Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/is-og-ostekaker/29389.cms?ostekake-med-cottage-cheese

Hørtes fantatisk ut :) Du har vel ikke kcal til dette også?:D

Og hva betyr egentlig "spor", som nummer 2 i tråden sa? Er det liksom det samme som "bump"?

Hørtes fantatisk ut :) Du har vel ikke kcal til dette også?:D

Og hva betyr egentlig "spor", som nummer 2 i tråden sa? Er det liksom det samme som "bump"?

Spor er at den skal komme opp i listen over "Fulgte tråder", slik at man lett finner tilbake til den :)

Annonse

Spor er at den skal komme opp i listen over "Fulgte tråder", slik at man lett finner tilbake til den :)

Så hvis jeg skriver "Spor" i begynnelsen av en setningen så vil tråden komme opp på mine fulgte tråder? :S :p Håper ikke det hørtes like dumt ut som jeg følte det gjorde. Eller bare sier man "spor" for at folk skal vite at man følger med?

Så hvis jeg skriver "Spor" i begynnelsen av en setningen så vil tråden komme opp på mine fulgte tråder? :S :p Håper ikke det hørtes like dumt ut som jeg følte det gjorde. Eller bare sier man "spor" for at folk skal vite at man følger med?

Trenger ikke skrive "spor", holder at du har ett eller annet innlegg i tråden ;)

http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/is-og-ostekaker/29389.cms?ostekake-med-cottage-cheese

Akkurat denne oppskriften bruker jeg og!.. men har funnet ut at den er enda bedre med vanilje-yoghurt eller skogsbæryoghurt blandet med blåbær.. personlig da selvfølgelig :-)

• 2 måneder senere...
Akkurat denne oppskriften bruker jeg og!.. men har funnet ut at den er enda bedre med vanilje-yoghurt eller skogsbæryoghurt blandet med blåbær.. personlig da selvfølgelig :)

går det an å bruke mager vaniljekesam i stedet for vanilje-yoghurt?

Annonse

Denne her ser farlig god ut.

Her kommet oppskrift på en ostekake som er supergod!

og ikke minst..... super sunn ;)

2 bokser cottage cheese

2 egg

50 g vanilje protein

6 eggehviter

5-6 ss Sukrin+ eller vanlig sukrin

1 ts bourbon vanlije pulver (kan sløyfes)

1. Mos cottage cheesen sammen med vanilje protein og 2 egg til en fin ostemasse (jeg brukte blender)

2. Stiv pisk 6 eggehviter med sukrin, å dette må være stiiiiivt! Jeg gjorde det i en kjøkken maskin.

3. Vend eggehvitene inn i ostemassen, her trenger du en stor bolle.

4. Hell i en 24cm smurt form, og stek på 160 grader til kaken har stivnet og gjennomstek.

Avkjøles og nyyyytes gjerne med sukkerfritt syltetøy ;)

PS: Smaker best dagen etter når den er godt avkjølt i kjøleskap!

God fornøyelse!

Næringsinnhold:

1000 kcal

149 g protein

12 g karbohydrater

38 g fett

Deler du kaka i 8 blir det pr stykke:

125 kcal

19 g proteiner

2 g karbohydrater

5 g fett

[ATTACH]20409[/ATTACH][ATTACH]20410[/ATTACH]

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/cheesecake.6859/#post-246447

• 1 år senere...

Gerds ostekake - Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Ikke min, men eneste ostekaka jeg har spist som jeg faktisk syntes var god, og alle andre likte den veldig godt også. Smakskombinasjonene er uendelige, da oppskriften bruker f.eks. Fun Light saft som smakssettning.

Prøvde meg på en av Thomas HardyBoy Rossland sine oppskrifter på den for en stund siden! Ble syyykt godt iallefall.

post-24037-14440945205842_thumb.jpg

Bunn:

80 g havregryn

30 g sukrin

30 g sukrin gold

15 g mandelmel

Bland grynene, sukrin og mandelmel og bre utover i en kakeform. Strø over sukrin gold. (Sukrinet vil smelte og gjøre at det blir en fast bunn) stek i ovnen på 175 grader i 15 minutter.

ostefyll:

5 plater gelatin

1 dl skummet melk

400 g cottage cheese (Jeg brukte en fra sverige, men passer jo perfekt nå som vi har fått store begere her:-D)

Masse dråper stevia vanilje. Tror jeg pøste skikkelig på, sikkert 3 -4 rør eller noe.

Ha melka, cottage cheese og søtningen i en mikser og blend til klumpene er borte.

Kok opp vann med gelatinplater og tilsett i blandingen, og miks litt til så det fordeler seg godt.

Når bunnen har kjølt seg ned kan du helle blandingen over og sette kaken i fryseren. Smaker godt med fun light -gele til siden!

Ps. Jo lengre den står i fryseren, jo hardere vil toppblandingen bli. Lar du den stå for lenge må du antageligvis la den tine litt når du tar den ut!

Prøvde meg på en av Thomas HardyBoy Rossland sine oppskrifter på den for en stund siden! Ble syyykt godt iallefall.

[ATTACH=full]109259[/ATTACH]

Bunn:

80 g havregryn

30 g sukrin

30 g sukrin gold

15 g mandelmel

Bland grynene, sukrin og mandelmel og bre utover i en kakeform. Strø over sukrin gold. (Sukrinet vil smelte og gjøre at det blir en fast bunn) stek i ovnen på 175 grader i 15 minutter.

ostefyll:

5 plater gelatin

1 dl skummet melk

400 g cottage cheese (Jeg brukte en fra sverige, men passer jo perfekt nå som vi har fått store begere her:-D)

Masse dråper stevia vanilje. Tror jeg pøste skikkelig på, sikkert 3 -4 rør eller noe.

Ha melka, cottage cheese og søtningen i en mikser og blend til klumpene er borte.

Kok opp vann med gelatinplater og tilsett i blandingen, og miks litt til så det fordeler seg godt.

Når bunnen har kjølt seg ned kan du helle blandingen over og sette kaken i fryseren. Smaker godt med fun light -gele til siden!

Ps. Jo lengre den står i fryseren, jo hardere vil toppblandingen bli. Lar du den stå for lenge må du antageligvis la den tine litt når du tar den ut!

skal prøves i helgen :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...