Gå til innhold

Mage....


pro9

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester

For å få en sterk magemuskelatur eller for å få synlige abs? Førstnevnte kan være så mangt, og sistnevnte er kjøleskapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slynge-trening og dype knebøy i smithmaskinen - hvor du står i litt bred stilling, med bena godt framfor deg. Du skal fokusere på å holde en rett linje dvs. Husk å trekk inn magen og stram godt! Hvis du kjører tungt da, ja da skal du kjenne det meget godt i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slynge-trening og dype knebøy i smithmaskinen - hvor du står i litt bred stilling, med bena godt framfor deg. Du skal fokusere på å holde en rett linje dvs. Husk å trekk inn magen og stram godt! Hvis du kjører tungt da, ja da skal du kjenne det meget godt i magen!

Smithmaskinen tar jo vekk balanseelementet, altså det elementet som setter krav til magemusklene. Jeg ville virkelig ikke brukt knebøy i smith for å trene opp kjernemuskulaturen.

Planke, rollouts, pallof press, pikes, markløft, knebøy osv er fine øvelser for denne muskulaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Smithmaskinen tar jo vekk balanseelementet, altså det elementet som setter krav til magemusklene. Jeg ville virkelig ikke brukt knebøy i smith for å trene opp kjernemuskulaturen.

Planke, rollouts, pallof press, pikes, markløft, knebøy osv er fine øvelser for denne muskulaturen.

Enig, en av hovedkritikkene mot knebøy i smith er nettopp at elementer som kjernemuskelatur blir borte pga den låste bevegelsesbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smithmaskinen tar jo vekk balanseelementet, altså det elementet som setter krav til magemusklene. Jeg ville virkelig ikke brukt knebøy i smith for å trene opp kjernemuskulaturen.

Planke, rollouts, pallof press, pikes, markløft, knebøy osv er fine øvelser for denne muskulaturen.

Nei, det finnes selvfølgelig andre mer effektive øvelser, men hvis man kjører tungt nok, blir man automatisk nødt til å fokuserer ekstra på å bruke magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde vi skulle drive med putekrig i undertøyet, beklager, jeg har trent på HELT feil måte :p

Putekrig er å regne som langkjøring i kardiosammenheng og er nødvendig for generell helse. sjokolade- og gelebryting trener kjernemuskulaturen bedre og bør være kjernen i treningsopplegget! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes selvfølgelig andre mer effektive øvelser, men hvis man kjører tungt nok, blir man automatisk nødt til å fokuserer ekstra på å bruke magen..

Pointet er at forskjellen på knebøy i smith og knebøy i vanlig er at du nettopp bruker magen i mye mindre grad ved smithmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg skjønte pointet ditt. Men jeg nevnte heller ikke noe om å trene opp kjernemuskulaturen ved bruk av smithmaskin, bare at det er en helt grei måte å få trent magen på når du først bruker smithmaskinen. Så knebøy er å foretrekke fremfor smithmaskinen ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Blir litt forvirret av alt jeg leser av informasjon, og siden dette er en mage-tråd så passer det fint å spørre her :p.

Har lest flere plasser at man får bredere midje etc av å trene mye planke, situps med ball, markløft, utfall etc. Får liksom ikke helt til å vite hva som faktisk stemmer å ikke ? :confused: Synes det høres veldig merkelig, samtidig så gir det jo mening at man kan bli bredere, for bygger man muskler så blir jo alt annet større og.

håper noen kan oppklare dette for meg ! på forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Blir litt forvirret av alt jeg leser av informasjon, og siden dette er en mage-tråd så passer det fint å spørre her :p.

Har lest flere plasser at man får bredere midje etc av å trene mye planke, situps med ball, markløft, utfall etc. Får liksom ikke helt til å vite hva som faktisk stemmer å ikke ? :confused: Synes det høres veldig merkelig, samtidig så gir det jo mening at man kan bli bredere, for bygger man muskler så blir jo alt annet større og.

håper noen kan oppklare dette for meg ! på forhånd takk :D

Du får bredere midje av å trene slik at du får mer muskler. Du får ikke sååå veldig mye bredere midje av planke. Knebøy og markløft for midjen til å se smalere ut siden du får bredere rygg samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bredere midje av å trene slik at du får mer muskler. Du får ikke sååå veldig mye bredere midje av planke. Knebøy og markløft for midjen til å se smalere ut siden du får bredere rygg samtidig.

hmm, okei. :) Har bare alltid målt meg med målebånd, og fokusert mere på det enn badevekta. Så målte jeg meg i dag, (er en stund siden sist jeg målte meg). og da var jeg nesten 1,5 cm bredere rundt midjen, men har gått ned et halvt kilo siden sist gang jeg målte meg. kjente jeg ble litt irritert, når målet er å bli smalere. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, okei. :) Har bare alltid målt meg med målebånd, og fokusert mere på det enn badevekta. Så målte jeg meg i dag, (er en stund siden sist jeg målte meg). og da var jeg nesten 1,5 cm bredere rundt midjen, men har gått ned et halvt kilo siden sist gang jeg målte meg. kjente jeg ble litt irritert, når målet er å bli smalere. :p

Tren chins og markløft, så *ser* du smalere ut. Det er vel det som teller, er det ikke? Du vil ikke klare å bli sterkere uten å bli litt større, og kjernen er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren chins og markløft, så *ser* du smalere ut. Det er vel det som teller, er det ikke? Du vil ikke klare å bli sterkere uten å bli litt større, og kjernen er viktig.

Jo, er det som teller! Er vell egentlig en fit kropp jeg ønsker, med mer muskler etc. Da må man vell bare forvente å øke i cm. :) Takk for svar. Kjente jeg ble litt mer positiv og mer motivert nå !;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...