsker å jobbe med. Kjør med lett motstand og kjenn etter hvilke muskler som jobber. :cool:
  19. Tøye, varme opp brystet, starte med flyes, sidehev og rotatorcuffen/ mansjettene. Kjøre facepull og mye ro øvelser. Alt for mange sliter med betennelse og dårlig holdning fordi dem overtrener bryst samt forside skulder. Inn med mye øvelser for ryggen, den som må bli sterk. Over på frivekter da det er alt for dårlig teknikk og alt for stor ytre belastning (alt for tungt i mange pressøvelser) teknikk teknikk teknikk. Snakke med noen med erfaring, lei en PT som kan se på og korrigere. Kutte ut, militærpress, arnold press, fronthev, clean jeark og press. Disse øvelser er kun fremsiden av skuld
  20. Eh.... Det må jeg være så erlig å si husker ikke i farta, hadde dette når jeg gikk på NIH ifjor og da satt man med boka og var med på forelesning Men se den linken som også ble referert til litt lengre opp, der er det jo mere rett utifra olympiatoppen, samme greia nesten :cool:
  21. Dette blir kanskje litt utenfor topic, men synes den er ok da den besvarer litt det mange lurer på. Dette er på ingen måte en fasit, men det er iallefall en indikasjon på hva det spørres om og hvorfor det er mindre fakta på bordet pr dags. dato. http://www.forskning.no/blog/loland/356793 :cool:
  22. Så absolutt Sondre, kunne ikke vært mer enig med deg, men som du nå trekker frem barn/ ungdom som er overvektige, ok se på dette da, dem trenger først og fremst omlegging av kost, så trening med egen vekt for å ikke de-motivere dem med at de ikke engang løfter stanga eller manualene på 5 kg. Lære å krype før man løper :cool:
  23. Der er du jo inne på hva nettopp både Raastad, olympiatoppen m.m mener. Lekbetont frem til ca 16 års alderen før en yttre ikke kroppslig belastning skal legges til (Les. Vekter og manualer) :cool:
  24. Nei med riktig veiledning og teknikktrening er det få eller ingen som skader seg. Men det er når dem er nye, uerfarne og skal prøve på egenhånd uten veiledning at skader kan oppstå. Det er også svært trist å lese eller få høre om at noen har skadet seg fordi dem startet for tidlig. Det med 16 år er en veiledning, ikke en rettledning da det kan være noen kan starte allerede i 13-14 års alderen. Et sted må uansett grensen settes og dem fleste som idag kaller seg dyktige og lærde er alle blitt enige om 16 år. Haters gona hate. :cool:
  25. Leser man litt i boka til Raastad : Styrketrening i teori og praksis som er utviklet i samarbeid med olympiatoppen og veldig mange dyktige folk innen trening, anbefaler dem at du ikke belaster kroppen med vekter før du er blitt ca 16 år, da muskelutspring, fester, skjelett m.m bør få utvikle seg tilnærmet ferdig. Belastning med egenvekt kan man gjøre så tidlig man måtte ønske. :cool: Det finnes mange ting innen sport og idrett idag som har aldersgrense, kan nevne bla. MMA, Styrketreningsstudio, Dykking.... m.m Dette går på at man ikke får forsikkringer mot ulykker om dette skulle oppstå.
×
×
  • Opprett ny...