Gå til innhold

Hjelp! Lagt på meg!


Anbefalte innlegg

Gikk på vekten i dag morges bare for å sjekke hvor mye jeg veide, sist jeg veide meg viste vekta nærmere 66 kg! I dag viste den 69,9!!!

Jeg ser på kroppen min og syntes den har blitt bedre av styrketreningen, men så ser jeg på ansiktet mitt at jeg har blitt litt kraftigere der.. :(

Hadde egentlig en avtale med meg selv at jeg skulle gi faen rett og slett i å veie/måle meg (skal jo på sesjon neste onsdag, og da må man veie/måle seg, og da ville jeg ikke få slag i trynet da!), men i dag måtte jeg bare for jeg syntes jeg hadde vært så flink med mat osv. i ukedagene, og skeiet ut med måte i helgene (mest lørdag).... Men neida, der fikk jeg et syykt stort ekkelt slag i tryne med klump i halsen som tilbehør..

Jeg er veldig streng med meg selv, og når dette skjer vil jeg bare grave meg selv ned i et dyypt hull og aldri komme opp! og ja, man må jobbe for det man har lyst til få og oppnå, men når man føler en har vært så flink også får man dette slengt i trynet er ikke det gøyeste. :( fuckit!! Stakkars kjæresten min som får all klagingen, men det er vel en del av livet, klaging?

Jeg har trent etter 3 splitt program, men jeg kan vel ikke ha lagt på meg nesten 4 kg på 3 uker?! Det kan vel ikke være et tilfelle det? Som sagt, føler at kroppen min ikke er så stor... åååå!! faen.

Jeg spiser bare magre produkter!

Nå fremover så skal jeg minske posjonene mine, trene mye mer kondisjon/utholdenhet og prøve å tenke positivt. men det er ikke lett!!

Har du noen råd å komme med? Hva har hjulpet deg når du har fått slag i tryne? Har du opplevd det samme? I NEED HELP! SERIOUSLY :( all hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bry deg så mye om det som står på vekta. Bruk målebåndet mer enn vekta, men aller helst; se i speilet. Det er der du ser fremgangen din, for vekta vil variere (vannretensjon! og muskeløkning som det nevnes).

For min del hjalp det å kaste vekta og heller bruke målebånd i ny og ne. Tanken var å få et mer avslappet forhold til kroppen min, bli mer tolmodig og akseptere de endringene som skjer, for så å korrigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får virkelig håpe det. Hater når dette skjer.. Skikkelig turndown å se slike tall når man forventer det motsatte..

Kan det ha noe innvirkning med at jeg har spist endel hveteprodukter i helgen og avsluttet menstruasjonen på torsdag?

Skjønner at det er kjipt å se, men dropp å vei deg ofte så slipper du disse turndown'ene.

Jeg er sikker på at det er årsaken til vekoppgangen! Om noen dager er vekta helt sikkert der den var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det er kjipt å se, men dropp å vei deg ofte så slipper du disse turndown'ene.

Jeg er sikker på at det er årsaken til vekoppgangen! Om noen dager er vekta helt sikkert der den var :)

Jeg veier meg ikke ofte, men ville veie meg i dag pga. jeg skal til sesjon neste onsdag og da får jeg jo vite vekten min. Så ville heller bli skuffet i dag enn foran alle de folka!

Hva er du sikker på er årsaken til vektoppgangen? Håper det!! :) Hadde letter skuldrene mine 2 tonn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les denne:)

http://fitnessbloggen.no/derfor-gar-du-ikke-ned-i-vekt-pa-kaloriunderskudd/

Trlst deg med at det skjer oss alle.. :) Bruk målebånd i stedet og gå ut i fra hva du ser og føler..

Vekta på oss jenter kan svinge utrolig mye til tider, men trenger ikke bety du har lagt på deg 4kg i fett:)

Men skjønner frustrasjonen din, og kan ærlig si det har kommet tårer til tider på grunn av vekta. Så den er parkert langt bak i ett skap og brukes særdeles sjeldent nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les denne:)

http://fitnessbloggen.no/derfor-gar-du-ikke-ned-i-vekt-pa-kaloriunderskudd/

Trlst deg med at det skjer oss alle.. :) Bruk målebånd i stedet og gå ut i fra hva du ser og føler..

Vekta på oss jenter kan svinge utrolig mye til tider, men trenger ikke bety du har lagt på deg 4kg i fett:)

Men skjønner frustrasjonen din, og kan ærlig si det har kommet tårer til tider på grunn av vekta. Så den er parkert langt bak i ett skap og brukes særdeles sjeldent nå:)

Jeg leste den artikkelen akkurat! Og fikk svar av en dude der :)

Jeg skrev dette:

Utrolig bra skrevet, nok engang! icon_wink.gif

Jeg har ett spørsmål. Er så sinnsykt frustrert nå!

Jeg ser i speilet, og jeg syntes ikke jeg har lagt på meg, men i dag viste vekten 4 kg mer enn vanlig. Litt over 1 mnd siden sist jeg veide meg og da viste den nærmere 66 kg, og nå i dag 69,9 kg! Kan det ha noe å si at jeg har spist endel hveteprodukter (snakk om 8 hveteboller og 4 kanelboller ILØPET av helgen?) og avsluttet menstruasjonen på torsdag.

Håper på svar!

og han skrev dette tilbake:

Espen Espelund

Ja det kan det absolutt. Begge de tingene skyter vekta opp endel. Og videre burde du sjekke at badevekta står på et plant underlag (ikke baderomsfliser) icon_smile.gif

Da ble jeg litt mer beroligende, men fremdeles, tallet står å tirrer i hodet mitt.. Veier meg sjeldent jeg også, men følte jeg hadde fått en god forbedring så ville se, og den viste det stikk motsatte, og det er da man føler man ikke har gjort en god jobb og vil bare gi opp.. Håper da ikke det er 4 kg fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal spise ganske så mye for å legge på deg 4 kg fett på 3 uker, så det er nok en kombinasjon av vann, fett og muskler :)

Håper det. Når jeg har tenkt over det så er det nærmere 6 uker siden jeg veide meg sist, men uansett, jeg føler ikke har jeg har fått mer fett på kroppen.. Så jeg får holde tungen rett i munn og prøve å ikke tenke så sykt mye over det, selvom det er svært vanskelig å være positiv når man får en turndown. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sannsynligvis bare vann, og det vil forsvinne igjen... Du har spist 12 (!!) boller i løpet av helgen, med det inntaket hadde nok jeg også fått masse ekstra vann i kroppen (for ikke å snakke om oppblåst mage:confused:). I tillegg har menstruasjonen en del å bety for de fleste av oss. Men jeg vil tro at bollene er den store "synderen" her og ikke noe jeg ville ha gjort hver helg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sannsynligvis bare vann, og det vil forsvinne igjen... Du har spist 12 (!!) boller i løpet av helgen, med det inntaket hadde nok jeg også fått masse ekstra vann i kroppen (for ikke å snakke om oppblåst mage:confused:). I tillegg har menstruasjonen en del å bety for de fleste av oss. Men jeg vil tro at bollene er den store "synderen" her og ikke noe jeg ville ha gjort hver helg...:)

Ja, det ble i grunn endel boller til slutt, men dette skjer ikke hver helg så langt der ifra. :) får håpe det bare er vann og ikke fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekta mi hopper/synker 6-7 kilo fra dag til dag, med stort sett samme aktivitets mengde og mat. Den vekta er aldri til å stole på, i alle fall ikke for min del, kan egentlig ikke gi noen god grunn for at jeg fortsetter å bruke den med de tallene den hele tiden gir meg, jeg tror jeg finner det underholdende :p

Uansett, det jeg skulle frem til er at vekten er lite å bry seg om. Bry deg om de dagene du er på tur ned (om dette er målet) og vær glad for det, bruk de dagene den viser mer som en ekstra motivasjons-boost, uten å henge deg mer opp i dette. Er så mange faktorer som spiller inn på vekten, uten at det betyr at du har lagt på deg i fettprosent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare i ren mat og vann kan jeg øke opptil 4-5kg på en dag. Slapp av.

Et eller annet sted har jeg klart å få med meg at kvinnfolk kan variere så mye som 6 kg i vekt alt etter omstendighetene (les: hvor en er i syklusen) + at man faktisk spiser (som kan gi en effekt på vekta, selv om det ikke har lagt seg noe sted, man bare har det i oss enda:P).

Så 3kg som trådstarter har "lagt på seg" er ikke å stresse over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller annet sted har jeg klart å få med meg at kvinnfolk kan variere så mye som 6 kg i vekt alt etter omstendighetene (les: hvor en er i syklusen) + at man faktisk spiser (som kan gi en effekt på vekta, selv om det ikke har lagt seg noe sted, man bare har det i oss enda:p).

Så 3kg som trådstarter har "lagt på seg" er ikke å stresse over..

Det var jo nettopp det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannretensjon! No worry, girl ;)

Veide meg til morningen i dag også, da viste den 69,4! Kan vannet være i meg så forbanna lenge? :( får helt NOIA jeg! Merker at lårene har blitt kraftigere, men det tror jeg kommer av muskler og hoftene har lagt seg litt mer ut. Skjønner seriøst ingenting lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...