Jump to content

resimonsen

Members
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

About resimonsen

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 03/14/1995

Profile Information

  • Gender
    Kvinne
  • Location
    Kristiansand

Recent Profile Visitors

927 profile views
  1. Er i samme båt her! Jeg har trent konstant, men vært litt mer snill mot meg selv, og tøyd reglene litt denne sommeren. Men nå begynner studiene og godsakene legges vekk. Maten skal opp og vi skal fremover!
  2. I dag ble det Fitbit klokke på meg! En ny glede i hverdagen! :D

  3. Skal lese meg gjennom det! Tusen takk
  4. Ikke helt 100 % sikker. Men prøv Titan tattoo i Arendal. Spør etter Svein. Han er veldig flink, men usikker på om han gjør den stilen du leter etter. nettside: http://tattoostudiotitan.blogspot.no/
  5. Jeg skjønte at dette er en tråd for dere som spør om deres matplaner fungerer.. Men noen som kunne kommet med noen ideer ? Prøver å få lagd meg en egen matplan. Elsker protein shaker med havregryn blandet på morningen. Spiser for det meste alt, utenom sopp og mais. hehe. Men klarer ikke helt finne ut hvor mye jeg burde spise at de forskjellige . Ser noen skriver hvor mye en burde ligge på av kcal per dag. Og hvor mange gram av havregryn til frokost, hvor mange gram proteinpulver til shaken osv. Hvis ikke svar her, gjerne send meg en melding, eller i min loggbok ! Takk for all hjelp
  6. Hvor holder du til? Jeg kjenner noen i agder som muligens gjør det!
  7. Jeg har en tattovering, som har en stor betydning for meg, og en historie bak. Det står på den "So close, but still so far away" - Jeg planlegger flere tattoveringer, som blant annet sleeve på den andre armen og et løve fjes på låret.
  8. Find the inner strength to carry on and fight every day as it goes.

  9. resimonsen

    Måltider

    Lørdagskveld satt jeg i gang med en ny oppskrift, og det ble da sunn pizza. Den smakte sinnsykt godt! Virkelig noe å annbefale! Ingredienser Bunn 50-80g havregryn 200-250g speltmel, siktet eller grovt 2ss extra virgin olivenolje 2ts kardemomme 1ss honning 1ss presset sitron eller sitronjuice en klype salt Fyll 800g karbonadedeig / kyllingfilet Salt Chillipepper 2-3 fedd hvitløk Santa Maria Tandori eller Tikka Masala Pizzafyll 150-200g ost Slik gjør du Bland alt godt sammen før du rører ut en halv pose tørrgjær i 2-2,5dl lunkent vann og heller det oppi melmiksen litt etter litt. Gå nå kraftig til verks med hendene og kna deigen skikkelig et par minutter Sett deigen tildekket på lunt sted og la den stå til forheving mens du gjør ferdig pizzafyllet: 800g karbonadedeig eller kvernet kyllingfilet brunes lett og krydres med salt og chilipepper Finsnitt (bedre enn å presse) og bland inn et 2-3 fedd hvitløk. Bruk enten Santa Marias Tandoori, Tikka Masala og/eller Garam Masala kryddermixer Tilsett litt tomatpuré, soltørkede tomater og/eller grovhakkede tomater. La det koke til det tykner…jo mer tålmodig du er, jo mer smakfullt blir det. Pizzadeigen kan fint forheves i 20-30 minutter, så det lønner seg å la pizzafyllet godgjøre seg minst såpass lenge. Nå er pizzadeigen forhevet og du knar den et par ganger før du har den på en smurt plate eller bakepapir, og kjevler den ut til ønsket tykkelse og størrelse. Det er viktig å la bunnen etterheve noen minutter under håndkle før du har på pizzafyllet, da blir den luftig og fin. Du kan påskynde prosessen ved å sette den et par minutter i stekeovnen først. Ok, nå regner jeg med magen rumler som en lettere irritert grizzly, så fordel pizzafyllet utover bunnen og dryss over ca 150-200g ost. Lett Mozzarella eller Vita Hjertego’ ost anbefales. Stekes ved 225 grader i 20-25 minutter midt i ovnen eller nest nederst for en sprøere bunn. For de som liker en luftigere og tykkere forsteker jeg den 5-10minutter og lar den så heve litt under et håndkle før jeg har på fyllet. (Tatt fra Proteinpizza fra Børge http://fitnessbloggen.no/oppskrifter/pizza-med-ekstra-protein/) NB: Jeg brukte pizzastein, for å få bunnen sprø (fungerte fint), men pass på at den ikke blir for klissete (det ble min) for da vil den ikke av så lett når en tar ett stykke. Ikke bruk alt speltmelet når du lager bunnen, da kan du bruke det til å kna den, eller så er det jo bare å bruke litt ekstra Den ble sinnsykt god! Lunch i dag: Wok 2 stk kylling filet 2 stk eggnudler grove salat agurk gulrøtter ananas paprika & Sweet and chilli saus
  10. resimonsen

    Måltider

    Takk for tips! Det skal jeg få prøvd!
  11. resimonsen

    Måltider

    LASAGNE Kjempe god lasagne til middag! 1stk: - karbonade kjøttdeig - spelt lomper/ eller squash - Cottage cheese - Lett Ost Veldig enkelt å lage. - Stek opp kjøttdeigen og legg et lag i bunnen av formen. Oppå dette legger du et lite lag med cottage cheese, og derretter et lag med enten spelt lomper, eller squash (bruk en ostehøvel og høvle squashen med, så legger du det som et lag over cottage cheesen). Deretter samme igjen: kjøttdeig oppå, så cottage cheese, også lett ost til slutt. Dette kan stekes i forvarmet ovn på 200 grader, i ca 30 minutter. Kjempe godt!
  12. resimonsen

    Måltider

    Jepp, det jeg prøver på. Er ikke en storspiser, men viktig å spise riktig
  13. resimonsen

    Måltider

    Se min kommentar til Myr.
  14. resimonsen

    Måltider

    Du får bare svare og le så mye du vil. Jeg gidder egentlig ikke bruke tid på din tåpelige kommentar. MEN. Det er mye mer fett i vanlige nudler (Type Mr. Lee/YumYum osv.), og disse nudlene lages med palmeolje(noe jeg er sterkt i mot), som (til tross for at den er vegetabilsk) inneholder mye mettet fett. Det er ikke palmeolje i eggenudler, og i tillegg inneholder disse mindre salt. Så eggenudlene vil være et sunnere alternativ. Så hvis ikke du har noe fint å si eller noe som gir mening, så trenger du ikke komme her å slenge kommentarer.
  15. resimonsen

    Måltider

    Det kommer alltid til å være ting jeg liker som ikke andre liker, og motsatt. Er selvfølgelig lov til å spørre. Føler jeg ble narret for hva jeg skrev, men er ei jente som ikke lar meg lett påvirke av de som ikke klarer å komme med fine ting å si. Tar selvsagt i mot kritikk Men er vel mitt innlegg, og hva jeg spiser, så da skriver jeg akkurat slik det er. Har også hørt smør og olje er et neinei, men dette bryr jeg meg ikke noe om. Det er bare fordi jeg ikke har lyst å spise det at jeg la være.
×
×
  • Create New...