Gå til innhold

Utskeielse


A-C

Anbefalte innlegg

Kanskje et litt rart spørsmål, men men 

Jeg er en ungdom på 184 som veier 72-73 kg. Er egentlig veldig fornøyd med egen kropp, men trenger ikke å bli lettere. Spiser aldri usunt eller godteri og drikker aldri brus i ukedagen, men hver lørdagskveld får jeg så immari lyst på iskrem. Så jeg lurte på om jeg spiser en ben and jerrys eller en tress is hver lørdag, vil det ødellegge mye av treningen min? Trener min 2 ganger daglig, da jeg går toppidrett på vgs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen matvarer som er farlige. Noen er bare bedre enn andre. Om du for det meste spiser sunt, det vil si mat med mye bra næringsstoffer, så gjør det ingen verdens ting å spise litt usunt av og til. Så aktiv som du er så trenger du faktisk bra med kalorier, og det er lettere om du spiser en del ting som har mye kalorier. Som f.eks. is og sjokolademelk. De som må være mye mer forsiktige med den usunne maten er de som ikke trener det hele tatt og har en stillesittende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ove_68 skrev:

Kjør på med B&J på lørdagen.

Hvis du er så striks på kostholdet hver dag, er det lett å miste motivasjonen etter lang nok tid. En dag med utskeielse i uka er bare godt for deg, selv om B&J teknisk sett er noe mindre sunt enn gulrøtter.

Okei, spiser kun en slik i uken så det går nok BRA:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en skummel utvikling at vi i dag påvirkes til å tro at litt is eller godis en gang i uka ødelegger for potensielle treningsøkter. 
Jeg vil påstå at det er heller det å droppe Lørdagsgodis som er det usunne, kontra og faktisk spise den. 
Om man får ett så fiksert forhold til mat og kropp/trening at man ikke engang kan spise is en Lørdag,da har det gått for langt. 
Det finnes ikke NEI-mat, men det er klart at enkelte matvarer må begrenses noe for å ikke ta over plassen til næringsrike gode kilder. 
Om du har en stor porsjon B&J is hver Lørdag så gjør det ingen verdens ting, sålenge øvrige måltider er normale og varierte.
Ikke minst er du så aktiv at en is nå og da ikke vil ha noe som helst å si for treningene dine i negativ retning, heller det motsatte. 
Kos deg med is du, med verdens beste samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AinaE skrev:

Det er en skummel utvikling at vi i dag påvirkes til å tro at litt is eller godis en gang i uka ødelegger for potensielle treningsøkter. 
Jeg vil påstå at det er heller det å droppe Lørdagsgodis som er det usunne, kontra og faktisk spise den. 
Om man får ett så fiksert forhold til mat og kropp/trening at man ikke engang kan spise is en Lørdag,da har det gått for langt. 
Det finnes ikke NEI-mat, men det er klart at enkelte matvarer må begrenses noe for å ikke ta over plassen til næringsrike gode kilder. 
Om du har en stor porsjon B&J is hver Lørdag så gjør det ingen verdens ting, sålenge øvrige måltider er normale og varierte.
Ikke minst er du så aktiv at en is nå og da ikke vil ha noe som helst å si for treningene dine i negativ retning, heller det motsatte. 
Kos deg med is du, med verdens beste samvittighet :)

Okei, takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...