Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jammen så spis dem da :p

Bare ikke tjue ganger om dagen.

flaks at jeg ikke er kresen da, pleier spise sardiner med gaffel -ett ut av boksen.... ;)

dessuten: det er bedre med en daglig fiskekake enn en daglig sjokoladekake :D

Pengasuis fisk. Smaker neste ingenting, så du kan krydre den til den smaken du vil ha, koster nesten ingenting 29kr pr kg og mager og full av protein. Løp og kjøp.

Deu har den i frysedisken på rema.

Den smaker LITE godt! ;P

• 1 måned senere...

Jeg koker torsken så den blir ikke god, er så redd for at den er rå når jeg spisern:) Godt råd å spise den med smør. Tenkte på ost også, jeg, istedenfor bacon. Torsk, ost og panering? Må finne en oppskrift. Spiser nå kun påleggslaksen fra lerøy. God men blir lite om gangen fordi den er dyr og jeg er ikke glad for å spise oppdrettslaks! Er lei mine for saftige fiskekaker.

Annonse

Jeg koker torsken så den blir ikke god, er så redd for at den er rå når jeg spisern:) Godt råd å spise den med smør. Tenkte på ost også, jeg, istedenfor bacon. Torsk, ost og panering? Må finne en oppskrift. Spiser nå kun påleggslaksen fra lerøy. God men blir lite om gangen fordi den er dyr og jeg er ikke glad for å spise oppdrettslaks! Er lei mine for saftige fiskekaker.

Coop har villaks i 4 fileter til 49 kr. Det er under 100 kr kiloen, og det er billig for skinn og beinfri fisk.

Torsk skal ikke koke, ta gryta av platen når vannet koker og ha i torsken som skal trekke i 4-5 minutt.

hva om du mekker fiskeboller/kaker selv? Det er utrolig lett! Kjør den billigste torskefiletet du finner i frysedisken, eller fersk om det er på tilbud også (tines først seff) moser du det med en gaffel, har oppi egg og en skvett melk/fløte/vann og krydder,(godt med f.eks purreløk, fersk gressløk, salt, pepper, hvitløk, urter.) kan også ta det bittelitt i mixer bare pass på så det ikke blir for lenge da blir deigen seig og jævlig.

Så bare tar du to spiseskjeer og klasker den størrelsen du vil ha i panna:) Det er utrolig godt! Du kan jo også lage en stor porsjon av gangen og fryse ned:)

Ellers er det meste av ren fisk bra:) Enig i at tilsetninger og måte og krydre og tilbrede på har mye og si!

Jeg synes fisk pannestekt f.eks er bedre enn kokt/trukket og grillet er jo også godt, du kan foliebake det i ovnen også eller bare i en ildfast form.

Den inneholder ca. 15g protein per 100g. OK proteinmengde, men næringsinnholdet generelt er dårligere enn annen fisk. For å dekke anbefalt daglig inntak av fettsyrer fra fisk må du faktisk spise 700g pangasius mot 100g torsk.

Oppdrettsmetoden av denne fisken er horribel nok til å droppe den, mener jeg da. Den fôres hovedsaklig med rismel og bananer, men ifølge en fransk dokumentarfilm fôres de også med avføring og død fisk. I tillegg skal de bli sprøytet med et veksthormon som skilles ut fra urin til gravide kvinner.

Usj, da utgår den ja... vi får holde oss til de norske gode fiskene:)

Men ellers er jo skalldyr også bra da? Liker du reker, kamskjell,krabbeskjell, scampi, crabsticks o.l?

Coop har villaks i 4 fileter til 49 kr. Det er under 100 kr kiloen, og det er billig for skinn og beinfri fisk.

Torsk skal ikke koke, ta gryta av platen når vannet koker og ha i torsken som skal trekke i 4-5 minutt.

ingen fisk skal vel kokes? Er vel samme fremgangsmåte for all fisk, at de skal trekke?

Men for fersk fisk ville jeg uansett valgt panne, grill eller ovnstekt.

Vi kjøper frossen laksefilet i 4pk fra first price. 39 kroner tror jeg. De tar jeg rett ut av fryseren og legger i vann, lar det koke opp- så legger jeg på lokk og drar kjelen av plata. etter ca 8-10 min er den ferdig trukket:)

coop, villaks til 49 kroner? Aldri sett før. er det den 2 pakken? fristet med skinnfri laks, spesielt fordi man kan hive de rett i ovnen med grønnsaker, marinade osv fra frossen tilstand:)

ingen fisk skal vel kokes? Er vel samme fremgangsmåte for all fisk, at de skal trekke?

Men for fersk fisk ville jeg uansett valgt panne, grill eller ovnstekt.

Det har du helt sikkert rett i. Er kun torsk jeg liker å koke, resten går i panna eller ovnen, så veldig enig med deg der.

coop, villaks til 49 kroner? Aldri sett før. er det den 2 pakken? fristet med skinnfri laks, spesielt fordi man kan hive de rett i ovnen med grønnsaker, marinade osv fra frossen tilstand:)

4 fileter à 125 gram. Jeg kjøper på Coop Mega. Er sikkert ikke alle Coop som har den, men der jeg handler har de ihvertfall hatt den til samme pris i flere år nå. Har også sett de på Coop Obs.

Annonse

• 2 uker senere...

Lyr og krede er ganske godt. Ovnsbakt laks med purreløk, sitronpepper og litt smør er himmelsk sammen med poteter og raspet gulerøtter! Får vann i munnen bare jeg tenker på det. :thumbsup:

Ellers er kveite utrolig godt og min favoritt er garantert tannfisk. Sinnssykt godt! Også må selvfølgelig breiflabb nevnes. Og torsk. Og småsei (gjerne leveren til småsei også, sammen med poteter og flatbrød med smør). Jeg er veldig glad i fisk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...