Gå til innhold

Hva har en PT gjort for deg?


Fredrik Gyllensten

Anbefalte innlegg

Jeg kan skrive under på denne, ja. Har fått en 2splitt av ham som hjelper meg til å ikke stagnere med det første. Fleksibel reps-range og 2-3 øvelser per område som skal trenes den gitte økten gjør at jeg får svært mye tilbake for de 80 min jeg invisterer i hver økt. Gikk tydelig gjennom alle øvelsene, svarte på alle de dumme spørsmålene mine, tvang meg til å sprenge de grensene jeg hadde satt for meg selv og følger bra opp om man er villig til å faktisk gi jernet. Så om man vil noen vei med treningen kan jeg anbefale ham, for jeg tror ikke han gidder bruke tiden sin på folk som ikke gutser på litt.

I tillegg har jeg hatt en utrolig motiverende time hos Silje-Mariela. Fantastisk pirkete på teknikk og forklarer veldig forståelig hvorfor hun sier som hun gjør. Og jeg kan fortelle at planken har aldri vært så tung som etter jeg var der og fikk gjennomgang av hvordan den faktisk skal gjøres og ikke hvordan folk flest gjør den. Hele kroppen rister fra fingrene til tærne etter knappe 2 sekunder. "Spenn musklene nå! KNIP RUMPA SAMMEN!"

Begge to er verdt pengene på hver sin måte. Bjørn for mye personlig erfaring, god gjennomgang av øvelser og stor motivasjonsevne - han er med andre ord den jeg vil bruke til vanlig. Silje-Mariela for knallbra teknikkterping og gode forslag for oppbyggende øvelser for å klare øvelser man sliter litt mer med - den jeg ville brukt om jeg var veldig usikker på teknikk eller har stagnert på enkelte områder.

Takk for deling av erfaringer :) Flott at du også nevnte Silje Mariela - hun er dyktig! Og jeg synes hun og Eirik (som forøvrig har vært min PT) gjør et flott arbeid med 'booty building' konseptet deres - og får jenter til å trene skikkelig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt 60 timer med PT det siste året, og skal ikke ha flere. Så ja, jeg er fornøyd!

Fordi jeg hadde trent litt av og på i mange år, og ikke kom videre. Ville komme skikkelig i gang, få inn en rutine og å bli sterk.

Har en supermann på Schous plass (SATS) som heter Kenneth som er utrolig flink på teknikk og på å motivere uten å mase. Kjører bare tunge baseøvelser, sier utrolig mye morsomt og er en super fyr sånn generelt.

Mange tunge løft, dobbel kroppsvekt i mark, snart dobbel kroppsvekt i bøy, kroppsvekt i benk. En sterk, slank kropp! I tilleg mye fnising og latter og fine samtaler - rett og slett en fantastisk investering.

Akkurat slik det skal være! Kudos med sterke løft! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig å ha verdens beste pt, helt gratis!

Nemlig lillesøster.

mens vi var rundt omkring i Brasil trente vi jo alltid sammen, og hun pirket på både det ene og det andre og det tredje.

Har også hatt en "time" med både Therese og Stig Ingebretsen, veldig dyktige alle sammen.

De har alle lært meg masse, og jeg prøver å tenke gjennom det de fortalte meg hver gang jeg skal gjøre en øvelse, slik at jeg utfører den så korrekt som mulig..

I tillegg "hører jeg for meg" Fanny skrike " MEN FAAAN DA; DU KLARER FULL EINN TELL, EILL?!?!?!!?" hver gang jeg har lyst til å gi meg :p

Haha, knall Camilla! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min PT her i Wien heter Stephan. Han er utdannet PT, men jobber ikke som PT nå lenger, annet enn meg.

Første gang jeg traff Stephan var jeg ganske så overvektig, men han fikk meg aldri til å føle det. Vi snakket om vekt og trening og satte sammen en plan for hvordan vi skulle takle alt sammen.

Han er utrolig flink til å motivere meg, pusher meg til å få til mer enn jeg tror. Hver gang jeg har trener med han så bygger han opp selvtilliten min og jeg drar derifra med et smil om munnen, uansett hvor sliten jeg har vært.

Jeg har trent med Stephan i 4 år, selvfølgelig med opphold (han i militæret, jeg med skulderoperasjon og ikke mulighet til noe særlig styrke trening på over 1 år) men vi finner alltid tilbake til hverandre igjen.

Nå er jeg hans eneste kunde, da han nå eier og driver et helt senter, men meg tar han seg alltid tid til. Han digger å trene meg fordi jeg ikke er redd for fri vekter og for å løfte tungt.

Stephan for meg er gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvorfor oppsøkte du en PT?

Begynte å nærme meg et punkt der vektene skulle økes - mye - og ville ha skikkelig terping på teknikk før jeg satte igang.

- Hvem var/er din PT, og hvor jobber han/hun?

Silje Mariela, på "Booty-gymmet" i Staples-bygget.

- Hva fikk/får du ut av PT-timene dine?

Fikk akkurat den hjelpen jeg var ute etter, og litt til. Ny giv og masse inspirasjon, samt et par aha-opplevelser. Silje er helt min type trener; dedikert, kunnskapsrik, pusher deg max uten å være masete, og er ei veldig søt og hyggelig dame. Anbefaler henne til alle jeg kjenner! Har hørt noen si hun er streng, men so be it, jeg trives i så fall med strenge trenere. Trenere som "diller" er det verste jeg vet.

Skal definitivt fikse fler timer for å rette på unoter jeg sikkert legger til meg, og finne ut flere ting jeg skal jobbe med. Må bare spare opp litt penger først. :p

Enda en som nevner Silje ja - flott! :)

Som sagt ovenfor, så digger jeg booty building konseptet deres! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min PT her i Wien heter Stephan. Han er utdannet PT, men jobber ikke som PT nå lenger, annet enn meg.

Første gang jeg traff Stephan var jeg ganske så overvektig, men han fikk meg aldri til å føle det. Vi snakket om vekt og trening og satte sammen en plan for hvordan vi skulle takle alt sammen.

Han er utrolig flink til å motivere meg, pusher meg til å få til mer enn jeg tror. Hver gang jeg har trener med han så bygger han opp selvtilliten min og jeg drar derifra med et smil om munnen, uansett hvor sliten jeg har vært.

Jeg har trent med Stephan i 4 år, selvfølgelig med opphold (han i militæret, jeg med skulderoperasjon og ikke mulighet til noe særlig styrke trening på over 1 år) men vi finner alltid tilbake til hverandre igjen.

Nå er jeg hans eneste kunde, da han nå eier og driver et helt senter, men meg tar han seg alltid tid til. Han digger å trene meg fordi jeg ikke er redd for fri vekter og for å løfte tungt.

Stephan for meg er gull!

Høres ut som en knall samarbeid! Ikke uvanlig at dyktige PTer går videre til arbeid 'høyere opp' i kjeden, og dermed kun har tid til et fåtall PT-timer.. Litt synd i grunn, da det ofte er de beste PTene som arbeider seg oppover... : /

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Mye rart her ser jeg. Jeg finpusset miljøet etter mitt behov, og fant en som kjører mye av det samme som verdens fremste toppcoacher uten noe særlig utdannelse, men brennende interesse og oppdatert osv. gått mange veier og osv. Jeg har da vært i konsultasjon med veldig mange iløpet av halve året, og noen med høy utdanning og noen mindre.

Men selv de med HØY utdanning

var ikke overbevisende med tanke på det jeg var ute etter kompetanse på kombinasjonen skader og styrke ++ etter en konsultasjonstime. Nå stiller jeg skyhøye krav til pt-er da, og utdanning er ikke så viktig for meg. For meg er det en døråpner. Men mer viktig for meg at det gir resultater, pt-en er oppdatert, hvem han har lært av/praksis, "hvilken bøker han har lest", hvilken veier han har gått/hva han har oppnådd og hva har han vært igjennom, referanser, hvor lenge han har vært i gamet osv. det er viktigere for meg når jeg velger en pt etter behov.

Til nå har jeg hatt god med framgang med min pt, og mer skal det bli håper jeg.

Det som irriterer meg med en PT er oppfølging. Greit nok at det ikke er jobben deres å følge opp jevnlig via mail, men skulle vært bedre oppfølging. Nå vet jeg ikke om noen pt-er har full oppfølging via mail og sms, men min har ikke det.

Jeg vil heller gå for online-coach i framtiden med tanke på full oppfølging.

Online-coach er kanskje dyrere med tanke på at du ikke har pt-time, men bedre det om du får full oppfølging og du kan litt fra før av. Vi har liksom pt-time, og han gir videre tips men ikke full oppfølging.

Jeg bruker PT for å rehabilitere skaden og kommet tilbake til samme formen jeg var på, og det har funket så langt med tanke skaden som har bedres seg enormt, og at jeg tror ikke at jeg hadde klart det selv.

Men jeg ser jo det er nødvendighet med pt om han er dyktig nok som nevnt over, og gir resultater som jo er det viktigste.

Det er veldig variende kompetanse inkludert de med utdanning. Off topic, men de som ønsker seg en pt bør ihvertfall ha en minst gratis konsultasjons time for å se på hva produkte kan tilby, og om det er noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang med PT var en som dengang var hos Sats (er hos en annen kjede nå), bare søppel og fikk meg til å ligge på maks 800 kcal pr dag, også treningsdager. Fikk ikke spise noe med fett, og fikk fettforbi uten like. Kom ingenting godt ut av det, og ville stivnet om jeg så fyren på gaten.

PT forsøk 2 var på et senter som ble kjøpt opp av Elixia. Vet ikke hvor han jobber nå, men selvdigger uten like som hadde holdningen at man var heldig som fikk trene med han. Han var flink, men litt for opptatt av seg selv, men lærte i det minste teknikk godt! Målet var å lære teknikken ordentlig og få treningsprogram, men programmet fikk jeg aldri.

3 forsøk foregår, og jeg er KJEMPE FORNØYD. Har online coaching med Isabella hos Myrevolution, og det fungerer veldig bra. Fra å være duracellkanin på tredemøllen har jeg blitt master og frivekter. Har trent styrke siden 3xuken siden oppstart med Isabella i midten av april, og har blitt avhengig nå. Målet nå er å få min drømmekropp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Få med:

- Hvorfor oppsøkte du en PT?

Meldte meg inn på Spenst i november, og etter 3 mnd med saltimer begynte motivasjonen og dale.. Så en dag var det mulighet for å skrive seg på prøvetime med PT Yvonne, jeg skrev meg på og fikk time to dager etter. Vi startet med en lang samtale om mine mål, treningserfaring, skader osv, og hadd en økt sammen.

- Hvem var/er din PT, og hvor jobber han/hun?

Spenst Jessheim, Yvonne

- Hva fikk/får du ut av PT-timene dine?

Yvonne har lært meg at jeg faktisk er sterk. Hun presser meg uten å mase, og får meg alltid til å finne krefter jeg ikke trodde jeg hadde. Hun lager morsomme programmer til meg, og legger inn variasjon når jeg ønsker det, fordi jeg fort går lei av ting ;) hun har gitt meg tilbake motivasjonen og treningsgleden, og lært meg masse om trening og egen kropp. Jeg har gått fra å ha jevnlige migreneanfall, smerter i rygg, knær og hofter, til å nå ha en sunn og sterk kropp, og får bare migrene når jeg stresser for mye. Vil aldri gi slipp på henne altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...