Gå til innhold

Fettforbrennere


lunon4

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte sånne fettforbrenner-kapsler, men jeg hater å svelge sånne, så jeg lurer på om jeg kan dele de opp og f.eks. strø de over maten eller oppi et glass og drikke det? Eller vil det ødelegge effekten?

Håper noen kan gi meg et fornuftig svar. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg jo først kjøpt de, så da får jeg bruke de opp. Har du noen andre tips til tilskudd for fettforbrenning da? Litt vanskelig å ligge i kcal-underskudd når jeg trener.

De beste tilskuddene er ett bra kosthold, og trening, helst styrketrening, i kombinasjon med litt cardio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold er da ikke noe tilskudd. Både kostholdet og styrketreningen min er helt fin. Det var egentlig ikke det jeg lurte på. Jeg har ikke noe særlig tro på disse kapslene, men skal iallfall bruke de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke helt hvorfor folk sier de har minimal virkning, dersom fettforbrennere kan hjelpe meg 5% av veien så er jeg happy. Jeg bruker selv mutant sine fettforbrennere og jeg merker iallefall ekstremt god effekt av dem, våkner veldig av dem og svetter som en thailandsk gatevandrer. Når det kommer til å strø det over maten eller drikke det, NEI. Det prøvde jeg selv, og det smaker faktisk bare helt forferdelig. Aldri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ikke tilskudd som øker forbrenningen. De hjelper deg 0% av veien, men hjelper lommeboka di godt med å få tømt seg. At man blir våken og svetter betyr ikke at man forbrenner noe som helst - det betyr bare at man blir våken og svetter. Den effekten kan jo selvsagt være positiv for en mentalt sett, men det har ingen reell, målbar virkning.

Skal du forbrenne fett, er det kun å ligge i kcal-underskudd som gjelder. Skal du øke forbrenningen din så må du øke aktivitetsnivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke lovlige tilskudd som øker forbrenningen. De hjelper deg 0% av veien, men hjelper lommeboka di godt med å få tømt seg. At man blir våken og svetter betyr ikke at man forbrenner noe som helst - det betyr bare at man blir våken og svetter. Den effekten kan jo selvsagt være positiv for en mentalt sett, men det har ingen reell, målbar virkning.

Skal du forbrenne fett, er det kun å ligge i kcal-underskudd som gjelder. Skal du øke forbrenningen din så må du øke aktivitetsnivået.

FYP ;) Bodybuildere er godt kjent med: https://en.wikipedia.org/wiki/Clenbuterol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Joda, det finnes tilskudd som gjør at en forbrenner mer fett. Enkelt sagt, så trigges reseptorer i kroppen til å bruke fett som energikilde i større grad. Poenget er, at når en ligger i kcal-underskudd, så skal vektreduksjonen ideelt sett skje som følge av reduksjon i fett- fremfor muskelmasse.

Men som med alt annet som fungerer, så følger det med bivirkninger, tildels meget alvorlige bivirkninger.

For "Hvermannsen", så er slike stimuli bortkastet. Det gir ikke nok gevinst til at det er verdt bivirkningene, og er uansett ikke noen magisk sak som gjør at en kan fortsette å ligge i overskudd og tro at en skal bli slank av en pille.

Det må da være MYE enklere å droppe den sjokoladen eller den brusen, evt den ekstra porsjonen mat, fremfor å leke seg med tvilsomme substanser (i beste fall) for å få samme effekt som en liten reduksjon (5-10%?) i kcal-inntak gir?

Kcal-underskudd er nøkkelen, uansett hvordan en vrir og vender på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...