Gå til innhold

Hva har en PT gjort for deg?


Fredrik Gyllensten

Anbefalte innlegg

Hva er dine erfaringer med bruk av personlig trener?

Med erfaringer mener jeg både på godt og vondt! Har en PT gitt deg fantastiske resultater, fikset en skade - eller kanskje framprovosert en skade? Del erfaringen din nedenfor! :)

Få med:

- Hvorfor oppsøkte du en PT?

- Hvem var/er din PT, og hvor jobber han/hun?

- Hva fikk/får du ut av PT-timene dine?

Jeg håper at alle som har brukt en personlig trenere deler sine erfaringer, slik at vi kan få en interessant oversikt over hvike erfaringer folk har - både på godt og vondt, og ikke minst se om det er noen gjengangere blant PTene som virkelig har gitt folk gode erfaringer :)

--

Fredrik Gyllensten

Personlig trener på Elixia Sjølyst

http://fredarn.com

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Fikk 2t gratis ved innmelding i Elixia, kosta på meg noen flere siden det hjalp mye for motivasjonen

- Jobber på Elixia Colosseum

- Ettersom PT'en viste større interesse i mobilen og kaffekoppen enn meg valgte jeg å begynne på egenhånd, motivasjonen klarte jeg å opprettholde selv ;)

Så ja til investering i PT, men sjekk markedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har trent litt med Bjørn på Asker Treningssenter. Han er rå, han er stor, han er tidligere kroppsbygger, og han er motiverende. Og han lar deg ikke slippe unna med å trene lettere enn at du har lyst til å først slå ham ned med hantelen eller stangen før du legger deg og gråter litt mens du ligger i fosterstilling i et hjørne ;)

Men seriøst. Han driver deg til å drive deg så hardt du bare orker. Og han liker ikke øvelser som minner mer om cardio enn styrke-/volumøkning. Jeg anbefalte ham til fitnesslilo, og jeg tror hun er ganske fornøyd også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med PT på Elixia Carl Berner:

Han skulle hjelpe meg med eksplosiviteten min.

Hovedøvelsen min skulle være leg extension 3 x 30 10 rep vinkelt ut, 10 rep vinklet inn og 10 rep ankelen rett fram.

Støtteøvelser: Leg curl i maskin og gående utfall i frem og tilbake uten vekt i 10 min.

Skulle tilslutt og hoppe over en benk. Utslitt som jeg var i beina så trynet jeg ved første hopp.

Skulle egentlig gått når han sa at leg extension skulle være hovedøvelsen min, men jeg måtte bare se hvor dette kom til å ende.

Hva jeg fikk ut av timen? Sier vel egentlig seg selv?

Hva en PT gjorde for meg.

Hva er dine erfaringer med bruk av personlig trener?

Med erfaringer mener jeg både på godt og vondt! Har en PT gitt deg fantastiske resultater, fikset en skade - eller kanskje framprovosert en skade? Del erfaringen din nedenfor! :)

Få med:

- Hvorfor oppsøkte du en PT?

- Hvem var/er din PT, og hvor jobber han/hun?

- Hva fikk/får du ut av PT-timene dine?

Jeg håper at alle som har brukt en personlig trenere deler sine erfaringer, slik at vi kan få en interessant oversikt over hvike erfaringer folk har - både på godt og vondt, og ikke minst se om det er noen gjengangere blant PTene som virkelig har gitt folk gode erfaringer :)

--

Fredrik Gyllensten

Personlig trener på Elixia Sjølyst

http://fredarn.com

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefalte ham til fitnesslilo, og jeg tror hun er ganske fornøyd også :)

Jeg kan skrive under på denne, ja. Har fått en 2splitt av ham som hjelper meg til å ikke stagnere med det første. Fleksibel reps-range og 2-3 øvelser per område som skal trenes den gitte økten gjør at jeg får svært mye tilbake for de 80 min jeg invisterer i hver økt. Gikk tydelig gjennom alle øvelsene, svarte på alle de dumme spørsmålene mine, tvang meg til å sprenge de grensene jeg hadde satt for meg selv og følger bra opp om man er villig til å faktisk gi jernet. Så om man vil noen vei med treningen kan jeg anbefale ham, for jeg tror ikke han gidder bruke tiden sin på folk som ikke gutser på litt.

I tillegg har jeg hatt en utrolig motiverende time hos Silje-Mariela. Fantastisk pirkete på teknikk og forklarer veldig forståelig hvorfor hun sier som hun gjør. Og jeg kan fortelle at planken har aldri vært så tung som etter jeg var der og fikk gjennomgang av hvordan den faktisk skal gjøres og ikke hvordan folk flest gjør den. Hele kroppen rister fra fingrene til tærne etter knappe 2 sekunder. "Spenn musklene nå! KNIP RUMPA SAMMEN!"

Begge to er verdt pengene på hver sin måte. Bjørn for mye personlig erfaring, god gjennomgang av øvelser og stor motivasjonsevne - han er med andre ord den jeg vil bruke til vanlig. Silje-Mariela for knallbra teknikkterping og gode forslag for oppbyggende øvelser for å klare øvelser man sliter litt mer med - den jeg ville brukt om jeg var veldig usikker på teknikk eller har stagnert på enkelte områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg hadde jeg i sin tid veiledningstime med en kar på Family Sports Club i Halden. Der ble jeg sendt rett til mølla, ja-nei maskinen og et merkelig skråsitups-apparat, mens jeg siklet bort på vektstengene og chinsstativet de tøffe jentene og gutta holdt på med.

Også var jeg på veiledningstime på Treningshuset i fjor vår. Der sa jeg til veilederen at jeg ville ha mest mulig frivekter. Så hun introduserte meg for baseøvelsene, men nektet jo å gå høyere opp i vekter enn hva hun selv klarte. Dvs at jeg økte vektene selv betraktelig økten etter på en del øvelser fordi det rett og slett var for lett for meg (som var et hode høyere enn henne og har bedrevet moderat fysisk arbeid i en eller annen for i all min tid). Jeg benyttet aldri den gratis oppfølgingstimen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn for mye personlig erfaring, god gjennomgang av øvelser og stor motivasjonsevne - han er med andre ord den jeg vil bruke til vanlig.

Der er jeg også. Jeg vurderer å bytte treningsstudio, men jeg kommer til å kjøpe timer med Bjørn jevnlig selv om jeg har trent i ganske mange år. Det han gir i motivasjon er verdifullt :)

Og som lilo sier, så er det nok ikke noen vits i å bruke penger på ham om man egentlig ikke vil. Jeg tror han blir ganske indignert når folk drar på trening for å "kuke rundt", og han er verdensmester i å sende folk ut fra squat-rackene om de curler, tar chins, markløft eller andre øvelser som bare er dumt å gjøre der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 60 timer med PT det siste året, og skal ikke ha flere. Så ja, jeg er fornøyd!

- Hvorfor oppsøkte du en PT?

Fordi jeg hadde trent litt av og på i mange år, og ikke kom videre. Ville komme skikkelig i gang, få inn en rutine og å bli sterk.

- Hvem var/er din PT, og hvor jobber han/hun?

Har en supermann på Schous plass (SATS) som heter Kenneth som er utrolig flink på teknikk og på å motivere uten å mase. Kjører bare tunge baseøvelser, sier utrolig mye morsomt og er en super fyr sånn generelt.

- Hva fikk/får du ut av PT-timene dine?

Mange tunge løft, dobbel kroppsvekt i mark, snart dobbel kroppsvekt i bøy, kroppsvekt i benk. En sterk, slank kropp! I tilleg mye fnising og latter og fine samtaler - rett og slett en fantastisk investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp en veiledningstime på Spenst Larvik med Roar Jacobsen. En utrolig dyktig fyr som virkelig kan sakene sine!

Han var veldig flink til å sette opp et program som passer til mine mål med treningen samt som fremmer idretten min.

I tillegg tar de forskjellige øvelsene også hensyn til skader og svakheter i stabilitet jeg har.

Etter halvannen time var vi også igjennom alle øvelsene teknisk, og han forklarte alt veldig forståelig og svarte tålmodig på alle de dumme spørsmålene jeg hadde. Mye av teknikken er også gjort om for å fremme eksplosiviteten.

Sitter nå igjen med et opplegg jeg er veldig motivert for å komme ordentlig igang med og som jeg virkelig har trua på. I tillegg vet jeg nå at jeg bare kan spørre om ting jeg lurer på eller trenger hjelp til, og gleder meg til jeg mestrer øvelsene og kan gjøre PT'n min stolt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så heldig å ha verdens beste pt, helt gratis!

Nemlig lillesøster.

mens vi var rundt omkring i Brasil trente vi jo alltid sammen, og hun pirket på både det ene og det andre og det tredje.

Har også hatt en "time" med både Therese og Stig Ingebretsen, veldig dyktige alle sammen.

De har alle lært meg masse, og jeg prøver å tenke gjennom det de fortalte meg hver gang jeg skal gjøre en øvelse, slik at jeg utfører den så korrekt som mulig..

I tillegg "hører jeg for meg" Fanny skrike " MEN FAAAN DA; DU KLARER FULL EINN TELL, EILL?!?!?!!?" hver gang jeg har lyst til å gi meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 4 av 5 PT timer med Merete Hansen på Skoi. Hun er eier av kjeden (to sentre på Karmøy, tror fåtallet her har hørt om plassen :p ). I tillegg så ville jeg ha et program som passer mine mål.

Jeg oppsøkte PT fordi jeg har null erfaring med frivekter, og jeg vil sterk! Merket fort at styrketimene ikke var nok, selv om jeg synes det var flott i begynnelsen.

En ting er at jeg er veldig utålmodig, jeg vil ha alt på en gang. Jeg synes først at 20kg var tungt i knebøy, så slenger hun på 10kg til! Jeg fikk sjokk, trodde aldri jeg skulle komme meg opp igjen, men så fant jeg ut at jeg er litt sterkere enn det jeg trodde. Etter timene har jeg vært så trøtt at jeg nesten ikke orket å vaske håret. Føler jeg har hatt en fin framgang mtp. øking, pluss at nå våger jeg å løfte mye tyngre. Før var jeg redd for at jeg ikke kom til å greie det, men nå har jeg funnet ut at jeg greier mye mer enn hva jeg tror.

Jeg har lært veldig mye om meg selv og kroppen min. Det er også fint at hun vet utrolig mye om kosthold, så hun kan svare på mer eller mindre alt jeg lurer på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvorfor oppsøkte du en PT?

Begynte å nærme meg et punkt der vektene skulle økes - mye - og ville ha skikkelig terping på teknikk før jeg satte igang.

- Hvem var/er din PT, og hvor jobber han/hun?

Silje Mariela, på "Booty-gymmet" i Staples-bygget.

- Hva fikk/får du ut av PT-timene dine?

Fikk akkurat den hjelpen jeg var ute etter, og litt til. Ny giv og masse inspirasjon, samt et par aha-opplevelser. Silje er helt min type trener; dedikert, kunnskapsrik, pusher deg max uten å være masete, og er ei veldig søt og hyggelig dame. Anbefaler henne til alle jeg kjenner! Har hørt noen si hun er streng, men so be it, jeg trives i så fall med strenge trenere. Trenere som "diller" er det verste jeg vet.

Skal definitivt fikse fler timer for å rette på unoter jeg sikkert legger til meg, og finne ut flere ting jeg skal jobbe med. Må bare spare opp litt penger først. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvorfor oppsøkte du en PT?

Hadde trenet en stund med hjemmelaget program, og hadde tenkt å ha noen PT timer for å få et tilpasset program og terpe litt teknikk. Ville lære noen nye øvelser i f.eks kabelmaskin som jeg ikke "turte" å prøve meg på føre jeg fikk vist teknikken. :p

- Hvem var/er din PT, og hvor jobber han/hun?

Kai Ronny, Elixia Porsgrunn, veldig engasjert type.

- Hva fikk/får du ut av PT-timene dine?

Mange bra og nye øvelser, bedre teknikk og mer inspirasjon. Gikk fra 2-split til 5-split, noe som eer det eneste jeg er usikker på om er optimalt for meg siden det blir så lenge mellom hver muskelgruppe men skal prøve det ut i en periode ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent litt med Bjørn på Asker Treningssenter. Han er rå, han er stor, han er tidligere kroppsbygger, og han er motiverende. Og han lar deg ikke slippe unna med å trene lettere enn at du har lyst til å først slå ham ned med hantelen eller stangen før du legger deg og gråter litt mens du ligger i fosterstilling i et hjørne ;)

Men seriøst. Han driver deg til å drive deg så hardt du bare orker. Og han liker ikke øvelser som minner mer om cardio enn styrke-/volumøkning. Jeg anbefalte ham til fitnesslilo, og jeg tror hun er ganske fornøyd også :)

Høres bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med PT på Elixia Carl Berner:

Han skulle hjelpe meg med eksplosiviteten min.

Hovedøvelsen min skulle være leg extension 3 x 30 10 rep vinkelt ut, 10 rep vinklet inn og 10 rep ankelen rett fram.

Støtteøvelser: Leg curl i maskin og gående utfall i frem og tilbake uten vekt i 10 min.

Skulle tilslutt og hoppe over en benk. Utslitt som jeg var i beina så trynet jeg ved første hopp.

Skulle egentlig gått når han sa at leg extension skulle være hovedøvelsen min, men jeg måtte bare se hvor dette kom til å ende.

Hva jeg fikk ut av timen? Sier vel egentlig seg selv?

Hva en PT gjorde for meg.

Uffa, 30 reppere for å bygge eksplosivitet : /

Det er STOR forskjell i kompetansen til personlige trenere, det er det ingen tvil om. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...