Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor i alle dager man får kjøpt speltlomper? Har sett på de lokale matbutikkene her i bygda og har ikke sett snurten.

Ligger de på en eller annen ulogisk plass i butikken? Har leita ved brød og pølsebrødhyller i tillegg til frysen og ved knekkebrødhylla :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3585-hvor-kj%C3%B8per-man-speltlomper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv i en litt større/mer velassosiert butikk?

Har sett i de største butikkene rundt her, coop extra og coop mega samt eurospar. Null og nada speltlomper. Men er det ved pølsebrød ol det vanligvis ligger? Mulig jeg har leita på feil sted.

på meny, ica og rema100. Der jeg kjøper det iallefall. :thumbsup: ligger samme vanlige lomper (til pølser), polarbrød eller i knekkebrød-avdelingen.

Rema 1000 har jeg ikke sett ennå! Da skal jeg se om de har der i morgen :) Takk for tips!

Annonse

Har sett i de største butikkene rundt her, coop extra og coop mega samt eurospar. Null og nada speltlomper. Men er det ved pølsebrød ol det vanligvis ligger? Mulig jeg har leita på feil sted.

Du kan snakke med butikksjefen på en av butikkene om og evt ta dem inn, de gjør som regel det :)

Sorry, men dårlig med speltlomper på sunnmøre! Har ikke funnet det noen plass når jeg har vært hjemme.. ikke engang på store hypermarked. Så er nok ikke overalt de seller det. Men det kan jo være verdt et forsøk å høre med butikksjefen om de kan ta det inn :)

Sorry, men dårlig med speltlomper på sunnmøre! Har ikke funnet det noen plass når jeg har vært hjemme.. ikke engang på store hypermarked. Så er nok ikke overalt de seller det. Men det kan jo være verdt et forsøk å høre med butikksjefen om de kan ta det inn :)

Så dumt! :meh: Da må jeg i hvertfall rundt på maserunde for å høre om noen av butikksjefene vil ta inn til meg :)

Annonse

Så dumt! :meh: Da må jeg i hvertfall rundt på maserunde for å høre om noen av butikksjefene vil ta inn til meg :)

Jeg vet! Kjempedumt.. Får ikke tak i noe lignende i London hvor jeg bor heller.. Her lever de stort sett på loff og friterte ting - så jeg lager mine egne! Prøv å lag enten

http://www.kriweb.no/2012/01/24/lefse-rullekake-loffskive-crepes-pizza-og-burrito/

eller

http://dedication.blogg.no/1326982102_proteinrull.html

Så kan du fylle de me det du vil :D Lagde slike igår og fylte med "nugatti" av whey protein med sjokosmak, sukrinmelis, stevia chocolate og litt kakao! Kjempegodt! Å disse oppskriftene kan du bruke til salt pålegg/pizzabunn osv - bare å droppe sukring å ha i litt salt :)

Jeg er selv opprinnelig fra møre og romsdal og Bærum er ALDRI speltlumper der. Har sett i alle små, mellomstore og store butikker i fylkets tre største byer og ingen har! Det er jo bare helt latterlig, kan ikke fatte hvorfor da det er de samme kjedene som selger det andre steder i landet som også er her. Samtidig har de ofte tre-fire ulike typer av lumper, bare da fra first price eller and hvor det ikke står næringsinnhold. Kanskje vi fra slike steder burde sendt protestmail/oppfordring/tryglebrev til Buer og spurt om de kunne sende dit og? Eller er det butikkjedene selv som bestemmer, den lokale butikken?

Jeg skjønner ikke hvorfor alle skal ha tak i spelt-lomper, når de er minst dobbelt så dyre som vanlig lomper.

Spelt er hvete det også, eneste forskjellen er vel at det er pittelitt mer mineraler og vitaminer i spelt mel enn hvete mel, dette fordi speltkornets frøhvite inneholder mikronæringsstoffer. Det er også noe høyere innhold av jern i spelt.

Dette utgjør nok ikke store forskjellen uansett. Men klart har men penger, og troa så går man vel for spelt.

Jeg personlig, kan ikke spise noen av delene da jeg har cølliaki, men jeg ville nok gått for de lompene til ca. 10kr i stede for spelt til 20-30kr.

Formin del skal jeg innrømme at det både er fordi jeg føler e smaker bedre (mer saftig,mindre tørre ) og fordi kaloriinnholdet er lavere enn på alle andre lumper.

Du kan snakke med butikksjefen på en av butikkene om og evt ta dem inn, de gjør som regel det :)

Nuvel! Kommer gjerne flere henvendelser daglig om man ikke kunne tatt inn ditt og datt. Det er svært sjelden man faktisk tar inn ting etter enkelte kunders ønske. #butikkhemmelighet

Nuvel! Kommer gjerne flere henvendelser daglig om man ikke kunne tatt inn ditt og datt. Det er svært sjelden man faktisk tar inn ting etter enkelte kunders ønske. #butikkhemmelighet

Hehe ja hvis man ser det på den måten, jeg har gluten og laktose inntoleranse og noe spelt produkter går "greit", så når det ikke var så populært fikk vi dem til å ta det inn.. men nå er det jo i alle butikker så syns det var rart det evt ikke var noe i nærbutikkene hennes bare :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...