Gå til innhold

Anbefalte innlegg

[ATTACH]10434[/ATTACH]

20 g havregryn (2 ss) (60 kcal, 80% karb)

30 g proteinpulver (120 kcal, 24 gprot)

1 ts fuberhusk (lite)

2 ss sukrin

3 suketter

4 ss varmt vann

1 egg (90 kcal, 5-10 g prot, 5 g fett)

1 hvitte (20 kcal, 5 g prot)

1 ss kesam ( 15-20 g, 15 kcal - 3-4 g prot)

kanel, vaniljedråper, kardemomme...

Løs suketten i varmt vann, tilsett alt det andre. La svelle i min ti minutter -stek! :D

Tips:

La svelle en stund. Jo lenger jo bedre

Ikke stek for lenge!!! De er ferdige med en gang de slipper jernet

IKKE ha i natron eller annet hevemiddel

aaah! jeg trengte IKKE å se det der nå :p mmm...

Fortsetter under...

• 9 måneder senere...
Hallo?! Vafler lages slik!

• 4 dl hvetemel
  • 4 dl melk
  • 5 stk egg
  • 100 g smeltet smør
  • 5 ss sukker
  • 1 ts malt kardemomme

Vafler – matprat.no

:hungry:

Kan ikke legge ut oppskrifter til bakverk her på FB uten å minst ha med 2 scoops proteinpulver!

Annonse

Noen må trøste meg og fortelle meg at det ikke er min feil at jeg nå har brukt ca 150kr og grapset til hele vaffeljernet på en drittoppskrift. Jeg gjorde nøyaktig som oppskriften sa, men endte opp med smuldrete og sticky deig som var umulig å pille ut av jernet. Siden oppskriften krever 400g mandler, har jeg ekstremt mye "røre" til overs. Ca 1,5L. Det er 4 egg og over 1L melk i "røra". (og smør, olje og kesam når jeg tenker meg om...)

1. Så først må noen si at det ikke er min skyld at kjøkkenet er rotete.
  2. Så må jeg har trøst for en tom tallerken uten vafler.
  3. Så må noen komme med forslag til hva jeg kan gjøre med denne hekkans røra! (har prøvd å steke lapper, men de steiker aldri... Blir bare vassent, smuldrete slaps...

:cry:

Oisann. I ditt tilfelle anbefaler jeg nok helst et bestemorbesøk for å få vafler;p

(Også går det fint an å vaske vaffeljernet med masse vann o zalo såfremt du gir det masse tid til å tørke før du evt forsøker igjen..)

Neida, det er ikke din skyld. Dumme vaffeljernet.... :D

Annonse

Nr1: det er ikke din skyld. alltid fotballfrues.

Nr2: jeg er "rar" nok til å lage vaffler med moste, røde linser og/eller raspet gulrot i røra. Har også brukt kikertmel, og masse krydderier. Kan spises med peanøttsmør (oh yeah), så vel som brunost, cottage cheese, syltetøy, gulost eller hva nå enn man liker. Husker ikke oppskriften, men kan sikker finne den om noen skulle være interessert ;)

Vaffler :love::hungry::nailbiting::D:woot:(y)

*Bidrar til å necroposte i såpass alvorlig grad at det burde være straffbart*

Det er den som skriver oppskriften som er ansvarlig for å gi ut gode nok instruksjoner så andre kan få til minst like bra resultat,så er bare å rage ivei hvis ting ikke blir som de skal, og legge skylden der den hører hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...