Jump to content

Autumn

Members
  • Content Count

    71
  • Joined

  • Last visited

About Autumn

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/06/1986

Profile Information

  • Gender
    Kvinne
  1. Hei. Jeg er ei dame i trettiårene som skal forsøke og gå ned i vekt nok en gang. For en del år siden gikk jeg ned 60 kilo, ble der en stund, men vekten gikk opp og ned, mye "JOJO" slanking. Vekten er tilbake pluss pluss, veier nå rundt 160 kilo, så bevegeligheten er nedsatt betraktelig, og jeg vet jeg må ta grep før det går for langt. Ja, jeg vet hvordan man går ned i vekt, men forrige gang var jeg sykelig opptatt av å spise "rett" og telle og tenke kalorier. Jeg er ikke sikker på om jeg vet hva som er normalt lenger, størrelse på porsjoner tenker jeg spesielt på, da jeg har overspist over lang tid nå, flere år. Er det noen som kunne hjulpet med en kostholdsplan? Som er levelig men som samtidig får meg ned i vekt. I begynnelsen nå blir treningen lette gåturer, alt føles som et ork, så en tur blir nok en utfordring, men vet at det vil bli lettere. Ting jeg liker å spise av de "sunne" matvarene er :grovbrød , egg, ost, skinke, nøtter, kylling, karbonadedeig, pitabrød, poteter, ... skal prøve å lage havregrøt, selv om det ikke er det beste jeg vet.... proteinbarer, popcorn... ikke veldig glad i grønnsaker, men liker salater. Er sukker-avhengig, så det blir veldig hardt nå i begynnelsen.... er det noen som har noen gode råd til meg, setter jeg pris på det 😀😀😀🍐🍊🍉
  2. Hei, Jeg er en jente på 31 år som ønsker hjelp til sette opp et treningsprogram. Jeg har nesten trent et år allerede, men litt av og på. Målet er å gå ned i vekt/bli sterk (skal ned 20+)har allerede tatt av 40+kilo. Jeg trener fullkroppsprogram tre ganger i uken, pluss litt cardio før økten, og jeg går en del turer /fjellturer utenom dette. Det reningsprogrammet jeg vil ha må trene hver muskelgruppe, som oftest bruker jeg apparater for jeg synes det er enklest, men prøver meg litt frem med å se på youtube, søke på nettet, lese litt bøker osv. Desverre har jeg ikke råd til personlig trener, og det er derfor jeg tenkte å spørre om litt råd her inne Jeg er ikke sterk nok til å ta en (eller flere) pull ups eller chins, tror det er det øvelsene heter? Og jeg er ikke trygg nok i utførelsen til å gjøre markløft. Kan gjerne skrive litt om oppvarming også (uttøyning?). Setter STOR pris på om noen vil hjelpe meg!!
  3. Jeg har begynnt å ta tran, eller skal begynne. På flasken står det 5 ml, men jeg ble usikker på om dette er en ts eller en ss?
  4. hehe ja har en naturfagbok også.... men trenger forstå det på en enkel måte, og en grei måte å skrive det på
  5. Hehe ok Dette er på vidergående nivå... og vil holde det kort siden det står det i oppgaven
  6. eller en link til en bra side hvor det er litt lett forklart.... Nivå?
  7. Hei, visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne så prøver her. Jeg holder på med en oppgave som jeg gjerne vil ha lit hjelp til. Opgaven er å forklare(kort) hvordan maten vi spiser blir omgjort til den ergien vi har behov for. Setter pris på hjelp!
  8. Hei, jeg har gått til innkjøp av diverse fra x-life inkl et proteinpulver sjokoladesmak. Bør jeg ta dette etter trening eller før? Bør jeg kun ta shaken eller spise noe sammen med den? Kansje ei frukt? Skal jeg kun ta en shake når jeg trener styrke, eller kan jeg også ta den når jeg har kun trent cardio? Takk for svar på forhånd.
  9. Autumn

    Ostespørsmål

    Dumt spørsmål, men ost blir ikke mer usunn om man smelter den? Vet det høres rart ut, men bare en tanke jeg fikk....
  10. Aha, det kan jeg prøve. Hvor mye melk da? Og hvor mye stevia, hviken kjøper du?
  11. Går det greit å spare karbohydratene til kvelden, og heller spise et større måltid til kvelds? f.eks grovt pitabrød (1 eller 2) med karbonadedeig og salat? Har i dag til nå kun fått i meg 7gram carbs, og må derfor få inn noe karohydrater. Jeg spiser under 150 kcal per dag (untatt lørdag), er det lavkarbo da? En annen ting er jeg sliter med å få inn nok kcal, jeg har utviklet angst for å spise for mye tror jeg :/ Hva kan jeg gjør? Beklager ale dumme spørsmål, men blir så lett forvirret :/
  12. kjøper mye first price, på grunn av pris men også fordi ting smaker godt. Kjøper f.p kylling filet og karbonadedeig hver uke Ostepoppen til f.s er også farlig god
  13. Mål = vektnedgang og sterkere kropp!
  14. Autumn

    Er pita brød?

    Ja, er på grunn av karbohydratene. Ble bedt om legen min om å kutte ut brød, og spise mindre potet, pasta og ris.
×
×
  • Create New...