Gå til innhold

Fra stilk til.... eh... litt mere stokk


Gjest =xXx=

Anbefalte innlegg

Uke 4:

Fulgt kostplan og noe modifisert/tilpasset treningsprogram. Spist litt sjokkis i helga. 
Vekt: 78,2 kg (opp 0,4 kg)
Liv: 88 cm (opp 1 cm)
Snuskutt: helt ok. 
Rygg/isjias: egentlig veldig bra. Var til fysio i dag. Status viser en fremgang siste uke tilsvarende flere måneder. Fysioterapeuten hadde ikke sett dette før. Trening folkens, og skiver det er nøkkelen:)
Øker da med nye 50 kcal så da blir det 2980 kcal kommende uke. 
God helg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Uke 5
Fortsatt bulk, ryggproblemer/isjias, fulgt kostplan og fortsatt noe modifisert/tilpasset treningsprogram. Rakfisklag, alkohol, mye loff og kake/sjokkis sist helg.
Vekt: 79,3 kg (opp 1,1 kg, men det meste er sikkert vann etter helgas eskapader)
Liv: 88 cm (stabilt)
Rygg/isjias: helt ok. Fortsatt nedsatt kraft, men steike mye bedre siste uke. Litt vondt, men helt overkommelig. Skal fortsatt være i modifisert program, men nå gidder jeg ikke mer. Trøkker på og øker med 40 kg på markløft og knebøy til 140. Så da blir det de ekstra øvelsene jeg har fått og vanlig treningsprogram, fortsatt litt lettere vekter. Det må da være mulig!!!!!!
øker med 50 kcal til 3032 kcal, da passerer jeg 3000 kcal per dag. Jippi!!!!
Ha en flott søndag folkens!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6, 2016 (bulk, ryggproblemer/isjias, fulgt kostplan og ordinær treningsplan. Ekstreme mengder calloristinne vaffel sist helg):
Vekt: 79,9 kg (opp 0,6 kg)
Liv: 89 cm (opp 1 cm)
Rygg: klarte ikke å holde meg til avtale med fysio'n. Trøkka på med 40 kg ekstra på mark og knebøy. Ikke så langt unna gammel arbeidsvekt. Men Gud bedre det var tungt. Grisesurra ankelen og kneet da beinet fortsatt ikke gjør det jeg vil. Men det funka, 140 kg i arbeidsvekt ga en god følelse. Det er mulig folkens;)
Tror noe av vekt og livmål er væske. Øker med 50 kcal til, ligger da på snaue 3100 kcal. Grønnsaker og salat telles fortsatt ikke. Tror jeg nå skal ligge et par uker på kcal mengden, så ikke det blir for rask videre vektoppgang. Magen disser når jeg går:blink:.. Hvilke mageruter:wacko:??
Målet er fortsatt 85 kg. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, The_Underdog skrev:

Mageruter vs magerute... Rute er rute ;-)

Imponert over pågangsmotet ditt! 

Hey, der var hyggelig! Takk, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 7, 2016 (bulk, ryggproblemer/isjias, fulgt kostplan og ordinær treningsplan. Cocosboller sist helg):
Vekt: 80,3 kg (opp 0,4 kg)
89 cm liv (stabil
Rygg: helt grei. var til fysio i dag, så rask fremgang at med tilleggsøvelser skal jeg ikke tilbake før godt etter påske. Grunnet treningsgrunnlaget tålte jeg å fortsette med det ordinære opplegget mitt :)
Snuskutt: 26 uker. 
Øker IKKE kommende uke og det er like greit. Konstant så stappmett at jeg nesten rogner. Når jeg skal fråtse i sjokkis, blir det nesten ingen ting, da jeg er så jekla mett… Ser det derfor ann litt så det ikke blir for rask vektøkning. Magen disser. Skal fortsatt opp til 85 kg, så får vi se om det blir mer (90 kg kanskje?). Må nå kjøpe meg nye dresser (ser ut som ei stappa salamipølse), skjortene mine har jentungen fått. Ellers revner de. Hun er dritt glad for Jean Paul skjorter til pysj…
god helg folkens!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen disser.

Det kan virke som om målet ditt er å nå 85 kg uten hensyn til kroppssammensetning? Ikke at jeg har noe med det å gjøre, men er ikke det bedre å fokusere på å bygge muskler og samtidig minimere økningen av fettmasse? 

Har selv uberbulket og det er digg så lenge det varer. Vektene flyver opp og man føler seg sterk, men etter min erfaring blir det som regel en disproporsjonal fordeling mellom fett og muskelmasse med slike opplegg. Når man en dag ønsker å gå ned igjen i vekt, så må man kanskje være på diett i månedsvis, noe som igjen fører til tapte økninger i den perioden og for folk flest tap av både muskelmasse og styrke. 2 steg frem og 1 tilbake. I tillegg er det jo som regel ganske kjipt å være på diett.

Men om du ikke ønsker deg tilbake til formen med mageruter som du hadde i side 1, så skjønner jeg det bedre. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8, 2016 (bulk, ryggproblemer/isjias, fulgt kostplan og ordinær treningsplan. Cocosboller i helga):
Vekt: 79,9 kg (ned 0,4 kg)
Liv: 89 cm (stabil)
Holdt meg på samme kcal nivå i to uker, flater ut/går bættere ned i vekt! Så da er det bare å øke med 50 videre til 3146 kcal. Men nå må jeg begynne å innta mer energitett mat. Drittmett hele steika tiden. Avbrutt av små korte øyeblikk med rein, skjær sult. Ingen mellomting. 
Rygg er grei, nappet litt mer i isjias nerven og ryggen denne uken. Sikkert fordi jeg har gått opp i vekter på mark, strakmark og knebøy. Får se det ann:)
god helg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Uke 9, 2016 (bulk, ryggproblemer/isjias, fulgt kostplan og ordinær treningsplan. Ekstra cocosboller, 60 gr. mandler og hjemmelaget softiskake i helga):

Vekt: 80,7 kg (opp 0,8 kg). Vekta svinger gitt...

Liv: 89 cm (stabil)

Oppsummert: Konstant overspist:wtf:. Går nå over på mer energitett mat med gradvis mer dreining mot dominans av carbs mot tidligere protein. Øker til 3190 kcal for kommende uke. Får veldig vondt i magen av mandler, skal derfor øke med 10 gram per uke for å tilvenne. Får se om det funker (for det skal det):)

Formen er bra og det samme med styrken (bortsett fra ryggproblemene og en svak fot, mangler 25% styrke i ene foten enda). Da jeg har hatt en så ekstrem rask fremgang fra prolapsen har jeg økt på med vekter igjen. Det bryter med en hver lærdom i følge min fysioterapeut, men det skiter jeg loddrett i, det funker for meg, så langt.....:woot: Så kan det hende jeg tar feil...<_<

 

Status på X-SIZE programmet:

Dag 1, overkropp:

Benkpress: 100 kg, 4x4

Kabelroing: 65 kg, 4x8 (kuttet 5 kg grunnet rygg)

Skuldepress: 60 kg, 3x5 (forsiktig med denne grunnet ryggen)

Pullups: 15 kg ekstra vekt, 4x4

Dips: 40 kg ekstra vekt, 3x5

Pallof press: 17,5 kg, 3x10 (ny øvelse siste uker, grunnet rygg, jevlig ekkel i ryggen)

Triceps m/tau: 30 kg, mayo-rep

 

Dag 2, bein og kjerne: 

Knebøy: 140 kg, 4x5 (kuttet først 50 kg grunnet rygghelvette, lagt på 40 kg siste uker)

Strakmark: 100 kg, 3x6 (kuttet 20 kg grunnet rygg)

Hiptrust: 120 kg, 3x6 (kutte 20 kg, rygg...)

Knebøy: 100 kg, 3x6 (kuttet i reps og 20 kg, på grunn av ryggen...)

Hengende beinhev: 3x10-12

Biceps Ez-curl: 27,5 kg mayo-rep

Drage: 3x6 (ryggøvelse)

 

Dag 3, bryst, skuldre og triceps:

Skrå manualbenk: 30 kg, topp/dropp

Flat manualbenk: 32 kg, 3x8

Flies: 24 kg, 3x12

Sidehev: 12 kg, 4x11

Frankspress: 40 kg, 3x8

Triceps m/tau: 40 kg, dropp

 

Dag 4, bein, rygg og biceps:

Markløft: 140 kg, topp/dropp (kuttet 80 kg, gradvis lagt på 60 kg siste uker)

Chins/pullups: max x max x max osv......

Benkroing: 28 kg, 4x11

Facepull: 40 kg, 3x13

Hammercurls: 20 kg, 3x10

Ez-curl, preatcher: 37,5 kg dropp

Beinpress widomaker: 220 kg (gått over til denne fra knebøy grunnet....yup, rygg!)

 

I tillegg kommer alskens ulike øvelser min gode fysio har gitt meg.

 

Ha en fin helg folkens, måtte det beste fra uka, bli det verste for helga(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stilken skrev:

 

Status på X-SIZE programmet:

.......

I tillegg kommer alskens ulike øvelser min gode fysio har gitt meg.

 

Ha en fin helg folkens, måtte det beste fra uka, bli det verste for helga(y)

 

Sterke tall her! Ha en fortreffelig helg!👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=
27 minutter siden, Zharoon skrev:

Imponerende med 140kg 4x5 i knebøy med vondt i ryggen :)

Takk for det. Pussig, men det gjør i hvertfall ikke ryggen værre:woot:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
3 timer siden, LeanMachine skrev:

Spennende med oppdateringene dine, gøy å se hvordan kroppen reagerer på mat og trening ;) X size er et supert program, solide løft! :)

Men jeg klarer ikke bulgarske utfall som deg tøffa:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være solide løft til deg, så det er nok ikke kun spekk! :D Bra jobbet.

Jeg er/var fortsatt på nivå med deg på markløft, men knebøyen min er helt patetisk (jeg repper rundt 85 kg), så der griser du meg bra. 

Ellers: vær forsiktig med vektede, dype dips om du er glad i skuldrene dine. Den kan være en killer. I hvert fall drepte den mine (og mange andre sine også). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
8 timer siden, SamGold skrev:

Ser ut til å være solide løft til deg, så det er nok ikke kun spekk! :D Bra jobbet.

Jeg er/var fortsatt på nivå med deg på markløft, men knebøyen min er helt patetisk (jeg repper rundt 85 kg), så der griser du meg bra. 

Ellers: vær forsiktig med vektede, dype dips om du er glad i skuldrene dine. Den kan være en killer. I hvert fall drepte den mine (og mange andre sine også). 

Takk for hyggelig tilbakemelding. For å være helt ærlig så er ikke teknikken/dybden på knebøyen så bra lengre. Kne og rygg tillater ikke de dyyyyype draga lengre, gammel mann...:oldman:Så ikke la deg imponere. Men jeg har liksom sett for meg et mål (eller en urealistisk DRØM) langt der fremme på 180 kg i arbeidsvekt, på 4x4 på mark og bøy. Jeg har det ikke med å gi meg når jeg har satt meg mål. Det må da være mulig på tross av føkka rygg!!??

Er veldig glad i skuldrene, så takk for tipset. Har stagnert på dips'n for lenge siden, da jeg kjenner litt på skuldrene for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...