Gå til innhold

Skrekk og gru :( skal på hyttetur til helgen!


Anbefalte innlegg

Ja høres kanskje litt ille ut, men føler det sånn!! Er på diett og sosiale omgang skremmer meg litt da jeg er redd for å ødelegge dietten min!!! Vet at det blir mye god mat, alkohol og godterier. Er det noen som har noen gode tips? Mange kan kanskje si at det er bare å motstå men føler at jeg da er kjip og træg samtidig er det jo veeeeldig fristende med rødvin og god mat!!! Hjeeeeeelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos deg i helgen! Ikke prøv og være strict gjennom hele hytteturen, om du da først knekker er det veldig lett å tenke "awww fuck it eat ALL the junk!!." Bedre å kose seg med god samvittighet og hvite at dette er noe man kan gjøre av og til så det ikke er nødvendig å panikkspise siden det er "siste gang."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen :) Skal nå nyte hytteturen med gode venner og ta meg noen glass rødvin og spise "litt" god mat :thumbsup: så får jeg passe på å bevege meg mest mulig på fjellet om det blir slalom eller langrenn . Så får det stå til! Viktig å kose seg innimellom :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en sånn som har alvorlige problemer med å styre meg når det står noe godt på bordet og folk i tillegg nøder meg til å ta. Jeg løser "problemet" i forkant ved å ta en 24-timers faste før anledningen, samt at jeg prøver være i mye aktivitet. Jeg er alltid fryktelig hjelpsom med å bære av/på bord, klatre opp for å nå kjørler i de øverste skapene, rydde og herje ;) Jeg finner det lettere å ta av, og så legge på meg igjen enn å først legge på meg, og så skulle bli kvitt det igjen (men det er jo stort sett det som er problemet for alle som slanker seg :p ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var hytteturen over og uff.. vekten viste i dag 1,8 mer i dag enn før jeg dro på fjellet!!! Men hadde kanskje ikke forventet noe annet. :( Helgen ble jo fylt med god mat, godterier og alkohol. Så nå er det hardkjør igjen! Håper de kg er borte før lørdag!! Noen som har noen tips for hva jeg kan gjøre? Tenker å ligge lavt på carb og kjøre på med intervall løping denne uken, det jeg orker da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er iaf sikkert, du har ikke GÅTT OPP 1,8kg på 3 dager. I så fall er di en medisinsk sensasjon.

Vei deg igjen om 2-3 dager, så er du ca der du startet.

Det håper jeg virkelig!! Vil helst komme i minus til lørdag! Skal gjøre alt for å klare det til lørdag!! Har du noen gode tips Espen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen erfaring er at det ofte er væskebalansen som går til helvete først. Vin, øl, salt godis mv får kroppen til å binde væske. MYE væske. Jeg elsker peanøtter, og eter gjerne en hel pose salte nøtter på lørdagskvelden. Søndag veier jeg meg aldri, da saltet i nøttene får kroppen til å binde væske i store mengder.

Mitt beste tips - jobb målrettet, målbevisst og evn å se mer enn 3 dager framover. Vekta mi har stått helt stille siden begynnelsen av februar. Likevel forsvinner flesket, det kan jeg " bevise " ved at alt av klær ramler av meg, samtidig som målebånde, som jeg bruker på strategiske punkter hver andre uke, stadig viser lavere verdier. Jeg vet ikke hvor mye muskelmasse jeg klarer å legge på meg, men med 3 middels styrkeøkter, en til to runder løping, hoppetau, endel gode gåturer samt generelt høyt aktivitetsnivå OG maks ca 2000KCal pr dag ( snitt 1600-1900 ) vet jeg at jeg MÅ forbrenne endel fett. Samtidig gir mitt proteinkosthold ganske optimale muligheter for musklene.

Jeg vet at dette gir resultater, og ser ikke lengre vekta alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er iaf sikkert, du har ikke GÅTT OPP 1,8kg på 3 dager. I så fall er di en medisinsk sensasjon.

Vei deg igjen om 2-3 dager, så er du ca der du startet.

Der hadde du rett Espen :D etter 3 dager er vekten der den var før jeg dro på hyttetur. Nå har jeg 3 dager på meg å prøve å komme i minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ALDRI la maten stoppe deg fra å være sosial med venner. Ikkje bra i det hele tatt!

Jeg skal hjem i helga, og da er det mye godt å få. Til vanlig har jeg noen få utskeilerser på lørdag ettermiddag, men når jeg er hjemme er det flere fristelser. Meen, det er snakk om ca. to dager, så jeg tar det ikke så tungt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med, Tage.

Spis og vær glad - men bruk hodet.

24 timers faste for å takle sosiale events...!?

Høres ut som det er like før spiseforstyrrelsene lurer rundt neste sving.

:(

Det er tøft å gå ned i vekt og en må være hard med seg selv for å lykkes - men velg en sunn livsstil, være glad i deg selv og ta vare på dem som er glad i deg for den du er og ikke for den du prøver å bli.

Ble nesten litt "spooked" av å lese en del av innleggene her.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...