Gå til innhold

Arnfinn 75år trener styrkeløft, noe å vise til den eldre garde!


Gjest Am

Anbefalte innlegg

Et 14min innslag om Arnfinn Skadsem på 75år som trener styrke og konkurrerer i styrkeløft:

http://www.tvvest.no/Video/Sport/Hele-sportsmagasinet/2012-sport-magasin/Sporten-75-ar-og-sterk-som-en-okse/

Går kort igjennom øvelsene det konkurreres i: knebøy, benkpress og markløft.

(Er noen minutter med et volleyball innslag i midten, men reportasjen fortsetter etterpå)

Noe å vise dine foreldre/besteforeldre! Regner med at det er nok av personer her som vet det positive som henger med styrketrening så bare å få de til å forstå hvor mye man får igjen med styrketrening fremfor å kun gå på ski og turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne likte jeg! Kanskje fitnessbloggen kunne laget noen repportasjer fra KK67 eller en av vektløfterklubbene i området :)

Styrkeløftklubbene*

Når skal folk lære seg forskjell på vektløfting (rykk,støt) og styrkeløft (knebøy,benkpress,markløft) :p

Men ja, hadde vært interessant det, absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk inspirerende innslag, måtte deles på face :)

Det tøffeste var at han begynte som 65åring og løfter mer en de fleste "vanlige trimmere" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeløftklubbene*

Når skal folk lære seg forskjell på vektløfting (rykk,støt) og styrkeløft (knebøy,benkpress,markløft) :p

Men ja, hadde vært interessant det, absolutt!

Jeg skrev ELLER en av vektløfterklubbene =) Synes vektløfting og styrkeløft kunne fått litt mer dekning generelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev ELLER en av vektløfterklubbene =) Synes vektløfting og styrkeløft kunne fått litt mer dekning generelt :)

Åja, leste litt kjapt her ;) Men må si meg enig i det du sier! Særlig ettersom det er økt fokus på styrke i forhold til skadeforebygging og sykdom generelt i landet, da burde det komme frem gode representanter som styrkeløft og vektløfting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble mailet til mamma i håp om å få henne litt bort fra trim-apparatene og over til vektene. :) Og da forhåpentligvis litt tyngre saker enn de rosa manualene.

Edit: Litt mye å håpe på, kanskje, men håper jeg kan inspirere, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det var faktisk disse eldre menneskene som drev med løfting som inspirerte meg til å plukke opp ei stang utenfor aerobic salen. Jeg så sterke rake eldre mennesker og tenkte at "Sånn vil jeg også bli!"

De skal alle sammen ha takk, heder og ære for å stå på og vise oss veien til et godt liv og en sunn alderdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...