Gå til innhold

Treningsprogram for en som vil fort ned i vekt


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestemt meg for og melde meg inn på elixia i morgen å trenger et 5 dagers treningsprogram for å gå fort ned i vekt å beholde mest mulig muskelmasse.

Er det noen som har et bra treningsprogram til dette. Jeg har trent før men det er bare styrke, nå som jeg skal kombinere de 2 samtidlig så trenger jeg litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har bestemt meg for og melde meg inn på elixia i morgen å trenger et 5 dagers treningsprogram for å gå fort ned i vekt å beholde mest mulig muskelmasse.

Er det noen som har et bra treningsprogram til dette. Jeg har trent før men det er bare styrke, nå som jeg skal kombinere de 2 samtidlig så trenger jeg litt hjelp.

Eventuelt kan du trene styrke 2 - 3 ganger i uken kombinert med PSMF. Du kan starte med å lese Lyle McDonald sin bok gå i PSMF tråden her på forumet, eller lese PSMF artikkelen gratis på fitnessbloggen. ( To lazy to find så om noen andre gidder å skyte inn linken er det toppers )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne med en 2 splitt, 4 dager styrke med 1 dag ren kardio..

Er det programmet jeg har kjørt, og har fungert veldig godt for meg:)

Mandag:

oppvarming 10 min step/mølle.

Knebøy(3*10 repetisjoner eller 5x5)

Markløft (3*10 repetisjoner eller 5x5)

Rowing med stang (3*10 repetisjoner eller 5x5)

Bulgarsk utfall (3*10 repetisjoner eller 5x5)

Leggpress (3*10 repetisjoner eller 5x5)

beincurl foran og bak (3*10 repetisjoner eller 5x5)

Mage

Tirsdag:

Oppvaming med 10 min step eller mølle

curl med stang (3*10 repetisjoner eller 5x5)

curl med hentler (3*10 repetisjoner eller 5x5)

benkpress (3*10 repetisjoner eller 5x5)

triceps nedtrekk på kabel (3*10 repetisjoner eller 5x5)

nedtrekk (3*10 repetisjoner eller 5x5)

Low row (3*10 repetisjoner eller 5x5)

skråbenk med hentler (3*10 repetisjoner eller 5x5)

flyis liggende og stående (3*10 repetisjoner eller 5x5)

Skulderpress (3*10 repetisjoner eller 5x5)

Militærpress (3*10 repetisjoner eller 5x5)

Assisterte Pullups.

Onsdag: 1 time kardio

Torsdag: Likt som mandag

FredaG: Likt som tirsdag

Lørdag: 1 time kardio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er PSMF du skal kjøre så ligger det et program i artikkelen på http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Siden det er kostholdet som gjør hovedjobben er det ikke voldsomt viktig hva du gjør på styrkedelen de første ukene. Det som derimot er viktig er at man får inn en god rutine og kommer seg på trening minst 2-3 ganger i uka.

Jeg vil egentlig anbefale å velge ut øvelser du syntes er gøy og jobbe med de. Prøv å få inn beinøvelser, øvelser du drar mot deg, og øvelser du dytter fra deg.

Dette er enkelt og greit de beste øvelsene, men de krever at man jobber litt med teknikken og ikke har spesielle ryggproblemer.

http://fitnessbloggen.no/ovelser/kneboy/ (bein)

http://fitnessbloggen.no/ovelser/markloft/ (dra/bein)

http://fitnessbloggen.no/ovelser/benkpress-med-manualer/ (dytt)

(dra)

Det aller beste du kan gjøre på psmf er å få inn mest mulig moderat aktivitet i hverdagen. Gå lange turer og sitt minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raskt spørsmål Espen. ville du ha anbefalt overhåndsgreå eller under på Stående roing? blir vel litt mere biceps på underhåndsgrep..

Under, fordi folk nesten alltid jukser og gjør feil med overhåndsgrep. Hvordan de er ift hverandre på aktivering av ryggen vet jeg ikke, men jeg tviler på at det er noe stor forskjell når vektene blir bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under, fordi folk nesten alltid jukser og gjør feil med overhåndsgrep. Hvordan de er ift hverandre på aktivering av ryggen vet jeg ikke, men jeg tviler på at det er noe stor forskjell når vektene blir bra nok.

Vill ikke en av fordelen med underhånds grep være nettop det at en får aktivert biceps mer, slik at en ikke må gi opp pga armstyrke og derav ikke få trent ryggen? Bare tenker høyt egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si ROM er en viktigere faktor for om man skal kjøre over eller underhondsgrep på roing. Arrester meg om jeg tar feil, men overhåndsgrep gir begreninsger på ROM. Isåfall mener jeg det er god nok grunn til underhåndsgrep, og heller hente inn det tapte på en annen øvelse der ROM ikke blir påvirket av grep.

Skal du først bruke overhåndsgrep mener jeg man kan likesågodt gjøre sittende roing eller pullups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ser alle over her snakker kun om treningsprogram, men den viktigste faktoren for å gå ned i vekt blir maten du spiser. og DA SELVSAGT kombinert med et bra treningsopplegg.

Få en veileder til å hjelpe deg med både kostholdsprogram og treningsprogram, så er du langt på vei :)

Selvfølgelig:)

Det er jo nr 1

Men tror vi svarte i en annen tråd ang kosthold,så sikkert derfor ikke mange som nevnte det her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...