Gå til innhold

Sjokk da jeg gikk på vekta :O


Anbefalte innlegg

Nå har jeg jo fått masse hjelp her siste 1,5 uka og har senket inntaket av kcal daglig og spist mer protein og mindre karbohydrater( 80-100 gram daglig).

Tenkte,jaja,det tar vel litt tid nå før det skjer noe. Nå har jeg jo fortvilt over vekta i lang tid og er vandt ti at vekta står fast. Så jeg skulle bare se an ting litt i morges...og jammen fikk jeg meg et sjokk.

4 kg på 1,5 uke:O!!!!???

Har bare spist 200 -400 kcal mindre enn før...jeg trodde ikke at dette skulle skje liksom...så nå er jeg egentlig bare redd for at alt er bare muskeltap...selv om jeg har spist mer enn nok og hatt i meg rundt 1,5-1,8 g protein hver dag.

Så håper bare at dette er vann og noe fett...håper håper..hva tror dere? Det er vanskelig å si ut ifra det jeg sier her ,det skjønner jeg jo.Men logisk sett..?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I starten av en diett taper du mye vekt på lavere vannretensjon, men det er jo en gledelig start. Fortsett med underskudd og trening, men øk gjerne inntaket ditt av proteiner til over 2g/kg fettfri masse. Det blir jo så klart litt på gefühlen, men er en ok indikator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres betryggende ut dette da,hehe:) Før husker jeg at det eneste jeg tenkte på var "gå ned i vekt samma faen hva det betyr" og det betydde at jeg ikke brydde meg om det var muskleltap,vann eller fett eller hva....samma det,en kg er en kg tenkte jeg...nå tenker jeg :" ikke miste muskler for alt i verden":p Mister kanskje bittelitt ,men håper jeg ikke vil merke det,for så hardt som man jobber for den nye kroppen ,så vil man nødig miste det gjennom vektnedgang:P Føler meg snytt da liksom:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar feil, så er det vell sunnes å ligge på rundt 500g-1kg nedgang i uken for å unngå muskeltap?

som regel går man mest ned i vekt første uka pga veske i kroppen:)

Blir spennende å¨se neste uke da,,men da skal jeg vel ikke ha gått ned stort mer enn en kg max? For at det skal være sunt? Jeg gikk ned 40 kg for to års tid siden og da kunne jeg gjerne gå ned 2-3 kg i uken altså..:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar feil, så er det vell sunnes å ligge på rundt 500g-1kg nedgang i uken for å unngå muskeltap?

som regel går man mest ned i vekt første uka pga veske i kroppen:)

Kommer litt ann på størrelsen på kroppen som skal ned også. Men for de aller fleste er 0,5-1kg den beste måten :)

Noen uker går man ikke ned, andre uker går man ned litt mer så man må ikke bli helt låst på å gå ned så og så mye uke for uke. Kroppen må få litt tid på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på det slik at om du skulle mistet 4kg kroppsmasse, så er det masse kalorier. La oss si at du mistet 2kg muskler og 2kg fett. Det er 18000kcal fra fett og 8000kcal fra muskler, altså 26000kcal - og så mye har du vel ikke vært i underskudd? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

+ du kan jo ta en slik inbody test, så ser du ca hvor mye fett% + muskel masse du har på kroppen:)

litt usikker på hvor nøyaktige de testene er, men vil vertfall få en lite pekepinne på hvordan det ligger an.

eks den jeg tok for en del måneder siden viste hvor mye muskel jeg hadde i hver arm/fot osv..

Jeg vet ikke hvor riktig de testene blir heller men i følge den jeg tok sist ,som gikk på fettprosent så hadde jeg 31% fett...vil gjerne ned på 20 i det minste. Men ja jeg aner ikke om det stemmer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...