Gå til innhold

Hva er galt? Jeg gidder snart ikke mer.


Anbefalte innlegg

Bytt treningssenter hvis du kan? Det er viktig å trives der du trener synes jeg :) Hvis du føler at trening er utrolig kjedelig så kutt den ned til et minium finnes opplegg feks her http://fitnessbloggen.no/jenter-sa-lite-kan-dere-trene-men-likevel-fa-optimale-resultater/.

Ja, det har jeg også vurdert. Det gymmet jeg trener på nå er billig, uten at det er noe galt i det, men det er myyye jeg savner der. Timer i sal f.eks, flere apparater osv. Så ja, men inntil videre blir det litt hjemmetrening for å få opp formen igjen, for den dalte fort gitt. Takk for link! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser du allerede har fått en del gode tips med tanke på kostholdet, men hadde jeg vært i dine sko ville jeg rett og slett begynt å trene, selv om jeg forstår at du har dårlig tid. Kanskje ikke først og fremst fordi du vil ned i vekt, men særlig med tanke på at du allerede har en skiveutglidning. Slike skader blir bare bedre om du får styrket muskulaturen som kan støtte rundt det skadde området, og å generelt få hele kroppen i bedre form og å gi den økt styrke, vil minske smerter og problemer som følge av skaden. Dette har veldig mye å si for å ha en velfungerende hverdag med minst mulig smerter! Om du ikke vil legge ned tid på et treningssenter, så bør du i allefall lese deg opp på en del kroppsvekttrening og øvelser du kan gjøre hjemme, samt være mest mulig i bevegelse generelt:)

Takk for tips. Men kan ikke enkelte ting skade mer for skiveutglidningen? Merker jeg holder tilbake pga det, og fordi enkelte ting er litt smertefullt. Er heldigvis litt bedre for tiden da, og har ikke vondt i isjiasnerven lenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten du spiser ser helt ok. Er det vanlig kesam du bruker eller mager kesam? Mager kesam vil bidra med ekstra proteiner, noe som ofte vil ha god effekt, både ved vektnedgang og endret kroppssammensetning. Dog tror jeg faktisk at du vil ha god effekt av å gå litt. Jeg har svært liten peiling på trening, men for meg gjorde gåturene noe med kroppen. Den ble bedre både fysisk og utseendemessig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogen er jo herlig, så takk for tips AnetteK. :)

Det var heldigvis verre før, og jeg har ikke like mye smerter lenger som sagt, men er i hvertfall ikke interessert i at det skal skje igjen, så jeg gjør alt som man kan. :)

Jeg tok knebøy og markløft i starten med prolaps. Det gjorde ikke saken bedre. Lurt gjort av meg.

Men en annen ting om kostholdet. Når jeg lå på et høyere kcal og karbohydrat inntak, så hadde jeg samme vekt som nå. Men nå er det noen artikler over her som jeg skal lese, så får jeg banket litt vett i denne knollen til slutt... :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogen er jo herlig, så takk for tips AnetteK. :)

Det var heldigvis verre før, og jeg har ikke like mye smerter lenger som sagt, men er i hvertfall ikke interessert i at det skal skje igjen, så jeg gjør alt som man kan. :)

Jeg tok knebøy og markløft i starten med prolaps. Det gjorde ikke saken bedre. Lurt gjort av meg.

Men en annen ting om kostholdet. Når jeg lå på et høyere kcal og karbohydrat inntak, så hadde jeg samme vekt som nå. Men nå er det noen artikler over her som jeg skal lese, så får jeg banket litt vett i denne knollen til slutt... :meh:

Kan jo kanskje virke litt forebyggende også å gå i ulent terreng:) bruker jo ryggen på en litt annen måte enn om du går på asfalt f.eks. Markløft og knebøy med prolaps høres ikke så veldig lurt ut nei :S Husker mamma måtte ha hjelp til å få på seg sokker i begynnelsen, så skikkelig vondt ut:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo kanskje virke litt forebyggende også å gå i ulent terreng:) bruker jo ryggen på en litt annen måte enn om du går på asfalt f.eks. Markløft og knebøy med prolaps høres ikke så veldig lurt ut nei :S Husker mamma måtte ha hjelp til å få på seg sokker i begynnelsen, så skikkelig vondt ut:/

I så fall, om du "må" gå på asfalt, så velg deg noen gode sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo kanskje virke litt forebyggende også å gå i ulent terreng:) bruker jo ryggen på en litt annen måte enn om du går på asfalt f.eks. Markløft og knebøy med prolaps høres ikke så veldig lurt ut nei :S Husker mamma måtte ha hjelp til å få på seg sokker i begynnelsen, så skikkelig vondt ut:/

Au da. Ja, det er noe dritt altså. Men jeg tror også på at det kan være forebyggende siden man får gått på en litt annen måte. :)

Jeg fikk tips om å bruke disse treningsballene. Sette seg oppå de og vugge frem og tilbake, og fra side til side og rundt i ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spise frokost. Få i det mer enn det du gjør nå i allefall. Forbrenning.com

Frokost er ikke nødvendig så viktig. Mange tror frokost er noe man MÅ ha for å få i gang forbrenningen, men det er altså kun en litt gammeldags myte. Noen trives ikke med frokost, men få måltider pr dag(da større, du skal ha i deg samme mengde mat på 3 måltider f.eks i et kortere spisevindu på rundt 8 timer fra man starter med måltid 1 til man er ferdig med måltid 3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ophelia, har nok det, men da på et senter. utenom dette blir det alene, men det går bra til tross for at det er bra med en som pusher en litt. :)

I dag målte jeg meg, og fra jeg skrev dette innlegget har jeg minsket med følgende centimeter:

Bryst fra 100 cm til 96 cm.

Midje: Fra 74 cm til 73 cm.

Hofter: Fra 96 til 94.

Så jeg ser nå noe fremgang mtp målingen, men mistenker at det er vannet som gikk ut, Swoooosj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hele høres liksom så gledesløst ut! Som om du er drittlei alt og alle og bare står opp og spiser kesamen din på autopilot! Særlig maten - grøss. Jeg liker kesam/CC og ser at du ikke spiser dårlig, men herregud'a, koser du deg med maten!? Kan du bytte ut noe av melkemassen med skalldyr, kylling, en saftig biff, noen deilige marinerte laksestykker eller et-eller-annet? Nøtter? Bær? (Frosne fra Rema koster 22-25 kr for en 400 g pose)? En feit deilig biff med stekt sjampinjong til? Du kan sikkert unne deg en brødbit i ny og ne også, dyng den ned med dijonsennep og roastbiff + salat og rød løk.

Det virkelig lett å skli inn i en "food-rot" eller "gym-rot" (som i noe som råtner...), og det virker som du er litt der.

Enig med de over som foreslår andre treningsmetoder. Bytt gym hvis det du er på er dårlig. Skaff treningspartner. Prøv noe nytt (zumba?), og kjøp deg noe nytt treningstøy hvis du har råd.

Løper du intervaller? Hvis ikke - prøv, men rolig i begynnelsen. Jeg mener at en klassisk 4x4 intervall 2 ganger i uka er det som best sjokker opp kroppen min (og huet) hvis jeg sklir inn i en depresjonliknenede sutretilstand hvor "ingenting hjelper".

Du er ikke et håpløst eller spesielt tilfelle, nedtur skjer med de fleste av oss (med noen irriterende spreke/muntre unntak), det er bare å karre seg ut av det litt om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man få resultater man kan bli fornøyd med må man også jobbe bein hard for det. Kommer ikke av seg selv:)

MEN, hvis man kommer i en negativ sirkel og bare mistrives med det man gjør så gjør man noe feil og må først finne ut av det. Å trene beinhardt er en ting, jeg synes det er gøy, men det er jo fordi jeg trives der hvor jeg trener og med hva jeg trener. Jeg trives med å lage mat, jeg koser meg med å lage god mat og sunn mat (selvfølgelig). Vet at mange bare spiser for å spise, men det virker utrolig kjedelig å se på mat som kun en nødvendighet og ikke noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, hvis man kommer i en negativ sirkel og bare mistrives med det man gjør så gjør man noe feil og må først finne ut av det. Å trene beinhardt er en ting, jeg synes det er gøy, men det er jo fordi jeg trives der hvor jeg trener og med hva jeg trener. Jeg trives med å lage mat, jeg koser meg med å lage god mat og sunn mat (selvfølgelig). Vet at mange bare spiser for å spise, men det virker utrolig kjedelig å se på mat som kun en nødvendighet og ikke noe godt.

sant sant. veldig fort å trene seg fast. Jg har feks trent godt over ett år uten NOEN form for resultater, men plustelig løsner det. Det må folk "lære" seg:) Jeg spiser litt bare for å spise, og ja det er ufattlig lite givende, tørt og kjedelig hehe

Det er ikke få ganger hvor jg bare har hatt lyst til å slutte å trene fordi jeg har ikke fått de resultatene jeg har forventetet Men å slutte vil hvertfall ikke få de. Det er bare å fortsette om man virkelig vil få resultater uansett hvor hardt og kjedelig det kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant sant. veldig fort å trene seg fast. Jg har feks trent godt over ett år uten NOEN form for resultater, men plustelig løsner det. Det må folk "lære" seg:) Jeg spiser litt bare for å spise, og ja det er ufattlig lite givende, tørt og kjedelig hehe

Jeg har selvfølgelig de dagene jeg også, hvor jeg bare spiser fordi jeg vet jeg trenger maten, men det er kjedelig. Ingenting smaker godt de dagene:p Men hvis man finner gleden med å lage mat så vil iallefall det bli litt mer spennende enn å bare gafle inn på et beger med cc o.l :)

Og ja, man møter hindring. Man vil "stoppe" opp på alle områder, både vektnedgang, vektoppgang, man stagnerer på trening o.l selv om man er råflink på alt! Da gjelder det å holde ut:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selvfølgelig de dagene jeg også, hvor jeg bare spiser fordi jeg vet jeg trenger maten, men det er kjedelig. Ingenting smaker godt de dagene:p Men hvis man finner gleden med å lage mat så vil iallefall det bli litt mer spennende enn å bare gafle inn på et beger med cc o.l :)

Og ja, man møter hindring. Man vil "stoppe" opp på alle områder, både vektnedgang, vektoppgang, man stagnerer på trening o.l selv om man er råflink på alt! Da gjelder det å holde ut:thumbsup:

absolutt. Det er disse dagene som avgjør hvor mye man vil:) De gangene man har fremgang er alt bare fint:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...