Gå til innhold

En boks tunfisk - tusen oppskrifter?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personlig liker jeg hverken lukten eller smaken av tunfisk veldig godt.. så en blander av kesam, løk og krydder sammen med tunfisken nøytraliserer det en del :) Eller så testet jeg ut en finurlig blanding av paprika, banan og diverse andre saker, stekt på pannen. Du finner for øvrig kjempe mange forslag i tidligere tråder. så ville tatt meg en tur i arkivet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisk i tomat

[ATTACH]6693[/ATTACH]

Tunfisksalat med fetaost

[ATTACH]6697[/ATTACH]

Tunfisksalat med egg/laks

[ATTACH]6695[/ATTACH]

Tunfiskomelett

[ATTACH]6694[/ATTACH]

Tunfisk i matboks

[ATTACH]6696[/ATTACH]

Jeg liker alle former for tunfisk, så alt avhenger av hva man liker - varm eller kald, fett eller magert

post-154-14440828473569_thumb.jpg

post-154-1444082847404_thumb.jpg

post-154-14440828474521_thumb.jpg

post-154-1444082847506_thumb.jpg

post-154-14440828475639_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tunfisk minner meg kun om en ting, både i smak og hvordan det ser ut oppi boksen; nemlig kattemat. Men jeg tror faktisk jeg kunne likt det dersom det ble tilberedt ordentlig ;)

Meg og, men billig og sunn mat som jeg synes fortjente en sjanse to. Hadde det sykt travelt da jeg skulle lage noe "ordentlig" med tunfisk, så det ble en boks tunfisk to skjeer tyrkisk yougurt, en desj majones og litt krydder, var faktisk veldig godt =) Ikke en ny yndlingsrett, men absolutt noe å lage i farta! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tunfisk Salat ala Maldivene

1 boks tunfisk

½ rødløk finhakket

1 tomat i små biter

½ paprika, finhakket

1 chili (eller etter eget ønske)

½ - 1 lime (saften)

Nykvernet pepper

1 ss kokkos pulver

Bland alt og la stå over natten. Spis med salat eller i wrap :) Sykt digg!

Tror jeg på ;) Men hva er kokospulver? Det samme som kokosmasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Har veldig lyst til å smake tunfisk, siden de fleste snakker så varmt om det :)

Men etter en tur til Italia i fjor sommer hvor vi var på en sjømat restaurant så er jeg veldig skeptisk. Alle rundt bordet bestillte tunfisk, og den lukten...vel den er ikke akkurat fantastisk god...så det er vel grunnen til at jeg er skeptisk, lukten:confused: :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte pannekaker, med tunfisk:

Pannekaker stekes av valgfri røre. Tunfisk blandes med litt mager kesam, purre og løk, rulles inn i pannekaker, og gratineres med litt ost, 220 grader til osten er smeltet.

Alternativ til fyll kan også være tunfisk stekt i tacosaus.

66xn9k.jpg

Tunfisksmørbrød:

Røre lages av litt mager kesam,, tunfisk og purre, og krydres med pepper og litt chili. Legges på brødskiver,og toppes med halve cherrytomater. Litt ost legges på toppen, stekes på 200-220 grader til osten er smeltet og brødet er litt sprøtt.

ay1tnc.jpg

Tunfiskrøre:

Dette er liksom det essensielle til alt. Blandingen maules som den er- eller forandres litt på,og gratineres i ovn som over.

100 g mager kesam, 1 boks tunfisk, 1 avokado og et eple. Blandes sammen og krydres med litt pepper og gjerne litt sitronsaft.

i4h634.jpg

Tunfisk omelett:

3 egg, 1 boks tunfisk, litt purre, paprika- stekes som vanlig omelett, med litt ost på toppen.

30b22qv_th.jpg

Tunfisksuppe:

Tunfisk stekes med litt chili og en halv boks hermetiske, hakkede tomater. Kok opp med vann. Lutt opp løk, gulrøtter og brokkoli som has i. Kokes til grønnsakene er gjennomkokte! Kan gjerne ha litt maizenna/mel i for tykkere konsistens.

ju8qp4_th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen fan av tunfisk, men fikk ett tips som fungerte greit for meg.

1\2 boks tunfisk

1\3 løk(gul)

Ønsket mengde chili

4 eggehvitter

Chili pulver

Stekte tunfisk, chili og løk i panna først, pisket eggehvttene og helte over. Til slutt drysset jeg over chili pulver.

Dette var overraskende godt etter en treningsøkt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisk Salat ala Maldivene

1 boks tunfisk

½ rødløk finhakket

1 tomat i små biter

½ paprika, finhakket

1 chili (eller etter eget ønske)

½ - 1 lime (saften)

Nykvernet pepper

1 ss kokkos pulver

Bland alt og la stå over natten. Spis med salat eller i wrap :) Sykt digg!

Kommer til å prøve dette i løpet av morgendagen, tror jeg. :)

Tortilla, litt dressing, 1 boks tunfisk ( kanskje bare en halv om gangen), rødløk, agurk og salat).

Dette må jo fungere.. så kan jeg bytte ut tunfisken med kylling når jeg skal "kose" meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...