Gå til innhold

Hva ser dere etter når dere skal velge nytt treningssenter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For min del er det som regel pga nærhet/tilgjengelighet.

Når jeg byttet til Sats i januar var det ene og alene pga nærheten til hjemmet. Jeg hadde hatt 4 måneder med minimalt med trening, fordi treningssenteret mitt var så langt unna. Gikk opp dobbelt så mye i pris, men det velger jeg å se på som en investering. Hjelper lite å betale halvparten av prisen om du ikke trener i det hele tatt :oops:

- Det må ha tilstrekkelig med apparater, frivekter og plass

- Det må være åpent for alle og ikke diskriminere folk uansett om de løfter tungt eller lett

- Prisen må være slik at jeg ikke betaler i dyre dommer for tjenester jeg ikke bruker (spinning, aerobic, dusj, badstue etc)

- Beliggenhet, jeg vil ikke bruke mye tid på å reise til og fra trening

- Nok parkeringsplasser

Når jeg byttet til Sats i januar var det ene og alene pga nærheten til hjemmet. Jeg hadde hatt 4 måneder med minimalt med trening, fordi treningssenteret mitt var så langt unna. Gikk opp dobbelt så mye i pris, men det velger jeg å se på som en investering. Hjelper lite å betale halvparten av prisen om du ikke trener i det hele tatt :oops:

jepp, det er klart det er viktig, må innrømme at det var viktig for å velge NIH også, i tillegg til pris

Annonse

jepp, det er klart det er viktig, må innrømme at det var viktig for å velge NIH også, i tillegg til pris

Ja! Siden jeg byttet til Sats i januar har jeg i snitt vært på trening 3 ganger pr uke (hadde skulderen vært velfungerende hadde nok dette vært på 4 eller 5 ganger pr uke) i motsetning til de 5 gangene jeg var på mitt gamle senter på 4 måneder...

Det er viktig å se på treningen som en investering, og ikke bare "penger ut av vinduet"

Enig med nærhet, og tilgjengelighet forsåvidt.. Eneste som er minus med Elixia -da jeg er fornøyd med de andre "kriteriene" mine, er åpningstidene.. Skulle ønske de åpnet like tidlig hver dag, og stengte litt senere kanskje..

For min del:

1. Tilgang på areal med frivekter, inkl.benker. Og må også ha et sted hvor jeg kan trene stabiliseringstrening (slynge).

2. Mulighet for spinning

3. Pris (kan ikke være et senter med 80% pilates/yoga) som jeg skal betale for. Som eksempel: Sats Solli plass.

4. Beliggenhet - avstand til hjemmet mitt.

5. Mulighet for god veiledning fra flinke PT, hvis jeg er usikker på øvelsene jeg gjør. Syns også at de ansatte som går rundt i lokalet bør vise mer engasjement og hjelpe /tilby tips til de som trener feil. Spesielt PT syns jeg bare valser rundt, ofte ser jeg de går forbi folk som tar markløft helt feil, uten å bry seg. Det er synd.

• Beliggenhet er viktigst; enklere å komme seg på trening når du vet at det bare er 5 min å gå
  • Frivektsavdelingen bør være god med ordentlig knebøystativ, olympiastang, vektskiver osv. Ble så skuffa da jeg var innom Spenst hjemme i arendal og så de få og små technogym vektskivene og crappy knebøystativ. Var jo ikke 15kg vektskiver en gang! Der jeg er nå har de "Stor frivektsavdeling i 1.etasje med kalibrerte stenger og vektskiver fra Eleiko, Leoko og Ivanko, samt hantler opp til 60 kg. Knebøy -og benkpress stativer med internasjonale mål/krav og mange plateloaded maskiner"
  • Akseptabel pris; frister ikke å betale ekstra for gruppetreninger og annet dilldall jeg ikke er med på.
  • Hyggelig miljø og flinke veiledere er jo alltids et pluss.

Annonse

Utdyp litt da ;) Hvilket utstyr MÅ være der, hva krever du av betjeningen?

Hva er drømmemiljøet ditt?

Trener allerede på det beste stedet - Kaliber. Har tidligere vært medlem på 3T, og vært instruktør for et annet senter, men ingenting kan sålangt måle seg med kunnskapsnivået, miljøet og de folka som trener der. Virkelig stortrives, og når man i tillegg har fått kjæreste og gode venner der, er det ikke mye å sette fingeren på :thumbsup:

For min del er det viktig at treningssenteret er i nærheten! Her i Oslo har jeg satt et krav til at det må være i gåavstand:) Siden jeg er student, er pris også viktig for min del, siden jeg ikke har råd til hva som helst. Jeg trener mest kardio og styrketrening så at senteret har en stor timeplan med gruppetimer er ikke viktig for meg, derfor er det lett å finne litt billigere alternativer også :) Så til det aller viktigste; at det er RENT! Rene garderober, rene gulv, matter og apparater. Hyggelige ansatte er også viktig, og ikke minst, hvis de har personlige trenere; at de er å se tilstede på senteret og at du ser at de liker å trene på fritiden også.

- Mange powerracks med skikkelige olystenger (jernplater er pluss), uten speil foran

- Oly-vekter og platform til cleans og sånn

- Kalk står tilgjengelig for alle

- Du blir ikke sett rart på som om du gjør noe feil når du løfter tung markløft fra bakken (og med korrekt teknikk)

- De som jobber der har enten peiling, eller så gir de ikke råd

- Konstruktivt miljø for folk som vil ha resultater av treningen sin

- Mange powerracks med skikkelige olystenger (jernplater er pluss), uten speil foran

- Oly-vekter og platform til cleans og sånn

- Kalk står tilgjengelig for alle

- Du blir ikke sett rart på som om du gjør noe feil når du løfter tung markløft fra bakken (og med korrekt teknikk)

- De som jobber der har enten peiling, eller så gir de ikke råd

- Konstruktivt miljø for folk som vil ha resultater av treningen sin

shit, her vil jeg trene også!! ;P

- Det aller viktigste er plasseringen. Det må være i praktisk beliggenhet ift skole og jobb, ellers vet jeg at det er lett å ta den "orker ikke reise dit i dag". At jeg kan dit etter forelesning er et kjempepluss.

- Stor frivektavdeling. Dvs at det er mange/nok knebøy-rack f.eks. Å trene en plass der det stadig er kø er pyton og ødelegger mye for treningen.

- Grei pris, der jeg slipper å betale for gruppetimer jeg ikke bruker, barnepass, fancy garderober osv.

- At de andre som trener der er greie, dvs ikke mange stirrefolk, innpåslitne psykoer osv.

- Luftige lokaler som er trivelige å være i.

- Hyggelige ansatte som lar deg være i fred, men som er tilgjengelige for hjelp. Gjerne dyktige PT-er, slik at muligheten er der.

Mitt nåværende senter skorter på flere av disse punktene, men det oppfyller det viktigste kravet og er ikke så aller verst på de andre, så jeg holder meg der inntil videre. Den dagen jeg skal finne meg et nytt sted skal jeg være nøyen på punkt #2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...