Gå til innhold

Hva er galt? Jeg gidder snart ikke mer.


Anbefalte innlegg

Det hele høres liksom så gledesløst ut! Som om du er drittlei alt og alle og bare står opp og spiser kesamen din på autopilot! Særlig maten - grøss. Jeg liker kesam/CC og ser at du ikke spiser dårlig, men herregud'a, koser du deg med maten!? Kan du bytte ut noe av melkemassen med skalldyr, kylling, en saftig biff, noen deilige marinerte laksestykker eller et-eller-annet? Nøtter? Bær? (Frosne fra Rema koster 22-25 kr for en 400 g pose)? En feit deilig biff med stekt sjampinjong til? Du kan sikkert unne deg en brødbit i ny og ne også, dyng den ned med dijonsennep og roastbiff + salat og rød løk.

Det virkelig lett å skli inn i en "food-rot" eller "gym-rot" (som i noe som råtner...), og det virker som du er litt der.

Enig med de over som foreslår andre treningsmetoder. Bytt gym hvis det du er på er dårlig. Skaff treningspartner. Prøv noe nytt (zumba?), og kjøp deg noe nytt treningstøy hvis du har råd.

Løper du intervaller? Hvis ikke - prøv, men rolig i begynnelsen. Jeg mener at en klassisk 4x4 intervall 2 ganger i uka er det som best sjokker opp kroppen min (og huet) hvis jeg sklir inn i en depresjonliknenede sutretilstand hvor "ingenting hjelper".

Du er ikke et håpløst eller spesielt tilfelle, nedtur skjer med de fleste av oss (med noen irriterende spreke/muntre unntak), det er bare å karre seg ut av det litt om gangen.

Fantastisk skrevet, du traff nok flere enn bare TS (meg inkludert) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk emilwoop. Bare fint å få hjelp. :)
bra:) det er ikke så vanskelig, mn poenget er å finne en balanse som funker. Man setter opp en lett matplan på en ok kcal mengde og så gjør man det 1--2 uker og ser hvordan kroppen reagerer. Som regel må dietten justeres litt men da vet man om den må opp eller ned:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
bra:) det er ikke så vanskelig, mn poenget er å finne en balanse som funker. Man setter opp en lett matplan på en ok kcal mengde og så gjør man det 1--2 uker og ser hvordan kroppen reagerer. Som regel må dietten justeres litt men da vet man om den må opp eller ned:)

Det her er stund siden nå, men måtte justere det (kcal, osv) opp, og med mer aktivitet. Er ganske fornøyd nå. Litt mer fit kan man jo bli, men jeg er ikke like umotivert nå lenger, og ser resultater jevnlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er stund siden nå, men måtte justere det (kcal, osv) opp, og med mer aktivitet. Er ganske fornøyd nå. Litt mer fit kan man jo bli, men jeg er ikke like umotivert nå lenger, og ser resultater jevnlig. :)

Bra:) ting går sjeldent fremover hele tiden. I perioder må man bare innse det og komme seg forbi det:) Sånn er det for alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 1300-1400 kcal så kan du ikke ha det helt store aktivitetsnivået uten at kroppen reagerer. Spis når du er sulten, men spis sunt. Sove nok er også viktig... VELDIG viktig. Skiftarbeide er noe dritt- jeg har på den andre siden problemer med at jeg kan gå ned 3-4 kilo etter en natteuke. Ville ikke trent for mye om jeg lå på et såpass stort underskudd heller, om jeg var deg. Vekt er ikke så viktig i min mening, speilet bør regjere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...