Gå til innhold

Hvordan foreslår du jeg skal spise fremover?


tf

Anbefalte innlegg

Alltid interessant med noen andres synspunkt.

Jeg er 178 høy. 80 kg. Trener styrke 3-4 ganger per uke. Sandvolley 1-2. Form for cardio mulig 1 gang per uke (kettlebels eller lignende)

Jeg står opp rundt 06.00/ 07.00 hver dag. legger med rundt 23.00/00.00

Jeg liker alt. Men liker og spise så "vanlig" som mulig

Mål : Økt styrke og muskelmasse uten og måtte bulke for mye.

Hva ville du foreslått? måltidsrytme? kost tilskudd? ca mengde? Eks på en dag?

this is me

post-47-14440823124679_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser ikke så avansert og baserer alt på kcal ut og kcal inn. Jeg har aldri gått på diett, men "prikker formen" med ett par kg ned rundt juni, så er ganske lik hele året, før sommerformen kutter jeg bare litt karb fra korn og spiser mer frukt. Teller aldri kcal. Men passer på og få i meg nok protein (tar ikke protein tilskudd, kun etter trening shake) riktig fett og resterende kommer fra karbohydrat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva har fungert og ikke fungert for deg før? Regner med du har vært seriøst i rimelig mange år.

Prøv å forandre alt en periode. Kjør IF og spis alt på 2-3 måltider. Prøv noe brologic og massivt øk proteinntaket (uten mer shakes) til 3-4. Følg med på fettprosent/vekt så du kan avbryte i tide. 1-2 kg er jo ikke noe problem å skrelle av seg igjen.

Selv syntes jeg det rista bra i kroppen av å gå fra 600kcal på PSMF i en mnd og over til 3800-4500kcal med periodisk faste. Vekten står sålangt stille, men styrken raser oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har fungert best er muligens når jeg spiste litt mer slavisk. Feks etter halth og fitness conseptet til børge.

JEg er veldig hypp på og forandre litt, uten og måtte velte om hele livet. Har vurdert IF, men var ikke sikker på om dette er tingen da det blir ekstreme måltider. Men spise færre ganger frister også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

H&F kan vel ikke kalles så veldig slavisk. Vanvittig bra kosthold dog.

Du kan jo evt forandre alt i en mnd, og så vurdere om du vil forandre livet etterpå.

Hater store måltider med ensformige ting selv. På IF så spiser jeg gjerne et halvstort måltid med litt høyere kaloritetthet, noen frukt, shake med melk og proteinpulver, litt nøtter osv. Så lenge det er variasjon i selve måltidet så går det lett ned, og jeg har mer tid igjen på dagen til å jobbe.

Ellers kan du jo smelle inn noen flytende kalorier om du bare vil opp litt, feks hmelk etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke så avansert og baserer alt på kcal ut og kcal inn. Jeg har aldri gått på diett, men "prikker formen" med ett par kg ned rundt juni, så er ganske lik hele året, før sommerformen kutter jeg bare litt karb fra korn og spiser mer frukt. Teller aldri kcal. Men passer på og få i meg nok protein (tar ikke protein tilskudd, kun etter trening shake) riktig fett og resterende kommer fra karbohydrat.

Wæææ.. Kunnskap. Mistenker deg for å bli en lite mini-idol for meg i nær fremtid (om den Justin Bieber hype tilstande fra det kvinnelige kjønn opphører såklart ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor du vil ha andre til å lage matplan for deg, men jeg biter på.

Spis dette:

M1:

Omelett av:

4 store egg

2 små bokser champinjon

1 rød paprika

1/2 løk

- Drikk melk ved siden av.

M2:

1 boks cottage cheese

2 dl blåbær (/div. bær/frukt)

+ kanel

1 neve valnøtter(/div nøtter).

- Drikk juice ved siden av.

M3:

300 g kylling filet

200 g ris.

- og det som trengs ved siden av for å gjøre dettte til en variert og spennende smaksopplevelse.

- Drikk melk/juice ved siden av.

M4:

Havregrøt av:

150 g havregryn kok i melk eller vann.

40 g proteinpulver ( velg blandingsprot.)

2 dl bringebær (/div. bær/frukt)

- drikk vann/juice.

Ta tran/selolje eller liknende til kvelds.

Avhengig av m3 tilbehør og variasjoner i drikke/bær/frukt/nøtter ca 3700 kcal

Karb: ca 400

Prot: ca 240

Fett: ca 90

Du vet vel ca hva kcal inntaket ditt er nå, øk gradvis om dette er over normen.

Spis når du er sulten.Fett til frokost og karb til kvelds! Forsøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette jeg trenger, noen friske innspill på min kjedelige mat rytme. Pågrun min lave apetitt kan jeg til tider spise alt for lite mat, når målet mitt nå er og pakke på meg litt. Jeg må derfor lage meg et opplegg. For meg og lytte alt for mye til kroppen fungerer ikke helt, da jeg kan gå veldig lenge uten og spise uten at det har noe særlig effekt på meg. De gangene jeg spiser før jeg er sulten, er også de gangene jeg øker mest på styrkerommet og derfor øker nok mest i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg utfordrer deg til Thomas er å bryte vanen din med karbo/proteinshake etter trening, som ikke har noen større virkning på preotinsyntese enn protein alene, og prøve neten 3 dl h-melk eller en proteinshake med to-tre spiseskjeer fløte. Melkefett øker sansynligvis proteinsyntesen mer enn proteiner alene, eller proteiner og karbohydrater.

Iløpet av dietten nå har jeg ikke rørt et gram karbohydrater før jeg har spist normal mat etter trening. 10-30 g før/under, så en shake med 20-30 g proteiner og 5-10 g fett. ved å ikke fylle på med høyglykemiske karbohydrater rett etterpå gjør du musklene mer insulinfølsomme lengre.

Er du enig med han her?

http://www.youtube.com/watch?v=3dBKNEt5gwU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen reagerer på endringer... Hvorfor ikke prøve en heftig endring? Hva har du spist før? Noen som helst slags anelse på kcal? Skriv en eksempeldag så får vi fort et anslag. Ikke dumt det han Mr. Webutvikler skrev her over. Prøv med et ordentlig kcal underskudd, for å kvesse formen skikkelig og deretter et realt overskudd. Eller omvendt :) Eat the same, train the same, weigh the same => stay the same..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...