focuseme Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Oppskrift på knekkebrød I boken "Frisk med lavkarbo" er det en oppskrift på knekkebrød som jeg har prøvd ut i noen uker. Problemet mitt har vært at knekkebrødene har blitt myke, og nå har jeg endelig klart å knekke koden på hvordan jeg skal få de til å bli sprø! Fremgangsmåten er derfor annerledes enn hva som står i boka. Sett ovnen på 160 grader. Dekk et stekebrett med bakepapir. Ingredienser: 100 gram sesamfrø 25 gram linfrø 50 gram mandler (jeg bytter dette også ut med/eller blander med solsikkekjerner eller valnøtter) 1 stor ss fiberhusk 1/4 ts salt 2 1/2 dl vann (blander av og til også inn litt timian/oregano/gressløk/muskat) Alle ingrediensene blandes i en bolle. Dette skal stå og svelle i 5 minutter. Røren smøres utover stekebrettet. Bruk en kniv og del opp røren i ruter. Stek knekkebrødmiksen midt i ovnen med varmluft i 30 minutter. Deretter ta ut brettet og brekk knekkebrødene fra hverandre (kan være nødvendig å bruke en pizzaskjærer for å dele opp rutene igjen). Snu deretter knekkebrødene og stek dem i 10 minutter til, midt i ovnen. Deretter tar du knekkebrødene ut av ovnen og lar dem kjøle seg ned på en rist. Vent med å legge knekkebrødene i en oppbevaringsboks til de er helt avkjølte!! Hvis ikke så kan du risikere at de blir myke! Og slik får du ordentlige gode og sprøe knekkebrød! <3 Nam! Bildet er tatt av meg @ instagram <3 ThereseJP 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4077-lavkarbo-oppskrifter/page/15/#findComment-544313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiffibelle72 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Fantastiske karameller! Slår fudge og smørbukk anytime. Kan også lages som sjokokarameller. FAVORITT KARAMELLER (Discipline Your Dedication) (Go kristine!) Åhhh disse så kjempe digge ut !!! Skal ut å kjøpe fløte og prøve asp !!! ThereseJP 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4077-lavkarbo-oppskrifter/page/15/#findComment-549472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bronlund4 Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Dette mandelbrødet har jeg laget noen ganger nå, anbefales virkelig! Det er etter en oppskrift fra bloggen til Kristine Weber, men jeg har gjort noen bittesmå endringer og endte opp med: Lyst mandelbrød 2 egg 2 eggehviter 100 g mandler (malte) 10 g pofiber 10 g fiberhusk 1 ts bakepulver 2 ss sukrin 2 ts kardemomme litt salt 1 dl Skyr naturell Eggehvitene piskes stive med saltet, sett til side. Pisk de to hele eggene med skyr, tilsett alt det tørre og visp sammen til en tykk røre. (I dag hadde jeg ikke kardemomme i, men det er veldig godt med også). Vend forsiktig inn de stivpiskede eggehvitene og hell oppi en brødform (ha gjerne bakepapir i). Stekes i ovnen på 180 grader i 25-30 minutter. Hei! jeg prøvde nettopp den ''orginale'' oppskriften som ligger her på fitnessbloggen, men jeg opplevde at brødet ble så flatt! ikke mer enn 7cm høyt, om det var så høyt.... Vet du kanskje om noe som jeg kan ha gjort feil? Følgte oppskriften hele veien, tror jeg hvertfall... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4077-lavkarbo-oppskrifter/page/15/#findComment-1067361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.